Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2011, 22:18
Verwijderd
Ik heb een allerbeste vriend, waar ik smoorverliefd op ben. Iedereen denkt dat we verkering hebben, dat hebben we niet. Iedereen zegt zo vaak dat hij verliefd op me is en ik op hem. Van mij kant klopt, maar weet niet of hij ook op mij is en ik durf het maar niet te zeggen. Telkens als ik het probeer komt het me mond niet uit. Help wat moet ik doen??? Ik wil hem niet kwijt als beste vriend,, wat te doen??¿

Laatst gewijzigd op 08-09-2011 om 22:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2011, 22:55
Thomas.
Thomas. is offline
Spreek een keer af en pak het relaxt aan
Dan vertel je dat je hem eigenlijk wel ziet zitten, en dan hopen op een goede reactie

Oh, en als iedereen zegt dat jullie op elkaar verliefd zijn, moet je dat niet keihard gaan ontkennen en zeggen dat je hem helemaal niet leuk vind. Als hij dat te horen krijgt, zakt de moed en hoop hem in de schoenen, mits hij je wel ziet zitten.

Succes
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 07:30
Daantjer
Daantjer is offline
Wat Thomas dus zegt.
En als jullie écht goede vrienden zijn dan zal het niet uitmaken dat je interesse in hem hebt als hij dat niet heeft.
Als hij wel interesse in je heeft zit je goed en wens ik je heel veel plezier.
De enige manier om hier achter te komen is door het te vragen.
Oud 09-09-2011, 09:49
Verwijderd
ik vind het zo eng,,, bang dat alles op een verkeerde manier veranderd,, en afwijzing is ook niet echt heel fijn,, hoe zou ik het aanpakken????
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 09:55
EZBlade
EZBlade is offline
Ik zou het gewoon zeggen. Spreek een keer met hem af op een rustig plekje en vertel hem dat je eigenlijk meer voof hem voelt dan alleen vrienden.

Anderen zeggen niet voor niets dat hij verliefd op je is. Waarschijnlijk praat hij vaak over je of merkrn die mensen het zijn manier van doen. Ik acht de kans in ieder geval groot dag het wederzijds is
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 10:12
Verwijderd
toch doen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 10:43
Lente
Lente is offline
niks zeggen, gewoon een keer samen film gaan kijken ofzo. als je een beetje tegen hem aan gaat zitten enzz merk je aan zijn reactie wel of ie jou ook leuker vindt dan alleen maar beste vrienden. en als hij een stukje wegschuift oid, heb je hem gelukkig niet de liefde verklaard en hoeft jullie vriendschap niet te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:05
Verwijderd
Als iedereen het zegt dat hij verliefd op je is, is de kans wel groot dat het juist is.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:08
RiRi95
RiRi95 is offline
9 van de 10 keer gaat je vriendschap eraan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:37
Verwijderd
Citaat:
9 van de 10 keer gaat je vriendschap eraan
Nu durf ik het al helemaal niet meer

Daar ben ik dus zoooo bang voor

Laatst gewijzigd op 09-09-2011 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 18:04
EZBlade
EZBlade is offline
Ja maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.
Je bent verliefd op hem, dus dan betekent dat voor jou dat er meer is dan alleen vriendschap. Als je het niet aandurft omdat je bang bent dat de vriendschap over is, dan kun je nu ook niet vrienden zijn zoals je zou willen. Je zit toch de hele tijd met die gevoelens.

7 jaar geleden had ik ook een hele goede vriendin. Daar ben ik uiteindelijk verliefd op geworden en zij ook op mij. 10 maanden wat met haar gehad en uiteindelijk is dat uit gegaan. Ja, de vriendschap is daarna wel over gegaan, maar ik heb er geen seconde spijt van. Ik heb een hele leuke tijd met haar gehad en daarna weer verder gegaan. Zo nu en dan spreek ik haar nog wel eens en pas zijn we iets gaan drinken. Geen beste vrienden meer, maar nog steeds gezellig.

Ik zou er gewoon voor gaan, het is het waard
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ja maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.
Je bent verliefd op hem, dus dan betekent dat voor jou dat er meer is dan alleen vriendschap. Als je het niet aandurft omdat je bang bent dat de vriendschap over is, dan kun je nu ook niet vrienden zijn zoals je zou willen. Je zit toch de hele tijd met die gevoelens.

7 jaar geleden had ik ook een hele goede vriendin. Daar ben ik uiteindelijk verliefd op geworden en zij ook op mij. 10 maanden wat met haar gehad en uiteindelijk is dat uit gegaan. Ja, de vriendschap is daarna wel over gegaan, maar ik heb er geen seconde spijt van. Ik heb een hele leuke tijd met haar gehad en daarna weer verder gegaan. Zo nu en dan spreek ik haar nog wel eens en pas zijn we iets gaan drinken. Geen beste vrienden meer, maar nog steeds gezellig.

Ik zou er gewoon voor gaan, het is het waard

Nu ga ik het al helemaal niet meer vertellen. IK wil hem echt niet kwijt, hij betekend teveel voor me om hem te verliezen!!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 19:58
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Het loopt veel kans vanzelf mis als de een meer voelt dan de ander.. Ik zou er toch voor gaan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 20:41
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Nu ga ik het al helemaal niet meer vertellen. IK wil hem echt niet kwijt, hij betekend teveel voor me om hem te verliezen!!!
Maar sinds dat jij verliefd op hem bent geworden, is zoals jij vrienden met hem wilt zijn al niet meer mogelijk
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 21:01
RiRi95
RiRi95 is offline
Citaat:
Maar sinds dat jij verliefd op hem bent geworden, is zoals jij vrienden met hem wilt zijn al niet meer mogelijk
Heus wel.
Je moet hem gewoon blijven zien als een hele goeie vriend.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 21:24
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
ik vind het zo eng,,, bang dat alles op een verkeerde manier veranderd,, en afwijzing is ook niet echt heel fijn,, hoe zou ik het aanpakken????
Je hebt 2 opties in mijn optiek:

- Je praat vaak met hem, je kijkt hem vaak aan, je lacht vaak naar hem, je speelt je met je haar als je hem ziet en je doet ongemakkelijk. Alsmaar daar willen zijn waar hij ook is en op een gegeven moment is het overduidelijk. Overigens moet je hier niet te sloom in zijn, voor je het weet is er iemand anders of ga je de 'friendzone' in met hem.
- Je vraagt 't via msn/sms/ping.

Overigens, naar mijn ervaring, vind ik het onzin dat je dan een 'vriend' verliest. Ja dat kan, maar je moet jezelf afvragen wat voor vriend het was. Veel vrienden verwateren na de middelbare school. Echt waar. Iedereen kiest een kant en veel zie je nooit meer terug. Je weet zelf denk ik wel wie je ECHTE vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 01:44
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Heus wel.
Leuk en aardig, maar die tijd is ze al voorbij
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 11:20
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Heus wel.
Er bestaat geen knop die je verliefdheid uit kan zetten en ervoor kan zorgen daat je iemand 'gewoon' blijft zien als hele goede vriend. Ze is verliefd. De vriendschapsrelatie die er eerst was is verandert omdat ze nu verliefd is en zal niet meer terug veranderen.
Door 'gewoon hele goede vrienden' te blijven maakt ze zichzelf helemaal gek, omdat ze dan vanzelf zal gaan denken van 'zou hij me toch leuk vinden? Oh hij is zooo leuk', terwijl die vriend het als iets vriendschappelijks ziet en er verder niks achter zoekt.

Of ze neemt de volgende stap en maakt hem duidelijk dat ze hem leuk vindt, of als ze dat echt niet wilt, zou ik het contact iig tijdelijk (extreem) verminderen.
Oud 10-09-2011, 16:33
lovedisaster
lovedisaster is offline
Citaat:
Ik heb een allerbeste vriend, waar ik smoorverliefd op ben. Iedereen denkt dat we verkering hebben, dat hebben we niet. Iedereen zegt zo vaak dat hij verliefd op me is en ik op hem. Van mij kant klopt, maar weet niet of hij ook op mij is en ik durf het maar niet te zeggen. Telkens als ik het probeer komt het me mond niet uit. Help wat moet ik doen??? Ik wil hem niet kwijt als beste vriend,, wat te doen??¿
geen zorgen ik had het zelfde gewoon kijken als hij een grapje maakt en als hij aan het eind jou aan kijkt dan vind ie je leuk of als hij vaak naar je kijkt en gewoon zeggen wat je voeld als hij je niet leuk vind kan je altijd nog vragen om vrienden te blijven
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 18:07
Thomas.
Thomas. is offline
TS, heb je al iets ondernomen? Anders vind ik dat je het volgende week moet gaan zeggen! Je mag het ook weer niet te lang laten lopen

En sowieso verlies je hem niet hoor, je verliest alleen maar de gezelligheid als je er alleen maar mee zit dat je het hem niet kan vertellen!

En: al zegt hij nee: doe dan niet hartstikke teleurgesteld! dat zou het nog wel eens kunnen verpesten. Wat ik zou zeggen:'oh, laat dan maar'. Misschien is iets anders beter om te zeggen, maar begrijp je m'n punt?
Oud 10-09-2011, 22:27
Verwijderd
Ik heb nog niets ondernomen en ik kan er nu niet eens meer van slapen. Het duurt al heel lang,, ik loop er al een aantal maanden mee,, nu begint het echt erg te worden.

P.S nog steeds bang!!!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 23:34
EZBlade
EZBlade is offline
Praat er dan gewoon over. Dat is voor jullie alletwee het beste. En ik weet niet hoor, maar ook jongens hebben zoiets op een gegeven moment wel door
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 08:19
Verwijderd
Citaat:
En ik weet niet hoor, maar ook jongens hebben zoiets op een gegeven moment wel door
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al miljoenen hints heb gegeven. Iedereen heeft het in de gaten behalve hij.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 08:20
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al miljoenen hints heb gegeven. Iedereen heeft het in de gaten behalve hij.
Dan gok ik dat ie je niet leuk vindt.
Oud 11-09-2011, 17:22
EZBlade
EZBlade is offline
Of hij is er echt blind voor maar ik xou het gewoon tegen hem zeggen hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 20:57
Verwijderd
Het is moeilijk om uit te leggen, want hij geeft ook wel hints dat hij mij leuk vind,, het is erg verwarrend,, want de ene keer doet hij alsof hij me leuk vind en de andere keer doet hij dat minder??? !!! Erg lastig om te beschrijven, want jullie kennen mij en hem niet !!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 21:12
Thomas.
Thomas. is offline
Even een ocean's eleven planning:

morgen of overmorgen, vraag je hem om iets leuks te doen. een film kijken bij jou, gamen, weetikvoorwat.
als er een beetje een relaxte sfeer is (dus alles gaat goed, losse sfeer) kan je het beste er langzaam naartoe werken (beginnen over het onderwerp "liefde"). dan vertel je dat je meer wil zijn dan alleen beste vrienden. maar je zou het ook nog kunnen vragen op de "ik vind iemand leuk, guess who" manier. Dat zijn btw slechts voorbeelden, improviseren word op prijs gesteld!

dan zijn er 2 mogelijkheden van reactie die voor de hand liggen:
1. niet te enthousiast, maar hij voelt hetzelfde (of hij is heel opgelucht dat jij hetzelfde voelt)
2. Hij zegt dat hij het niet ziet zitten (en erger, dat hij moet gaan). Ga dan dus niet heel erg treurig doen, maar doe er relaxt over. ga gewoon weer verder met waar jullie mee bezig waren.

zoals je ziet: er is nooit echt een mogelijkheid van dat hij ineens een twinkeling in zijn ogen krijgt en blij gaat staan dansen als in een musical. Realiseer dat wel. En ik vind dat je je hieraan moet houden

Want onbeslist de mist in gaan is een hel!

succes!
Oud 11-09-2011, 21:59
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Het is moeilijk om uit te leggen, want hij geeft ook wel hints dat hij mij leuk vind,, het is erg verwarrend,, want de ene keer doet hij alsof hij me leuk vind en de andere keer doet hij dat minder??? !!! Erg lastig om te beschrijven, want jullie kennen mij en hem niet !!!
Ik ken jou net zo min als dat ik hem ken
Ik weet verder hoe intiem jullie als vrienden zijn. Ik geef sommige vriendinnen ook wel eens een knuffel of een kus. Als je dat ook doet dan je kun je een knuffel bijvoorbeeld iets inniger maken en hem heel diep in zijn ogen aankijken. Of een kusje op zijn wang geven en daarna nog één maar dan een heel stuk dichter bij zijn lippen.
Die dingen maken het wel overduidelijk hoor
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 22:20
Daantjer
Daantjer is offline
Zoals Thomas dus zegt, bouw het langzaam op, als hij je leuk vindt is het hartstikke mooi en ben ik blij voor je. Zo niet is het gewoon balen en moet je verder. Houd je verwachtingen laag en blijf rationeel.
Reageren

Regels voor berichten