Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Die 37,47 lijkt me niet kloppen voor de kale huur. Er zijn 2 berekeningsmethodes voor het berekenen van de maximale huur. 1 voor zelfstandige woonruimten (eigen huisnummer volgens de gemeente) en onzelfstandige woonruimten (gedeeld huisnummer met andere bewoners die niet tot jouw huishouden behoren). Deze moet je hebben: http://www.woonbond.nl/rekenen/maxhuur_o.php
Jij hebt recht op het uitsplitsen van kale huur en servicekosten. Meer informatie daarover is wel te vinden op de site van de huurcommissie. Gezien het feit dat je huisbaas nu toch al geen zak doet aan problemen die jij ondervind, zou ik hem daarom verzoeken om de huur te gaan splitsen. Doet je huisbaas dat niet vrijwillig, dan moet je daarvoor de huurcommissie gaan inschakelen. Wanneer de huur gesplitst is in kale huur en voorschot servicekosten is je huisbaas vervolgens verplicht om elk jaar aan de hand van werkelijke kosten jouw deel van het verbruik te verrekenen met de reeds betaalde voorschotten servicekosten. Vooraf moet al duidelijk vaststaan welk deel van de kosten jij betaald. Water en electriciteit gaat meestal met een gelijk deel per kamer (of als kamer/appartement echt veel groter is als de rest en wordt bewoont door meerdere personen betalen die wat meer), verwarming per m2 oppervlak wat jij huurt. De exacte verdeling moet 'redelijk' zijn en schriftelijk vastgelegd. Als dan blijkt dat jij in jaar X minder voorschot hebt betaald dan jouw deel van het verbruik, dan moet je bijbetalen. Maar als het verbruik lager blijkt te zijn, dan krijg je geld terug. En reken maar dat verhogingen van €75 alleen voor jouw kamer dan niet meer voor komen. |
![]() |
||
Citaat:
Het kan zijn dat niet iedereen ingeschreven staat, maar als dit wel het geval is ziet de Belastingdienst ook dat er veel mensen op één adres wonen, dus de kans is minimaal. Dat betekent terugvordering en niets aan je huurtoeslag hebben. Wat jij bedoelt is denk ik meer dat TS naar de gemeente gaat en de omstandigheden meldt. Soms heeft een gemeente regels dat dit soort toestanden niet zijn toegestaan en kan ze gaan handhaven. Dan wordt de verhuurder aangesproken. Als de gemeente hier geen regelingen voor heeft, kan het tegenvallen. Huurtoeslag en gemeente gaan niet (meer) samen. Ook zou je misstanden aan de kaak kunnen stellen bij woningbouw (huur) / bank (koop) of Belastingdienst. Het kan goed dat een van deze partijen onderhuur niet toestaat, of dat de verhuurder inderdaad geen belasting afdraagt. Maar in dat geval bestaat de kans dat je ook je kamer kwijt bent. Of via de huurcommissie, zoals al is gezegd, de woning laten beoordelen. Verhuurders mogen niet zomaar de huur verhogen met vage regels. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 1. Heel erg boos worden ![]() ![]() ![]() 2. Gaan zoeken naar een andere huis ![]() 3. Extra baantje nemen (als je een kind hebt kun je hem vragen om te gaan werken en wat van zijn loon vragen). als je weg gaat dan geeft (soms) de gemeente je een appartement (gratis ![]() ![]() ![]() probeer een vriend te krijgen vraag hem geldt of vraag je vriendinnen ik weet vast wel dat ze je geldt geven ik zou je wel geldt geven maar ![]() of vraag aan je vader of moeder wat geld wat jij nodig hebt is geld om weg te gaan en je hebt een hogere loon nodig. alles draait ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf zat op kamers in Utrecht en vroeg huursubsidie aan, kreeg een brief terug "dat het adres niet bestaat". De huisbaas (Turks) vond de brief (gesloten) en begon zenuwachtige vragen te stellen "wat is dit?" "waarom?" etc etc. Ik heb 't er maar bij gelaten, misschien is er een lampje gaan branden bij de gemeente maar ik denk het niet (ambtenaren hebben hun ogen toch dicht...) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Door bezuinigingen hebben gemeenten inderdaad minder tijd voor controles. Je moet zelf onderzoek in laten stellen, of duidelijk misstanden aangeven. Daar heb je als huurder geen baat bij, want dan kun je je woonruimte verliezen. Oftewel, heel veel van dit soort handeltjes gaan ongemerkt door, want het is lucratief. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 153 darkfairy | 499 | 24-02-2010 15:17 | |
Werk, Geld & Recht |
Huisbaas schroeft kamer dicht?!?! Sushii | 50 | 17-01-2008 12:51 | |
Werk, Geld & Recht |
Ik ben dit jaar afgestudeerd! Hoe met de IB-groep Verwijderd | 10 | 28-01-2006 09:53 | |
Liefde & Relatie |
ik hou teveel van hem om het uit te maken *mystery* | 20 | 16-09-2002 18:41 | |
Algemene schoolzaken |
Meerderjarig en dan bijverdienen Captain | 7 | 16-08-2002 23:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Ook ik voel me wel eens goed down | 19 | 29-08-2001 20:10 |