Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2011, 22:29
Verwijderd
Hey,

Ik weet niet of dit op het juiste forum is, maar ik denk het van wel.

Ik ben een normale scholier, ik speel korfbal en ik ga veel uit met vrienden. Maar ik zou me graag nuttig willen maken; Misschien voor mijn school, maar misschien ook wel gewoon voor mensen.

Ik wilde eerst naar de leerlingenraad van onze school; maar daar werd ik niet toegelaten; "Ze hadden al teveel VWO'ers"

Maar wat ik me dus afvraag: Wat kan ik dan gaan doen waarbij ik mij nuttig maak voor de maatschappij en wat ook nog ervaring oplevert?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2011, 22:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hier komen schoonmaken.

Nee maar zere neus, je kan bloed geven. Moet je wel 18 voor zijn. Maar dan krijg je wel gratis broodjes en koffie.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 22:33
Verwijderd
Vrijwilligerswerk? Dat heb je in alle soorten en maten. Even een bemiddelingsbureau daarvoor bij jou in de buurt zoeken en daar eens langs gaan/
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 22:33
Verwijderd
Bloed geven ben ik ook wel van plan, maar dan meer voor puur eigen belang: Je bloed wordt dan goed getest! Maar ik ben nog geen achttien...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 22:34
Verwijderd
Je kan je zus verhuren
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Vrijwilligerswerk? Dat heb je in alle soorten en maten. Even een bemiddelingsbureau daarvoor bij jou in de buurt zoeken en daar eens langs gaan/
Volgens mij hebben wij helemaal niet dat soort bureaus in de buurt. Dan zou ik weer naar de stad moeten?!

Dat scheelt ook hoor; Ik woon in een nogal afgelegen gebied. Ik zou het niet erg vinden om veel te reizen, als die reiskosten dan wel worden vergoed.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hebben wij helemaal niet dat soort bureaus in de buurt. Dan zou ik weer naar de stad moeten?!

Dat scheelt ook hoor; Ik woon in een nogal afgelegen gebied. Ik zou het niet erg vinden om veel te reizen, als die reiskosten dan wel worden vergoed.
Maar zo'n bureau zit dan waarschijnlijk idd in een nabijgelegen stad, en daar hebben ze misschien ook wel wat vacatures voor iets dat in jouw afgelegen gebied ligt. Dikke kans dat het ook gewoon allemaal online staat, kun je vanuit je luie stoel zoeken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 22:52
Verwijderd
Je kunt ook politiek gaan volgen . Vergaderingen e.d. zijn openbaar, en volgens mij is het bij ons zo dat je dan ook wel commentaar mag leveren of mee kan denken over problemen. Maak je je ook nuttig. Verder inderdaad vrijwilligerswerk ergens. Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal niets in de buurt is wat je zou kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 23:05
Verwijderd
Ze hebben in elk gebied toch wel bejaardentehuizen en dierenasiels? Dat zijn instellingen waar ze vaak blij zijn met vrijwilligers. Ik zou gewoon zo'n soort instelling uitzoeken en daar binnenlopen. En als je écht in een gehucht woont kun je ook een briefje ophangen bij de plaatselijke supermarkt en je diensten aanbieden aan oude vrouwtjes. Dat je boodschappen voor ze doet, hun ramen lapt of de kattebak komt verschonen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Maar zo'n bureau zit dan waarschijnlijk idd in een nabijgelegen stad, en daar hebben ze misschien ook wel wat vacatures voor iets dat in jouw afgelegen gebied ligt. Dikke kans dat het ook gewoon allemaal online staat, kun je vanuit je luie stoel zoeken.
Nou, op internet kom ik vooral bagger sites tegen. Daar heb ik niet zoveel aan, maar ik zal wel binnenkort eens kijken of ze in Maassluis/Naaldwijk zo'n soort bureau hebt.

Citaat:
Je kunt ook politiek gaan volgen . Vergaderingen e.d. zijn openbaar, en volgens mij is het bij ons zo dat je dan ook wel commentaar mag leveren of mee kan denken over problemen. Maak je je ook nuttig. Verder inderdaad vrijwilligerswerk ergens. Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal niets in de buurt is wat je zou kunnen doen.
Dat zou betekenen dat ik naar Den Haag moet? Dat zou eventueel nog wel kunnen..

Citaat:
Ze hebben in elk gebied toch wel bejaardentehuizen en dierenasiels? Dat zijn instellingen waar ze vaak blij zijn met vrijwilligers. Ik zou gewoon zo'n soort instelling uitzoeken en daar binnenlopen. En als je écht in een gehucht woont kun je ook een briefje ophangen bij de plaatselijke supermarkt en je diensten aanbieden aan oude vrouwtjes. Dat je boodschappen voor ze doet, hun ramen lapt of de kattebak komt verschonen ofzo.
Bah. Dat zijn dus dingen die ik echt niet wil doen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 10:22
Verwijderd
Mijn kat komt uit Naaldwijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 10:29
Verwijderd
Nou, dan weet je net zo goed als ik dat daar vrij weinig is =D
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 10:31
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik denk eerder dat die kat het weet.

OT; Nuttig maken? Werken! Als je -bij wijze van spreke- vakken vult, maak je je zelf ook nuttig!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 10:33
Verwijderd
Citaat:
NJa, het is geen buurt waar ik in zou willen wonen, maar verder heb ik niet echt veel rondgekeken daar.

In Den Haag kan je ook wat vinden toch.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 10:35
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
\.

In Den Haag kan je ook wat vinden toch.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 10:51
Verwijderd
Mij kamer poetsen en opruimen, suc 6 ermee.
Dat zal je wel nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 11:04
snoopy
snoopy is offline
Serieus, je weet niet wat je moet doen? Ik zou zeggen: ga het op school vragen of op je korfbalclub. 10 tegen 1 dat ze wel klussen voor je hebben. Maar je moet niet overal nee te zeggen
Oud 24-06-2011, 11:08
Verwijderd
Stoppen met korfbal.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 11:44
Verwijderd
Goed dat je iets wilt doen voor anderen

Hier staan een heleboel dingen op : http://www.hofnet.nl/index.php?id=65 in den haag en omgeving.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 12:33
Verwijderd
Je kan alfabetiseren! En dan dus niet jezelf, maar anderen. In elke stad zijn wel vluchtelingennetwerken. Veel mensen die hier net wonen, zoeken 'taalmaatjes', dat wil zeggen mensen die een of twee keer per week een paar uurtjes met ze komen praten en bij de taal helpen. Meestal zijn dat volwassenen, maar er zijn ook zat jongeren/kinderen die hier pas wonen. Zeker als je in een stad met azc woont heb je goede kans. Je kan ook kijken naar taalcursussen die door vrijwilligers gegeven worden. Dat doe ik en het is echt heel erg leuk om te doen. De sfeer daar is ook heel bijzonder.
En ik weet niet of je gelovig bent, maar vanuit kerken/moskeeën worden vaak ook dingen georganiseerd, variërend van fietsles voor volwassen tot sponsorlopen voor lepralijders. Daar zou je ook kunnen kijken.
Maar je hoeft niet eens je deur uit. Je kan ook voor Amnesty van die brieven gaan schrijven aan regeringen dat ze allerlei politieke gevangenen vrij moeten laten. Moet je even op de site kijken bij 'schrijfacties'.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Goed dat je iets wilt doen voor anderen
QFT
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 15:32
Verwijderd
Wat Stefenootje zegt!

ot: Meld je aan bij een vrijwilligerscentrale (www.vrijwilligerscentrale.info), wordt leider bij de scouting/jong nederland (is ook vrijwilligerswerk!) Neem contact op met een zorginstelling (gehandicapten/ouderen) en informeer daar naar mogelijkheden (in mijn stages met verstandelijk gehandicapten kwamen regelmatig vrijwilligers voorbij die eens in de week/twee weken/maand met de cliënt afspraken om iets leuks te gaan doen maar ook als barman fungeerde in een 'kroeg voor gehandicapten'), ga een middag in de week bij de kledingbank werken, wordt maatje (www.ikwordmaatje.nl), sluit je aan bij een groep voor allochtenen en ga die nederlands/fietsen/koken/weetikveelwat leren, meldt je aan als orgaandonor, ga op een (zorg)boerderij een middagje in de week helpen. Er is zoveel mogelijk, het ligt er maar net aan wat je wil gaan doen!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:14
arPos
arPos is offline
Je kan je aanmelden voor de plaatselijke afdeling van de KNRM
Oud 25-06-2011, 10:15
Wawl
Wawl is offline
Cursus Spaans of Chinees doen. Nuttig!
Oud 26-06-2011, 11:35
Verwijderd
Bedankt voor alle reacties!