Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 13:32
Verwijderd
Nou, ik heb lopen een pent. III 700 met 256 MB werkgeheugen (Sdram) en 64 mb GeForce 3 Ti.

Ik heb vaak veel proggies tegelijkertijd lopen voorbeeld:

-Norton
-zonealarm
-kazaa
-msn
-irc
-Sygate
-Paint shop Pro
- + nog diverse bewerkings progies ...

Alles loop wel aardig, maar zou het echt schelen als ik er nog is 256 bij ram. (dan heb ik dus in totaal 512) dúh)

Ehm, is dat dus echt merkbaar, of zeg je van: nou, dat is niet ech zo te merken dat ie wat lekkerder reageerd ...

reacties pleasz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 14:34
Moonspell
Moonspell is offline
Lichteraan wat je voor OS je hebt. Ik denk wel dat je het duidelijk merkt, en dat de pc nog iets stabieler zal zijn

Voorals nog denk ik niet dat je superveeeel van merkt, maar het is wel beter voor de gehele pc, en de stabiliteit

Ohja SDram is toch weer in prijs gestegen??
Of heb ik dat mis?

Ohja nog extra tip, als je geheugen koopt, koop dan goed geheugen zoals Kingston...... ( ook belangrijk )

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:57
Verwijderd
Dat zul je zeker merken, ja. Spreek uit ervaring met dezelfde situatie.

Maar goed; al 't RAM wat vrij/leeg is als je PC draait; is weggegooide RAM.

Op zich is daar ook wel wat voor te zeggen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:42
Budster
Budster is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Maar goed; al 't RAM wat vrij/leeg is als je PC draait; is weggegooide RAM.

Precies, wanneer je ziet dat dit op DIT moment een laag percentage is.. Dan zou ik het zeker doen.. Ligt dit percentage zo rond de 40% dan zul je natuurlijk het verschil wel merken, maar zou je het wel kunnen beschouwen als zinloos..
Oud 27-07-2002, 15:46
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Nou, ik heb lopen een pent. III 700 met 256 MB werkgeheugen (Sdram) en 64 mb GeForce 3 Ti.

Ik heb vaak veel proggies tegelijkertijd lopen voorbeeld:

-Norton
-zonealarm
-kazaa
-msn
-irc
-Sygate
-Paint shop Pro
- + nog diverse bewerkings progies ...

Alles loop wel aardig, maar zou het echt schelen als ik er nog is 256 bij ram. (dan heb ik dus in totaal 512) dúh)

Ehm, is dat dus echt merkbaar, of zeg je van: nou, dat is niet ech zo te merken dat ie wat lekkerder reageerd ...

reacties pleasz
en ik heb nog wel 2 reepjes liggen
mag je zelfs testen

2 X 128 mb sd ram
Oud 27-07-2002, 16:59
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

en ik heb nog wel 2 reepjes liggen
mag je zelfs testen

2 X 128 mb sd ram
Bedankt, maar kan het namelijk van een kennis krijgen, omdat ik wat voor hem had gedaan met computers.

Ik heb nu Kingston, zijn reepje is dane-elec (ofzo, was wel goed hé (tweakers.net)

enne, draai: win 98Se, 2000 en Suse (linux)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:07
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Ikedea schreef:

Bedankt, maar kan het namelijk van een kennis krijgen, omdat ik wat voor hem had gedaan met computers.

Ik heb nu Kingston, zijn reepje is dane-elec (ofzo, was wel goed hé (tweakers.net)

enne, draai: win 98Se, 2000 en Suse (linux)
jeps goed

zorg wel dat het gelijke zijn qua Mhz en nanoseconden, anders kan je weleens gekke dingen krijgen, had ik zelf ook.

suc6
Oud 27-07-2002, 17:47
Verwijderd
bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:02
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

jeps goed

zorg wel dat het gelijke zijn qua Mhz en nanoseconden, anders kan je weleens gekke dingen krijgen, had ik zelf ook.

suc6
Nee hoor. Hij moet alleen geen PC100 geheugen kopen als hij PC133 nodig heeft. Dat is, samen met 't feit dat sommige moederborden geen combinaties van double-sided en single-sided RAM slikken, het enige waar hij op moet letten.

M.a.w; koop PC133 RAM; dat draait probleemloos op PC100. Dan blijft alleen die doublesided/singlesided issue over; en ook dat geeft lang niet altijd problemen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:05
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Nee hoor. Hij moet alleen geen PC100 geheugen kopen als hij PC133 nodig heeft. Dat is, samen met 't feit dat sommige moederborden geen combinaties van double-sided en single-sided RAM slikken, het enige waar hij op moet letten.

M.a.w; koop PC133 RAM; dat draait probleemloos op PC100. Dan blijft alleen die doublesided/singlesided issue over; en ook dat geeft lang niet altijd problemen.
wat nee ?
Oud 27-07-2002, 18:06
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

wat nee ?
Het "megahertzen en nanoseconden"-gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Het "megahertzen en nanoseconden"-gedeelte.
ow

ik zou toch zweren bij een zelfde snelheid en nanoseconden

2 gelijke qua Mhz, dat is wel duidelijk, tenzij je op 100 draait
en zeker de nanoseconden moeten indentiek zijn.
Oud 27-07-2002, 22:20
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

ow

2 gelijke qua Mhz, dat is wel duidelijk, tenzij je op 100 draait
en zeker de nanoseconden moeten indentiek zijn.
Nee hoor. Wéér absolute onzin.

PC133 specificaties (i.v.m. compatibiliteit) geven een MAXIMUM aan, een MAXIMUM NS toegangstijd die een dimmetje moet hebben. En wanneer jij PC100 in je systeem gebruikt, kun je daar probleemloos een PC133 dimm in zetten.

Pas wanneer jij over gaat clocken zul je wat hebben aan dimms die een snellere toegangstijd hebben, want de chips kunnen domweg sneller werken (en dus kunnen ze nét een tikje extra hebben). Overclocken op een PC100-systeem met PC133 geheugen is natuurlijk altijd een goed plan.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 22:25
ratsja
ratsja is offline
Dobermann schreef:

Nee hoor. Wéér absolute onzin.

PC133 specificaties (i.v.m. compatibiliteit) geven een MAXIMUM aan, een MAXIMUM NS toegangstijd die een dimmetje moet hebben. En wanneer jij PC100 in je systeem gebruikt, kun je daar probleemloos een PC133 dimm in zetten.

* zeg ik toch ook, wel lezen, ik gebruikte "tenzij".

Pas wanneer jij over gaat clocken zul je wat hebben aan dimms die een snellere toegangstijd hebben, want de chips kunnen domweg sneller werken (en dus kunnen ze nét een tikje extra hebben). Overclocken op een PC100-systeem met PC133 geheugen is natuurlijk altijd een goed plan.

* dus jij vind het gebruiken van dimms met verschillende toegangssnelheden prima ?
Nou ik niet, never niet.
Oud 27-07-2002, 22:31
Koen
Koen is offline
Citaat:
* dus jij vind het gebruiken van dimms met verschillende toegangssnelheden prima ?
Nou ik niet, never niet.
Geef dan eens één goed argument om geen dimm's met verschillende toegangstijden te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 22:37
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koen schreef:

Geef dan eens één goed argument om geen dimm's met verschillende toegangstijden te gebruiken?
omdat ik geen zin heb in Trap errors
Oud 27-07-2002, 23:06
Koen
Koen is offline
Dat is inderdaad het enige probleem dat je kan ondervinden, maar dat is wel zo'n zeldzaam iets, dat dat tegenwoordig praktisch op geen enkel moederbord meer voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:12
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koen schreef:
Dat is inderdaad het enige probleem dat je kan ondervinden, maar dat is wel zo'n zeldzaam iets, dat dat tegenwoordig praktisch op geen enkel moederbord meer voorkomt.
nouw, vaak nog met intel geloof ik.

maar ik wil voor mezelf het liefst identieke dimm's hebben hoor
kan mierenneukerij zijn, maar geeft me wel een bepaalde zekerheid.

Kheb er laatst eentje uit moetne halen, omdat mijn systeem aan de hobbel ging
khad 3 x 256 en een daarvan een ander merk,
die heb ik er maar snel uitgehaald.

en een msi moederbord, doe ik ook niet weer.
Oud 28-07-2002, 00:21
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

omdat ik geen zin heb in Trap errors
Leg eens uit wat dat is dan?

Overigens heb ik eens ASUS, MSI, Abit, ECS en Gigabyte door Deja (usenet) heen gehaald met als bijvoegsel "memory trap error".

De relevante resultaten zijn voor álle merken gezamelijk op één hand te tellen. Je zit nu dus gewoon te mekkeren over iets wat in de praktijk zelden tot nooit voorkomt.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 00:35.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 09:26
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Leg eens uit wat dat is dan?

Overigens heb ik eens ASUS, MSI, Abit, ECS en Gigabyte door Deja (usenet) heen gehaald met als bijvoegsel "memory trap error".

De relevante resultaten zijn voor álle merken gezamelijk op één hand te tellen. Je zit nu dus gewoon te mekkeren over iets wat in de praktijk zelden tot nooit voorkomt.
hoef ik JOU toch niet uit te leggen, je weet immers alles al,
stop jij maar geheugen in je pc met verschillende toegangssnelheden, IK dus NIET.
Oud 28-07-2002, 12:11
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

hoef ik JOU toch niet uit te leggen, je weet immers alles al,
stop jij maar geheugen in je pc met verschillende toegangssnelheden, IK dus NIET.
Yep, m'n hele leven gedaan, alsmede mijn broertje en mijn vader en verder iedereen die ik ken (en 'n PC heeft).

En nog nooit heb ik één iemand gezien Memory Trap Errors.

En ja, -ik- weet wat 't is. Ik vraag me alleen af of jij dat weet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 12:16
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Yep, m'n hele leven gedaan, alsmede mijn broertje en mijn vader en verder iedereen die ik ken (en 'n PC heeft).

En nog nooit heb ik één iemand gezien Memory Trap Errors.

En ja, -ik- weet wat 't is. Ik vraag me alleen af of jij dat weet.
hihi
je hebt niet alleen trap errors er kan wel meer misgaan.
ja en in weet wat dat is, waarom vraag je dat ?
Oud 28-07-2002, 12:24
Orion
Orion is offline
tip voor Dobermann:

zet ratsja in je ignore list!!

word je volgens mij een stuk blijer van
Oud 28-07-2002, 12:26
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Orion schreef:
tip voor Dobermann:

laat hem dat ook maar doen
Oud 28-07-2002, 12:35
ratsja
ratsja is offline
ik snap alleen niet

hoe hij aan 2 bankjes komt, (waarschijnlijk hetzelfde merk) met verschillende toegangssnelheden.
Zoiets doe je toch niet, lijkt me.
Oud 28-07-2002, 12:41
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
ratsja schreef:

hihi
je hebt niet alleen trap errors er kan wel meer misgaan.
ja en in weet wat dat is, waarom vraag je dat ?
Wat kan er dan nog méér misgaan?

*zucht*
Oud 28-07-2002, 12:41
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Orion schreef:
tip voor Dobermann:

Over mijn lijk.

Nooit zal ik iemand negeren.

De FB'ers kunnen hun borst nog nat gaan maken, als dhr Ratsja bezig blijft met volslagen nonsense posten zal ik 'm blijven flamen.
Oud 28-07-2002, 13:02
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Megatron schreef:

Over mijn lijk.

Nooit zal ik iemand negeren.

De FB'ers kunnen hun borst nog nat gaan maken, als dhr Ratsja bezig blijft met volslagen nonsense posten zal ik 'm blijven flamen.
hmm
en daarom post je nu onder een andere naam.
En wat jij wil, flame maar lekker.

en je negeerd me wel,

msn weet je nog.

blabla

als jij iets niet weet, kom je met woorden als onzin.

en geef eens antwoord

dat doet meneer niet

tot hier en niet verder

--------------------------------
Oud 28-07-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

hmm
en daarom post je nu onder een andere naam.
En wat jij wil, flame maar lekker.

en je negeerd me wel,

msn weet je nog.

blabla

als jij iets niet weet, kom je met woorden als onzin.

en geef eens antwoord

dat doet meneer niet

tot hier en niet verder

--------------------------------
Als ik iets niet weet, zoek ik een bron op. Ga ik zelf onderzoeken, uit een natuurkundig/wetenschappelijk oogpunt. Zou je ook eens moeten doen; kom je tenminste van die goedgelovigheid af.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Dobermann: blablablablabla dat is zo!
Ratsja: Nee, dit kan ok blablablablabla
Dobermann: Ja, kom nou, je moet het zo zien bla bla bla bla
Ratsja: ach, man, jij weet alles toch al bla blabalbalba

Oftewel, bedankt voor het verneuken van dit topic ....

Hecht toch veel waarde aan Dobermann zijn uitspraken, ken ik hier ook al een tijdje .....
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:51
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Als ik iets niet weet, zoek ik een bron op. Ga ik zelf onderzoeken, uit een natuurkundig/wetenschappelijk oogpunt. Zou je ook eens moeten doen; kom je tenminste van die goedgelovigheid af.
is niet waar, je vroeg er steeds om.
en je geeft zelf ook nog eens verkeerde
(onjuiste) bronnen aan. zie C'T verhaal.
Oud 28-07-2002, 14:56
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

Inderdaad. Omdat ik geen bronnen kon vinden die jouw verhaaltje inderdaad als aannemelijk maakten. Je hebt hier een hypothetisch probleem, Ratsja, net zo hypothetisch als twee keer in een kwartier tijd door de bliksem getroffen worden. De keren dat 't voorkomt, zijn op één hand te tellen. Wanneer je in de IT ál dat soort zaken -die op papier een kleine kans van bestaan genieten- mee moet nemen bij een troubleshoot, zou je geen leven meer hebben.

Even in concreto: je zit niet ter zake doende dingen te brullen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 15:49
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Inderdaad. Omdat ik geen bronnen kon vinden die jouw verhaaltje inderdaad als aannemelijk maakten. Je hebt hier een hypothetisch probleem, Ratsja, net zo hypothetisch als twee keer in een kwartier tijd door de bliksem getroffen worden. De keren dat 't voorkomt, zijn op één hand te tellen. Wanneer je in de IT ál dat soort zaken -die op papier een kleine kans van bestaan genieten- mee moet nemen bij een troubleshoot, zou je geen leven meer hebben.

dat zeg jij, moet je niet liegen dat je het wel gedaan hebt.
Een probleem kan niet eens hypothetisch zijn.

snap ik nog niet (voor de 2e keer) dat jij verschillende bankjes in je pc hebt, hoe doe je dat, leg eens uit.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 16:49
Koen
Koen is offline
Citaat:
ratsja schreef:

snap ik nog niet (voor de 2e keer) dat jij verschillende bankjes in je pc hebt, hoe doe je dat, leg eens uit.
Diverse Pc's hier in huis hebben verschillende geheugen modules. Diverse merken, Pc100/133 en verschillende toegangstijden. Slechts 1 Compaq moederbord slikt dit niet altijd, de rest probleemlos. Ik zie het punt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

dat zeg jij, moet je niet liegen dat je het wel gedaan hebt.
Een probleem kan niet eens hypothetisch zijn.

Wat gaan we nou beleven? Ben ik aan 't liegen over mijn eigen acties? *LOL* Ga jij me ook even vertellen wat ik vandaag allemaal gedaan heb dan?

Ik heb geen verschillende bankjes in mijn huidige configuratie, één merkloze 512MB DDR-DIMM. (PC2100).

Ik heb wél 2x128MB van Dane Elec gehad i.c.m. een merkloos ander reepje van 256MB. Verder heb ik in de SIMM-tijd ook veel verschillende produkten gemixt. Nog peultjes?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:16
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koen schreef:

Diverse Pc's hier in huis hebben verschillende geheugen modules. Diverse merken, Pc100/133 en verschillende toegangstijden. Slechts 1 Compaq moederbord slikt dit niet altijd, de rest probleemlos. Ik zie het punt dus niet.
heb je die dan zo gekocht en daar bewust voor gekozen ?

kheb al diverse keren problemen mee gehad, verschillende merken.
Ik doe het per definitie niet hoor
Oud 28-07-2002, 17:20
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Wat gaan we nou beleven? Ben ik aan 't liegen over mijn eigen acties? *LOL* Ga jij me ook even vertellen wat ik vandaag allemaal gedaan heb dan?

Ik heb geen verschillende bankjes in mijn huidige configuratie, één merkloze 512MB DDR-DIMM. (PC2100).

Ik heb wél 2x128MB van Dane Elec gehad i.c.m. een merkloos ander reepje van 256MB. Verder heb ik in de SIMM-tijd ook veel verschillende produkten gemixt. Nog peultjes?
dat heb je zelf vermeld, dat je niet eerst gezocht hebt, lees maar eens terug.

dus,
ik prefereer eenzelfde soort merk geheugen, ik heb er bewust een ander merk (de enige van een ander merk, welke ik te leen had )uitgehaald, ik kreeg problemen met mijn grafische kaart.
waarom en waardoor dat precies komt weet ik niet.

Nee peultjes lust ik niet
Oud 28-07-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

dat heb je zelf vermeld, dat je niet eerst gezocht hebt, lees maar eens terug.

dus,
ik prefereer eenzelfde soort merk geheugen, ik heb er bewust een ander merk (de enige van een ander merk, welke ik te leen had )uitgehaald, ik kreeg problemen met mijn grafische kaart.
waarom en waardoor dat precies komt weet ik niet.

Nee peultjes lust ik niet
Quote mij even waar ik zeg dat ik bij voorbaat al 'nee' brulde?

Overigens resulteren memory trap errors onder Windows 9x/NT in datacorruptie in het geheugen of je harde schijf. Ik zie niet in wat een videokaart daar mee te maken heeft?

Bovendien kun je ook problemen hebben gekregen door bijvoorbeeld statische ontlading.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:43
ratsja
ratsja is offline
gepost op 28-07-2002 @ 15:56

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ratsja schreef:

Inderdaad. Omdat ik geen bronnen kon vinden die jouw verhaaltje inderdaad als aannemelijk maakten

daar, als ik dat mag aannemen, maar goed.
Oud 28-07-2002, 17:44
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Quote mij even waar ik zeg dat ik bij voorbaat al 'nee' brulde?

Overigens resulteren memory trap errors onder Windows 9x/NT in datacorruptie in het geheugen of je harde schijf. Ik zie niet in wat een videokaart daar mee te maken heeft?

Bovendien kun je ook problemen hebben gekregen door bijvoorbeeld statische ontlading.
dat probleem van mij is mij ook volledig onbekend, kreeg steeds een error melding die verwees naar geheugen adressen, pc gaf dat om de haverklap aan, totdat ik dat reepje verwijderde en tot nu totaal geen problemen meer gehad.
Oud 28-07-2002, 17:47
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
gepost op 28-07-2002 @ 15:56

quote:
ratsja schreef:

Inderdaad. Omdat ik geen bronnen kon vinden die jouw verhaaltje inderdaad als aannemelijk maakten

daar, als ik dat mag aannemen, maar goed.
Goed. Begrijpend lezen voor beginners.

Wat ik heb gedaan, Ratsja, is jouw "idee" opgezocht op internet. Daar heb ik minder dan 10 resultaten gevonden, gezamelijk, toen ik ging zoeken op bekende huidige moederborden met memory trap errors. Het archief van Usenet is onvoorstelbaar groot. Je kunt dus redelijk stellen dat de zoekresultaten waar het inderdaad over memory trap errors ging zo schaars zijn als het gemiddelde aantal Nederlanders per vierkante meter in Japan.

Wanneer je in de IT ál dat soort zaken -die op papier een kleine kans van bestaan genieten- mee moet nemen bij een troubleshoot, zou je geen leven meer hebben.

Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:58
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Goed. Begrijpend lezen voor beginners.

Wat ik heb gedaan, Ratsja, is jouw "idee" opgezocht op internet. Daar heb ik minder dan 10 resultaten gevonden, gezamelijk, toen ik ging zoeken op bekende huidige moederborden met memory trap errors. Het archief van Usenet is onvoorstelbaar groot. Je kunt dus redelijk stellen dat de zoekresultaten waar het inderdaad over memory trap errors ging zo schaars zijn als het gemiddelde aantal Nederlanders per vierkante meter in Japan.

Wanneer je in de IT ál dat soort zaken -die op papier een kleine kans van bestaan genieten- mee moet nemen bij een troubleshoot, zou je geen leven meer hebben.

aha op die manier, had je ook eerder kunnen vermelden als je vreemde conflicten wilt voorkomen, toch.
Niet vermelden, dan neem ik aan.
Oud 28-07-2002, 18:40
Koen
Koen is offline
Citaat:
ratsja schreef:

heb je die dan zo gekocht en daar bewust voor gekozen ?

kheb al diverse keren problemen mee gehad, verschillende merken.
Ik doe het per definitie niet hoor
Nee hoor, maar op den duur koop je nieuwe Pc's, houd je ram over en dan pleur je die weer in een andere bak. Heeft altijd nog gewerkt, nog nooit een Trap Error of iets in die geest gehad. Jammer genoeg overigens, zo'n zeldzaam verschijnsel had ik graag eens meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:47
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koen schreef:

Nee hoor, maar op den duur koop je nieuwe Pc's, houd je ram over en dan pleur je die weer in een andere bak. Heeft altijd nog gewerkt, nog nooit een Trap Error of iets in die geest gehad. Jammer genoeg overigens, zo'n zeldzaam verschijnsel had ik graag eens meegemaakt.
nou als ik deze week tijd heb, gooi ik die reep erweer in en maak ik screenshots voor je.
ik kreeg zelfs blauwe schermen.
maar volgens mij spookt het ook op deze kamer, zelfs is er storing op de radio als ik radio luister, als ik mijn hand soms beweeg......bzzzzzzzzzzzt valt de radio weg.
Oud 06-08-2002, 20:04
Droyd
Droyd is offline
Die zogenaamde error mag dan nog wel schaars zijn, dat lijkt me nog geen reden om dat uit te sluiten dobber...Veel heb je er toch niet aan om verschillende chips op een zelfde mobo te planten alhoewel het mogelijk mag zijn...Ikzelf had wel eens van die trap errors gehoord...jij mag dan nog wel veel kennis verwerfd hebben met de tijd, maar jij wist in de verste verten niet wat het was...waar haal je dan het recht om te oordelen wat kan of niet kan terwijl die gast wel degelijk al heeft af te rekenen gehad met dat soort probleem waarvan jij voordien het bestaan niet eens van afwist?

Precies alsof je er een hekel aan hebt dat iemand je iets kan bijbrengen is het dat?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef:
Die zogenaamde error mag dan nog wel schaars zijn, dat lijkt me nog geen reden om dat uit te sluiten dobber...Veel heb je er toch niet aan om verschillende chips op een zelfde mobo te planten alhoewel het mogelijk mag zijn...Ikzelf had wel eens van die trap errors gehoord...jij mag dan nog wel veel kennis verwerfd hebben met de tijd, maar jij wist in de verste verten niet wat het was...waar haal je dan het recht om te oordelen wat kan of niet kan terwijl die gast wel degelijk al heeft af te rekenen gehad met dat soort probleem waarvan jij voordien het bestaan niet eens van afwist?

Precies alsof je er een hekel aan hebt dat iemand je iets kan bijbrengen is het dat?
Vind jij het leuk om oude topics op te rakelen? Anyway, ik heb 't al gezegd en zeg 't nóg maar eens: als je IEDER mogelijk exotisch probleem in 't oog moet houden bij dit soort zaken, heb je geen leven meer.

Dat valt bij mij niet in de categorie bijbrengen, maar gewoon geen nuttige bijdrage geven, omdat het in 999 van de 1000 gevallen niet voor zal komen. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 22:15
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Vind jij het leuk om oude topics op te rakelen? Anyway, ik heb 't al gezegd en zeg 't nóg maar eens: als je IEDER mogelijk exotisch probleem in 't oog moet houden bij dit soort zaken, heb je geen leven meer.

Dat valt bij mij niet in de categorie bijbrengen, maar gewoon geen nuttige bijdrage geven, omdat het in 999 van de 1000 gevallen niet voor zal komen. Klaar.
amen,

maar waar zijn we nou helemaal mee bezig?? die trap errors bestaan punt. maar ze komen niet vaak voor. dat is eigenlijk het enige wat hier zo tussen de regels door gesteld wordt. jullie verschil in mening zit in het oplossen hiervan. dobermann vindt het niet nodig om er rekening mee te houden en ratsja wil koste wat het kost er wel rekening mee houden. dat is alles. en de conclusie lijkt me dus dat het gewoon een persoonlijke kwestie is.

als ik dan mijn meing moet geven ga ik toch achter dobermann staan. ook bij mij is een 'trap error' nog nooit voorgekomen. en een kans die zo klein is wil ik ook wel aangaan

-de postbode-
Oud 11-08-2002, 22:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

Heb je al geprobeert de DIMM om te draaien? Misschien kan jomanda helpen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Koen schreef:

Jammer genoeg overigens, zo'n zeldzaam verschijnsel had ik graag eens meegemaakt.
Dergelijke errors zorgen voor datacorruptie. Dus een waarde van 100 in je geheugen, kan dan opeens 101 worden. Het vervelende is dat je er niks van merkt. Op die lokatie kan garbage staan, maar ook belangrijke info over je schijvenhuishouding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten