Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2014, 07:59
nikooo
nikooo is offline
Vinden jullie ook dat de politie tegenwoordig te snel een boete weggeeft, als het regent kruipen die kut nsb'ers lkkr onder hun steen en met mooi weer staan ze al weer aan de kant met saucijcenbroodjes of donuts.
Zo had mn oom laatst nog een boete van 277 euro omdat hij 12 km/h te hard reed....
Vind ik belachelijk hoorr laat maar ff wete wat jullie daarvan vinden ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2014, 08:05
Verwijderd
Overtreding is overtreding, lekker beboeten dus.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 08:07
Tochjo
Tochjo is offline
Volgens deze pagina krijg je een boete van 270 euro (die overblijft na aftrek administratiekosten) als je volgens de meetapparatuur 32 km/h te hard rijdt buiten de bebouwde kom. Na correctie blijft daar dus 28 km/h van over. Dat gaat dus over iets anders dan 12 km/h te hard.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 08:08
nikooo
nikooo is offline
277 euro vind ik veel te veel, bovendien hoeft de politie zelf nix te doen n beetje koffie drinken fzo
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 08:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Vrijwillige belasting. Prima dus. Wel zou ik het een goed idee vinden om verkeersboetes inkomensafhankelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 08:09
nikooo
nikooo is offline
Citaat:
Volgens deze pagina krijg je een boete van 270 euro (die overblijft na aftrek administratiekosten) als je volgens de meetapparatuur 32 km/h te hard rijdt buiten de bebouwde kom. Na correctie blijft daar dus 28 km/h van over. Dat gaat dus over iets anders dan 12 km/h te hard.
Ik zal voor je kijken of de boete nog op het aanrecht licht
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 08:11
nikooo
nikooo is offline
Is het niet ook zo dat als je met je licht uit fietst en de lantaarnpalen staan nog niet aan sat je dan geen boete kan krijgen
?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Is het niet ook zo dat als je met je licht uit fietst en de lantaarnpalen staan nog niet aan sat je dan geen boete kan krijgen
?
Nee, in het donker en bij slecht zicht moet je licht voeren. Dat kan dus best zijn als de straatverlichting nog uit is.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Dit is even erge onzin als wat die niko dude uitslaat. Boete moet natuurlijk wel in verhouding tot de overtreding staan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 10:07
Verwijderd
Citaat:
?
Op een droge zonnige dag kun je daar wel van uit gaan, ja! Als het hard regent, mist of erg bewolkt is, telt dat niet zo. Je kunt naar de koplampen van auto's kijken: zie je de lamp beter dan de rest van de auto, dan is het aan het schemeren en moet je fietslicht aan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 11:26
nikooo
nikooo is offline
oke bedankt haha
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 12:39
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
?
Dat kan, maar als je vindt dat het licht genoeg is kun je natuurlijk bezwaar maken.

Verder heeft de hoogte van een boete er niet zoveel mee te maken of de politie te ver gaat; een agent bepaalt niet zelf hoe hoog de boete is.

Maar ze gaan weleens te ver, ja, en ook weleens niet ver genoeg; niet iedere agent is hetzelfde.
Oud 21-04-2014, 12:45
nikooo
nikooo is offline
Citaat:
Dat kan, maar als je vindt dat het licht genoeg is kun je natuurlijk bezwaar maken.

Verder heeft de hoogte van een boete er niet zoveel mee te maken of de politie te ver gaat; een agent bepaalt niet zelf hoe hoog de boete is.

Maar ze gaan weleens te ver, ja, en ook weleens niet ver genoeg; niet iedere agent is hetzelfde.
Helemaal mee eens maar ik vind wel een beetje onzinnig dat ze oud en nieuw willen afschaffen wegens ongelukken, maar dan gaat juist iedereen illegale troep bestellen dusja....
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:05
breezahboy
breezahboy is offline
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:33
Pierrot
Pierrot is offline
Wat een ellende.

-

Ontopic: Geen problemen met politie. Overtreding is boete.
Oud 21-04-2014, 13:47
breezahboy
breezahboy is offline
Fok die popo G, ik ren altijd gewoon weg als ze stoer doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 14:19
nikooo
nikooo is offline
Citaat:
Fok die popo G, ik ren altijd gewoon weg als ze stoer doen.
Zo mag ik het hore jonguh
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 15:40
Verwijderd
Citaat:
277 euro vind ik veel te veel, bovendien hoeft de politie zelf nix te doen n beetje koffie drinken fzo
En wat doe jij zoal.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 17:14
Durian
Durian is offline
Waarom heb ik het gevoel dat niko en breezahboy troll users zijn?
Oud 21-04-2014, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Dit is even erge onzin als wat die niko dude uitslaat. Boete moet natuurlijk wel in verhouding tot de overtreding staan.
Waar zeg ik iets over die verhouding? Ik heb het puur over het beboeten van overtredingen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 17:35
PatrickH
PatrickH is offline
Hatzee dan leer je je maar gedragen!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 17:36
Verwijderd
Laatst half 7 in de ochtend op me fietsje door de regen naar me stage. Het was net aan het schemeren. Is mijn achterlicht kapot. Iedereen en alles kon je gewoon zien. De zon was net boven en de straatlantarens gingen binnen 5minuten uit.

Komt er zo'n mof in z'n lelijke bak naast me gereden en zegt: Wat klopt er niet? Ik zeg HOI. Waarop hij vervolgens zegt: is dit hoe je een ambtenaar in functie gedag zegt? Kom maar even mee. Ik naar het bureau omdat ik geen ID bij me had dus een waarschuwing daarvoor en een boete voor me lichtje. En me fiets kon achterblijven en ik mocht terug lopen. Ik haat ze.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 18:18
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Helemaal mee eens maar ik vind wel een beetje onzinnig dat ze oud en nieuw willen afschaffen wegens ongelukken, maar dan gaat juist iedereen illegale troep bestellen dusja....
Niemand wil oud en nieuw afschaffen. Er zijn mensen die willen dat consumentenvuurwerk verboden wordt, geheel terecht overigens, maar ook dat heeft er weer niets mee te maken dat de politie te ver gaat.
Oud 22-04-2014, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Vinden jullie ook dat de politie tegenwoordig te snel een boete weggeeft?
je geeft zelf tegenwoordig te snel een boete weg..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten