Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2011, 19:09
stefano12
stefano12 is offline
Hoi,

Daar ben ik weer. In een ander topic heb ik laten weten dat de ALPO(Academische Lerarenopleiding Primair Onderwijs) me wel wat lijkt. Maar na het aanvragen van een brochure Psychologie leek mij dat ook wel erg leuk! Ik ben altijd wel geïntresseerd in psychologische feitjes en bekijk dingen meestal van een andere kant. Alles heeft namelijk zijn keerzijde!
Maar mijn zus doet de PABO en die is daar zo enthousiast over, dat de PABO(of waarschijnlijk de ALPO) me ook wat lijkt! 't Lijkt me ook super om kinderen wat te leren en te observeren wat er in hen omgaat.

Maar ik zou op dit moment echt geen beslissing kunnen maken tussen Psychologie en PABO/ALPO(gelukkig hoeft dit ook nog niet). Herkent iemand dit?

Ik ben benieuwd wat jouw [I]plussen en minnen[I] waren van opleidingen en wat voor jou de doorslag gaf om een de ene opleiding te volgen.

Stef
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2011, 11:34
Verwijderd
Ook al is dit niet een vraag over 1 specifieke studie, ik verplaats hem toch even naar studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 09:12
Verwijderd
Mijn vriend heeft een bachelor psychologie gehaald, en doet nu pabo. Maar die heeft op zich nooit voor jouw keuze gestaan, want hij heeft pas toen hij zijn bachelor bijna gehaald had, besloten om pabo te gaan doen.
Wat voor hem de aanleiding was om te stoppen met psych en de pabo te gaan doen, was dat hij voor zijn bacheloronderzoek vragenlijsten afnam op scholen en het leukste van dat hele onderzoek vond om die kinderen uit te leggen hoe ze de vragenlijst moesten invullen. Wat ook een reden was, is dat de beroepsperspectieven van psychologie hem eigenlijk te vaag waren. Je kunt wetenschappelijk onderzoeker worden, maar dat trok hem niet; je kunt psychotherapeut worden, maar daar was hij niet goed genoeg voor; en dan blijven er allemaal management-achtige banen over.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 09:30
stefano12
stefano12 is offline
Ok Sarah, bedankt!:-)
Die twee punten die je nu opnoemt, geloof ik wel. Vooral de beroepsperspectieven. Daarom zat ik zo te twijfelen. Ik vind Psychologie hartstikke interresant, maar zou er niet m'n beroep van willen maken.

Ik denk dat ik op dit moment dan toch voor de ALPO ga: Uitdagende opleiding, zeker van een baan, geen vaag beroepsperspectief en doorgroeimogelijkheden binnen en buiten de school en een goed salaris.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten