Advertentie | |
|
![]() |
|
andere vraag:
ik was gisteren bij een studio (2e verdieping) aan het kijken, en die verhuurder (een tussenpersoon die de huur regelt, niet de huiseigenaar) vertelde dat je geen huurtoeslag kon krijgen omdat de studio een gedeelde g/w/l afsluiting had met de studio's op de 1e en begage grond. er zit een tussenmeter op zodat de huisbaas kan berekenen hoeveel gwl je moet betalen. op de site van de belastingdienst en op de site waar je de huurtoeslag kan berekenen zie ik niets staan over g/w/l-voorwaarden. de studio heeft een eigen badkamer en keuken, en een eigen voordeur in de flat. dus wel een gedeelde voordeur aan de straat, maar dat hebben zoveel flats. het was sowieso een onprettige man, heel erg defensief, en beantwoordde onze vragen heel erg omslachtig. dus ik heb het idee dat hij wat achterhoudt. zou het kunnen dat hij de huurtoeslag zelf int, of dat hij de huiseigenaar iets anders vertelt dan ons over de kale huurprijs, en er misschien geen huurtoeslag gevraagd mag worden daardoor?
|
Voor zover ik weet, gaat het echt om die voordeur, want het gaat bijvoorbeeld ook om studentenhuizen met een eigen voordeur, die verder inclusief g/w/l betalen. Die gedeelde voordeur aan de straat maakt verder niets uit.
|
Volgens mij is het onzin dat je een aparte gas/water/licht aansluiting moet hebben. Ik heb een sociale woningbouw huis met eigen voordeur en huisnummer en zou huursubsidie kunnen aanvragen. Ik heb een benedenwoning en samen met mijn bovenbuurvrouw een gezamelijke gasleiding die wel daarna splitst voor mij en mijn bovenbuurvrouw zodat we wel allebei een aparte meter hebben maar een gezamelijke gasleiding en dat maakt voor de huurtoeslag dus niets uit. Ik krijg het niet omdat m'n inkomen te hoog is maar dat doet er verder niet toe.
|
Maakt niet uit, de ruimten zijn apart en daar gaat het om. Huurtoeslag gaat niet over g/w/l, iedereen moet dat zelf betalen.
![]() De tussenpersoon kan niet achter je rug om huurtoeslag ontvangen. De Belastingdienst heeft dat zó door. Bovendien gaat het niet: dan zou hij (zeg) 4 appartementen op zijn naam moeten hebben staan (en dus 4 huurtoeslagaanvragen). Of het gehele complex, maar dan is de gehele huurprijs vast veel hoger dan de huurtoeslag toelaat. Of hij moet het op naam van de huurders gaan aanvragen, maar dat is crimineel en dus strafbaar. De eigenaar kan het ook niet, omdat hij zeer waarschijnlijk het complex als eigendom heeft. Kale huurprijs is kale huurprijs. Als je verhuurder dat opgeeft, is dat het bedrag dat je recht op huurtoeslag bepaalt. In het vervolg kun je, als je van een verhuurder één bedrag voorgeschoteld krijgt, vragen om een specificatie. Wat is de kale huurprijs, wat zijn de servicekosten en wat is voor g/w/l? Dat moeten ze je kunnen vertellen (verplicht). Succes! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Huurtoeslag voor 18 - 23 jarigen Durian | 12 | 04-08-2016 06:41 | |
Werk, Geld & Recht |
Huurtoeslag probleem arPos | 3 | 26-10-2013 00:57 | |
Werk, Geld & Recht |
[Centraal] Het Belasting-topic Verwijderd | 500 | 28-01-2010 13:12 | |