Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2011, 18:49
Guinie
Guinie is offline
Heb beetje een luxeprobleem, ik douche namelijk te lang. Als ik op schiet sta ik er een kwartier/twintig minuten onder, maar meestal is dit langer.. Hoe zorg ik ervoor dat ik het bijv. in tien min ofzo haal? Ik douche al met horloge ernaast, dus dat is geen extra hulpoptie meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2011, 19:26
Verwijderd
Ben je heel de tijd bezig, en kan je het niet in 10 minuten, of vind je het gewoon lastig om vanonder de warme straal te komen? In dat laatste geval zou ik zeggen:

Minder warm douchen, zodat het wat minder aangenaam is om er lang onder te staan.

Ook zou je jezelf kunnen aanwennen om alleen onder de douche te staan als je ook daadwerkelijk iets doet. (haar wassen, inzepen, scheren) Zodra je alleen staat zonder iets te doen, moet de kraan uit!
Maar goed, dat is dan weer lastig voor je denk ik.

Het is grotendeels gewoon een geval van wilskracht.

Zelf ben ik een kortdoucher, heb ook geen moeite om er vanonder te komen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:40
Verwijderd
Wij hebben thuis een soort klokje, met zo'n zuignapje eraan. Die kun je op de douchedeur plakken en dan zie je telkens hoelang je al wel niet onder de douche staat.
Je kunt ook naar het doucheputje kijken en naar al het verspilde water wat daar doorheen stroomt en denken aan de kinderen in Afrika. (daar kan ik nooit tegen als ik dat doe)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:46
TheEditor
TheEditor is offline
Jezelf ertoe dwingen door het steeds ietsje kouder zetten met de minuut.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 20:49
Hakuna
Hakuna is offline
Ik herken dit ''luxe'' probleem ook, daar ik mijn eigen water en gas moet betalen doe ik naast het douchen vaak mij wassen met een washandje en zeep boven de wastafel, zou ben en voel ik mij toch fris en schoon. In de zomer douche ik mij meestal erg kort en snel (met lauw water dat meer naar koud gaat).
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 21:12
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Heb beetje een luxeprobleem, ik douche namelijk te lang. Als ik op schiet sta ik er een kwartier/twintig minuten onder, maar meestal is dit langer.. Hoe zorg ik ervoor dat ik het bijv. in tien min ofzo haal? Ik douche al met horloge ernaast, dus dat is geen extra hulpoptie meer.
Zandlopertje kopen Die zijn wel te vinden op internet. Werkt echt beter dan een klokje. En als het erom gaat dat alle dingen die je doet te lang duren, dan moet je sneller je haar wassen en je inzepen.
Oud 03-03-2011, 21:21
Verwijderd
afspreken dat als je een huisgenoot hebt, diegene na een bepaalde tijd de warme kraan open doet

Laatst gewijzigd op 03-03-2011 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 21:59
Verwijderd
Bij de blokker kun je ook douchewekkertjes kopen. Dan kan je gewoon zelf instellen na hoeveel minuten die af moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 22:09
Verwijderd
In een huis met een boiler gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 06:30
Volk
Volk is offline
Kraan open, nat worden, kraan dicht, inzepen, kraan open, afspoelen, kraan dicht.

Als je je daar aan houdt ben je makkelijk in 5 minuten klaar.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 15:29
Verwijderd
Wat volk zegt, maar dat is niet erg handig en prettig vind ik dan. Misschien kun je beter je eraan houden dat je eerst onder de kraan gaat staan en dan gelijk gaat zepen. Dan uitspoelen. En als je alles afgespoeld hebt, dan onder de douche weg gaan.

Als dit een tijdje lukt kun je er later altijd wat langer onder blijven staan
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 19:43
Verwijderd
Ik zie het probleem niet van een half uur douchen <3
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 10:48
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Het is een luxeprobleempje. Ik kan er niet echt over meepraten aangezien ik elke dag hooguit 10 min. onder de douche sta (ik douche 's ochtends).
Een zandloper lijkt me om te wennen zeker een goed idee, dan hoef je jezelf ook niet te martelen met koud water (brrrr). Dan leer je jezelf meteen een snelle doucheroutine aan, bijv. haar wassen, rest wassen, gezicht wassen, bodylotion (uit de douche dan). Na een tijdje heb je die zandloper vast niet meer nodig .
Oud 20-03-2011, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Dan verander je in een vis!

Inderdaad, klokjes/zandlopertjes werken. En dan maar de discipline opbrengen om je er ook aan te houden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 12:15
Verwijderd
Gewoon na vijf minuten er onder uitstappen. Ik begrijp niet dat iemand zo lang kan gaan staan weken onder een straal water.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 20:54
DAH
DAH is offline
Citaat:
Gewoon na vijf minuten er onder uitstappen. Ik begrijp niet dat iemand zo lang kan gaan staan weken onder een straal water.
Ik ook niet, maar toch doe ik het.
Oud 20-03-2011, 21:18
Verwijderd
inderdaad een kookwekkertje ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 14:41
On efil
On efil is offline
Ik douche meestal ruim een uur omdat je kan zitten in onze douche, ik zie echt het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 15:27
Verwijderd
Citaat:
In een huis met een boiler gaan wonen.
ik woon in een huis met een boiler en ik heb dit douche probleem ook. Dus daar ligt het niet aan. Alleen als je met z'n vele bent. Nou wij zijn met z'n vijven en iedereen staat gelukkig wel op een andere tijd op, dus dat wisselt af en hebben we godzijdank nog warm water.

Alleen mijn langste tijd is een half uurtje. En de kortste 20 minuten.

Het is ook vervelend als je zo vroeg wakker wordt en dan ben ik al een zombie.
En dan lekker onder de warme douche.. ik krijg gewoon weer slaap ervan. (Ja heel raar maar dat heb ik)
Ik heb wel eens een paar keer geprobeerd 'ochtends voor ik ga douchen koud water in m'n gezicht te gooien en dan hielp het wel een beetje.

Maar ik denk ook dat z'on wekkertje handig is. Ik denk dat ik dat maar ga proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Naast dat je je eigen geld verspilt, verbruik je gewoon heel veel schoon water? Lekker vervuilend gedrag in de trant van, ik zie het probleem niet van mijn troep op straat gooien in plaats van in de prullenbak
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Naast dat je je eigen geld verspilt, verbruik je gewoon heel veel schoon water? Lekker vervuilend gedrag in de trant van, ik zie het probleem niet van mijn troep op straat gooien in plaats van in de prullenbak
Water is echt goedkoop in Nederland dus zie het probleem niet en ga je nu serieus het water dat ik wegspoel en dus weer opnieuw gefilterd kan worden vergelijken met zwerfafval op straat? Als je dom wilt gaan goochelen met logica hou het dan een beetje realistisch want dit slaat echt als een lul op een drumstel
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Water is echt goedkoop in Nederland dus zie het probleem niet en ga je nu serieus het water dat ik wegspoel en dus weer opnieuw gefilterd kan worden vergelijken met zwerfafval op straat? Als je dom wilt gaan goochelen met logica hou het dan een beetje realistisch want dit slaat echt als een lul op een drumstel
Volgens mij wil jij gewoon niet nadenken bij het feit dat er behoorlijk wat energie verbruikt wordt om dat water te zuiveren, naar jouw huis te vervoeren, in jouw huis een half uur lang te verwarmen tot een graad of 40, terug naar een zuivering te mikken, weer naar jouw huis te vervoeren, etcetera, alleen omdat jij zo nodig met je honderd cremepjes en gelletjes een half uur wilt douchen. Om nog niet te spreken van het feit dat de hoogte van het grondwaterpeil nogal wat invloed heeft op niet alleen de Nederlandse natuurgebieden maar ook van die domme dingen als landbouw en huisvesting. Ga desnoods een half uur in bad liggen, dat is nog steeds zuiniger.

Vind het echt ronduit idioot dat mensen structureel zó om kunnen gaan met dit soort voorzieningen. Alsof er niet op de basisschool al ingestampt wordt dat je de kraan uit moet draaien tijdens het tandenpoetsen. Dat je zulk gedrag kunt vertonen zonder je zelfs maar schuldig te voelen, ongelooflijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 09:19
Verwijderd
Kom op Freyja, je weet toch tegen wie je het hebt? Bij WT gaat het om zíjn comfort, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij wil jij gewoon niet nadenken bij het feit dat er behoorlijk wat energie verbruikt wordt om dat water te zuiveren, naar jouw huis te vervoeren, in jouw huis een half uur lang te verwarmen tot een graad of 40, terug naar een zuivering te mikken, weer naar jouw huis te vervoeren, etcetera, alleen omdat jij zo nodig met je honderd cremepjes en gelletjes een half uur wilt douchen. Om nog niet te spreken van het feit dat de hoogte van het grondwaterpeil nogal wat invloed heeft op niet alleen de Nederlandse natuurgebieden maar ook van die domme dingen als landbouw en huisvesting. Ga desnoods een half uur in bad liggen, dat is nog steeds zuiniger.

Vind het echt ronduit idioot dat mensen structureel zó om kunnen gaan met dit soort voorzieningen. Alsof er niet op de basisschool al ingestampt wordt dat je de kraan uit moet draaien tijdens het tandenpoetsen. Dat je zulk gedrag kunt vertonen zonder je zelfs maar schuldig te voelen, ongelooflijk.
Ja hoor, ik heb invloed op de hoogte van het grondwaterpeil :') Ga met je paardenstaart naar een ecocamping, please.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 19:55
Verwijderd
Ga met je egoďsme naar een ander ruimteschip, please. Nee hoor, jij hebt geen invloed op het grondwaterpeil. Net zoals je geen invloed hebt op de co2-uitstoot, geen invloed op de economie, geen invloed op de regering, geen invloed op discriminatie, etcetera, etcetera. En met jou alle andere mensen in Nederland. Daarom is er hier geen milieuvervuiling, worden de mensenrechten altijd nageleefd, hebben we geen Geert Wilders in de regering...

Laatst gewijzigd op 23-03-2011 om 20:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2011, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Kom op Freyja, je weet toch tegen wie je het hebt? Bij WT gaat het om zíjn comfort, meer niet.
Dat wist ik niet... ik dacht dat hij ...meer was dan dit.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 20:34
Verwijderd
Hey en nu ophouden met bitchen over elkaars gewoonten. De een is nu eenmaal meer begaan met de ander dan een ander.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 14:27
Verwijderd
Citaat:
QFT!!

Oeps, mega-up
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 21:51
Brunette91
Brunette91 is offline
Citaat:
45 minuten heerlijk

anders ook minimaal kwartier
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 21:53
Brunette91
Brunette91 is offline
Citaat:
Ga met je egoďsme naar een ander ruimteschip, please. Nee hoor, jij hebt geen invloed op het grondwaterpeil. Net zoals je geen invloed hebt op de co2-uitstoot, geen invloed op de economie, geen invloed op de regering, geen invloed op discriminatie, etcetera, etcetera. En met jou alle andere mensen in Nederland. Daarom is er hier geen milieuvervuiling, worden de mensenrechten altijd nageleefd, hebben we geen Geert Wilders in de regering...
jij doet wel erg kort door de bocht!!
je hebt niet overal invloed op,, tis niet één persoon maar een groep he, die een verschil maakt.
Trouwes Geerd Wilders is goed, zonder hem zouden er nog meer buitenlanders hier van een uitkerinkje leven
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 09:48
Verwijderd
Citaat:
je hebt niet overal invloed op,, tis niet één persoon maar een groep he, die een verschil maakt.
Trouwes Geerd Wilders is goed, zonder hem zouden er nog meer buitenlanders hier van een uitkerinkje leven
Je weet dat een groep uit personen bestaat hč? En dat naar mensen blijven wijzen 'als zij het nu eerst doen' een gebed zonder einde is hč?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 08:27
Verwijderd
Zandlopertje/wekker/ kraan dicht draaien, niet een uur onder blijven staan maar eerst nat maken en meteen in zepen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Dus als in een groep van 10 mensen iedereen een half uur doucht, maakt het geen verschil als 1 persoon ineens maar vijf minuten gaat douchen? Natuurlijk is het beter als iedereen korter gaat douchen, maar je hebt alleen controle over jezelf. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat je in je eentje toch geen verschil kan maken. Natuurlijk heeft het geen enorme invloed, maar wat maakt dat uit?!

En met douchen etc heeft Geert Wilders niets te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten