Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
mag je zelfs testen 2 X 128 mb sd ram
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu Kingston, zijn reepje is dane-elec (ofzo, was wel goed hé (tweakers.net) enne, draai: win 98Se, 2000 en Suse (linux) |
![]() |
||
Citaat:
zorg wel dat het gelijke zijn qua Mhz en nanoseconden, anders kan je weleens gekke dingen krijgen, had ik zelf ook. suc6
||
Verwijderd
|
Citaat:
M.a.w; koop PC133 RAM; dat draait probleemloos op PC100. Dan blijft alleen die doublesided/singlesided issue over; en ook dat geeft lang niet altijd problemen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik zou toch zweren bij een zelfde snelheid en nanoseconden 2 gelijke qua Mhz, dat is wel duidelijk, tenzij je op 100 draait en zeker de nanoseconden moeten indentiek zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
PC133 specificaties (i.v.m. compatibiliteit) geven een MAXIMUM aan, een MAXIMUM NS toegangstijd die een dimmetje moet hebben. En wanneer jij PC100 in je systeem gebruikt, kun je daar probleemloos een PC133 dimm in zetten. Pas wanneer jij over gaat clocken zul je wat hebben aan dimms die een snellere toegangstijd hebben, want de chips kunnen domweg sneller werken (en dus kunnen ze nét een tikje extra hebben). Overclocken op een PC100-systeem met PC133 geheugen is natuurlijk altijd een goed plan. |
![]() |
|
Dobermann schreef:
Nee hoor. Wéér absolute onzin. PC133 specificaties (i.v.m. compatibiliteit) geven een MAXIMUM aan, een MAXIMUM NS toegangstijd die een dimmetje moet hebben. En wanneer jij PC100 in je systeem gebruikt, kun je daar probleemloos een PC133 dimm in zetten. * zeg ik toch ook, wel lezen, ik gebruikte "tenzij". Pas wanneer jij over gaat clocken zul je wat hebben aan dimms die een snellere toegangstijd hebben, want de chips kunnen domweg sneller werken (en dus kunnen ze nét een tikje extra hebben). Overclocken op een PC100-systeem met PC133 geheugen is natuurlijk altijd een goed plan. * dus jij vind het gebruiken van dimms met verschillende toegangssnelheden prima ? Nou ik niet, never niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
maar ik wil voor mezelf het liefst identieke dimm's hebben hoor kan mierenneukerij zijn, maar geeft me wel een bepaalde zekerheid. Kheb er laatst eentje uit moetne halen, omdat mijn systeem aan de hobbel ging khad 3 x 256 en een daarvan een ander merk, die heb ik er maar snel uitgehaald. en een msi moederbord, doe ik ook niet weer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens heb ik eens ASUS, MSI, Abit, ECS en Gigabyte door Deja (usenet) heen gehaald met als bijvoegsel "memory trap error". De relevante resultaten zijn voor álle merken gezamelijk op één hand te tellen. Je zit nu dus gewoon te mekkeren over iets wat in de praktijk zelden tot nooit voorkomt. Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 00:35. |
![]() |
||
Citaat:
stop jij maar geheugen in je pc met verschillende toegangssnelheden, IK dus NIET.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nog nooit heb ik één iemand gezien Memory Trap Errors. En ja, -ik- weet wat 't is. Ik vraag me alleen af of jij dat weet. |
![]() |
||
Citaat:
je hebt niet alleen trap errors er kan wel meer misgaan. ja en in weet wat dat is, waarom vraag je dat ?
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
ik snap alleen niet
hoe hij aan 2 bankjes komt, (waarschijnlijk hetzelfde merk) met verschillende toegangssnelheden. Zoiets doe je toch niet, lijkt me.
|
![]() |
||
Citaat:
Nooit zal ik iemand negeren. De FB'ers kunnen hun borst nog nat gaan maken, als dhr Ratsja bezig blijft met volslagen nonsense posten zal ik 'm blijven flamen.
||
Citaat:
en daarom post je nu onder een andere naam. En wat jij wil, flame maar lekker. en je negeerd me wel, msn weet je nog. blabla als jij iets niet weet, kom je met woorden als onzin. en geef eens antwoord ![]() ![]() dat doet meneer niet tot hier en niet verder --------------------------------
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oftewel, bedankt voor het verneuken van dit topic .... ![]() ![]() Hecht toch veel waarde aan Dobermann zijn uitspraken, ken ik hier ook al een tijdje ..... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en je geeft zelf ook nog eens verkeerde (onjuiste) bronnen aan. zie C'T verhaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even in concreto: je zit niet ter zake doende dingen te brullen. |
![]() |
||
Citaat:
Een probleem kan niet eens hypothetisch zijn. snap ik nog niet (voor de 2e keer) dat jij verschillende bankjes in je pc hebt, hoe doe je dat, leg eens uit.
Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 15:51. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb geen verschillende bankjes in mijn huidige configuratie, één merkloze 512MB DDR-DIMM. (PC2100). Ik heb wél 2x128MB van Dane Elec gehad i.c.m. een merkloos ander reepje van 256MB. Verder heb ik in de SIMM-tijd ook veel verschillende produkten gemixt. Nog peultjes? |
![]() |
||
Citaat:
kheb al diverse keren problemen mee gehad, verschillende merken. Ik doe het per definitie niet hoor
||
Citaat:
dus, ik prefereer eenzelfde soort merk geheugen, ik heb er bewust een ander merk (de enige van een ander merk, welke ik te leen had )uitgehaald, ik kreeg problemen met mijn grafische kaart. waarom en waardoor dat precies komt weet ik niet. Nee peultjes lust ik niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens resulteren memory trap errors onder Windows 9x/NT in datacorruptie in het geheugen of je harde schijf. Ik zie niet in wat een videokaart daar mee te maken heeft? Bovendien kun je ook problemen hebben gekregen door bijvoorbeeld statische ontlading. Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 17:41. |
![]() |
|
gepost op 28-07-2002 @ 15:56
-------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- ratsja schreef: is niet waar, je vroeg er steeds om. en je geeft zelf ook nog eens verkeerde (onjuiste) bronnen aan. zie C'T verhaal. -------------------------------------------------------------------------------- Inderdaad. Omdat ik geen bronnen kon vinden die jouw verhaaltje inderdaad als aannemelijk maakten daar, als ik dat mag aannemen, maar goed.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik heb gedaan, Ratsja, is jouw "idee" opgezocht op internet. Daar heb ik minder dan 10 resultaten gevonden, gezamelijk, toen ik ging zoeken op bekende huidige moederborden met memory trap errors. Het archief van Usenet is onvoorstelbaar groot. Je kunt dus redelijk stellen dat de zoekresultaten waar het inderdaad over memory trap errors ging zo schaars zijn als het gemiddelde aantal Nederlanders per vierkante meter in Japan. Wanneer je in de IT ál dat soort zaken -die op papier een kleine kans van bestaan genieten- mee moet nemen bij een troubleshoot, zou je geen leven meer hebben. Even in concreto: je zit niet ter zake doende dingen te brullen. |
![]() |
||
Citaat:
Niet vermelden, dan neem ik aan.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik kreeg zelfs blauwe schermen. maar volgens mij spookt het ook op deze kamer, zelfs is er storing op de radio als ik radio luister, als ik mijn hand soms beweeg......bzzzzzzzzzzzt valt de radio weg.
|
Die zogenaamde error mag dan nog wel schaars zijn, dat lijkt me nog geen reden om dat uit te sluiten dobber...Veel heb je er toch niet aan om verschillende chips op een zelfde mobo te planten alhoewel het mogelijk mag zijn...Ikzelf had wel eens van die trap errors gehoord...jij mag dan nog wel veel kennis verwerfd hebben met de tijd, maar jij wist in de verste verten niet wat het was...waar haal je dan het recht om te oordelen wat kan of niet kan terwijl die gast wel degelijk al heeft af te rekenen gehad met dat soort probleem waarvan jij voordien het bestaan niet eens van afwist?
Precies alsof je er een hekel aan hebt dat iemand je iets kan bijbrengen is het dat? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat valt bij mij niet in de categorie bijbrengen, maar gewoon geen nuttige bijdrage geven, omdat het in 999 van de 1000 gevallen niet voor zal komen. Klaar. |
![]() |
||
Citaat:
maar waar zijn we nou helemaal mee bezig?? die trap errors bestaan punt. maar ze komen niet vaak voor. dat is eigenlijk het enige wat hier zo tussen de regels door gesteld wordt. jullie verschil in mening zit in het oplossen hiervan. dobermann vindt het niet nodig om er rekening mee te houden en ratsja wil koste wat het kost er wel rekening mee houden. ![]() als ik dan mijn meing moet geven ga ik toch achter dobermann staan. ook bij mij is een 'trap error' nog nooit voorgekomen. en een kans die zo klein is wil ik ook wel aangaan ![]() -de postbode-
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|