Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2011, 19:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al een hele tijd een waterkoker die het supergoed doet, zo af en toe ontkalk ik hem met schoonmaakazijn of van die superontkalker van Dubro. De laatste tijd valt het me op dat het verwarmingselement helemaal roestig is geworden. Kan dat komen van de azijn? Ik heb al geprobeerd om het weg te krijgen met cola maar dat lukt niet. Heeft iemand een idee hoe ik het anders weg kan krijgen en of het uberhaupt kwaad kan (zowel qua gezondheid als voor de levensduur van m'n waterkoker)?
Oud 29-06-2011, 20:38
Verwijderd
Ik heb geen idee of het kwaad kan, maar dat is inderdaad door 't azijnzuur. Ik gebruik daarom nu een ontkalker voor waterkokers met citroenzuur, dat schijnt beter te zijn voor het element. Wel duurder, maar 't werkt prima en nog altijd goedkoper dan een nieuwe waterkoker (ik vond zo'n heel roestig element er toch niet zo gezond uitzien, en mijn vorige waterkoker deed er steeds langer over het water op te warmen, ik weet niet of dat gerelateerd is aan elkaar, maar het viel me wel op).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die heb ik nu dus ook in gebruik denk ik (klinkt hetzelfde als wat ik nu heb iig) maar ik ben benieuwd of de schade nog te repareren valt. M'n waterkoker bevalt verder nog erg goed dus eigenlijk wil ik geen nieuwe.
Oud 29-06-2011, 22:39
Rationeel
Rationeel is offline
roest in die mate is niet heel schadelijk voor je, maar gezond is het ook niet. een nieuwe waterkoker kost een tientje, of je wilt persé een porsche design voor 100 e...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 06:15
Verwijderd
Je moet simpelweg naast elkaar leggen wat je kwijt bent aan reinigingsmiddelen.
Als dat per jaar duurder is, dan een nieuwe waterkoker, dan koop je natuurlijk een nieuwe waterkoker.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 23:36
Adore
Adore is offline
Als je waterkoker niet al te duur was, zou ik er niet teveel moeite in steken en hetzelfde exemplaar opnieuw kopen.
Ik kook al tijden water met een ietwat roestig element, pas als ik merk dat er roest/kalk in het water terechtkomt wordt het tijd voor vervanging. Een oplossing heb ik tot nu niet gevonden.. Mijn huidige waterkoker is 2 jaar oud (Hema, €10,-) en doet het verder goed. Het element zit zichtbaar in het apparaat en is dus niet een onderdeel van de bodem dat aangesloten is op het lichtnet, volgens mij maakt dat behoorlijk wat verschil?

Wat je in ieder geval niet moet doen, is een vaatwastablet in de waterkoker doen (en die vervolgens aanzetten). Niet dat ik het zelf heb geprobeerd, maar het verhaal doet het goed op verjaardagen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 07:21
Verwijderd
Mijn waterkoker kostte 30 euro oid, schoonmaken kost nog geen 1 euro per jaar (maar dus niet met azijn)... Dan ga ik echt geen nieuwe kopen telkens, zelfs met eentje van 10 euro loont zich dat niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten