Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 23:38
anoniem40404
anoniem40404 is offline
een relatie met iemand hebben/beginnen, waar je op dat moment niet echt verliefd op bent of dat iig niet zeker weet.

Zoiets gebeurde namelijk bij mij: Op een vakantiereis met school groeide er iets tussen mij een een meisje uit mijn klas, de andere omgeving, lange busreizen (ik zat naast haar) en dergelijke katalyseerden de de 'spanning' tussen ons die er voor de reis een klein beetje was. Tijdens de reis zaten we dan ook in een soort roes: alles ging heel gemakkelijk (wel langzaam maar het voelde allemaal heel gemakkelijk ).

Maar toen we weer thuis kwamen wist ik niet echt 100% zeker of ik wel verliefd op haar was en dacht van: Moet ik het misschien niet uitmaken, anders kwets ik haar er misschien mee. Maar omdat het voor ons allebei de eerste keer was (een 'serieuze' relatie te hebben), alles eigenlijk best redelijk ging leek en ik dacht dat zij het misschien wel precies zo voelde me het overbodig om er verder over na te denken (ik was ook wel bang dat ik het mooie tussen ons op die manier overbodig kapot zou maken misschien). Het ging later wel uit maar dat had hier weinig mee te maken.

Ik weet eigenlijk niet of mijn verhaal wel van toepassing is op mijn vraag maar het is toch prettig om het een keer zo op te schrijven. Dus reply vooral op de eerste vraag en daarna misschien iets over mijn verhaal (aub ) ......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2002, 09:37
highlight
highlight is offline
ja, maar dan moet je er wel gelijk mee ophouden wanneer je merkt dat je verder niks voor haar voelt, anders houd je haar aan het lijntje. Meestal is het bij mij in 'verkeringen' zo dat ik aan het begin ook niet super verliefd ben, maar hem gewoon heel leuk vind, en dat de verliefdheid dan vanzelf wel komt en dan alleenmaar heftiger wordt..
Oud 12-08-2002, 10:15
Gothic
Gothic is offline
Ja zou ik doen. Verliefdheid kan komen, liefde voor iemand kan groeien hoe beter je diegene leert kennen. Als het een serieuse relatie is, is het beter dat te baseren op liefde dan op verliefdheid. Want bij dat laatste ben je ook nog eens blind voor negatieve dingen... Maar als je echt niets voor haar voelt moet je het uitmaken...
Oud 12-08-2002, 10:16
ilsy
ilsy is offline
Moeilijke kwestie oftewel big dilemma! Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt..jongen waar ik mee aan het 'daten' was vond mij echt 'geweldig' terwijl ik hem wel 'leuk' vond..had dus niet het gevoel dat we op dezelfde hoogte zaten als het ware..
Daarom voelde ik me ook een btje schuldig, heb ik vervolgens tegen hem gezegd (wat hij uiteraard niet leuk vond) en toen is het nix geworden..Af en toe heb ik er nog wel spijt van (het is nl. echt een leuke jongen die helaas nu een girlfriend heeft!) maar aan de andere kant denk ik dat ik ook wel weer hetgeen heb gedaan wat mij op dat moment het beste leek..namelijk gewoon eerlijk zijn, en dat was wel iets wat erg door hem gewaardeerd werd...

Ga gewoon je gevoel achterna, als je echt 'made for each other' bent komt het heus nog wel een x goed!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 10:30
Verwijderd
Ja, maar op een paar voorwaarden. Ik vind dat de ander dan moet weten hoe jij je voelt, en er akkoord mee moet zijn, of als je bijv. weet dat de ander veel meer voor jou voelt, vind ik het niet eerlijk het aan te laten etc.

En met je verhaal. Ik denk niet dat je daarin echt iets fout hebt gedaan. Dat je twijfelde over je gevoelens is meer dan logisch, maar als je echt niets voor haar gevoeld had dan had het je denk ik niet gelukt je gewoon over die twijfels heen te zetten. Het is je eerste relatie, je weet nog niet goed hoe dat allemaal voelt etc etc. Twijfels zijn dan logisch denk ik..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:18
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Nou ik zou het iig niet meer doen. Heb het éénmaal meegemaakt, was niet zeker van m'n gevoelens . Ik kon heel goed opschieten met die jongen maar nu benk een vriend kwijt. We zouden vrienden blijven niet dus, hij praat niet meer tegen me . Kank ook begrijpen, hij voelt zich natuurlijk gebruikt terwijl dat helemaal me bedoeling nie was. Mja zou gewoon zeggen als je niet zeker bent niet doen. Wacht tot je wel heel zeker bent van je eigen gevoelens en van de persoon waar je verliefd op bent.

xxx
Faith

Wil gewoon nog even kwijt dat ik me nog altijd zooooo schuldig voel terwijl het al meer dan 8 maanden geleden is.
Oud 15-08-2002, 00:21
Verwijderd
Ik heb 1 serieuze verkering gehad waarbij ik niet verliefd op hem was, en uiteindelijk heeft dat me ontzettend veel gekloot bezorgd. In het begin was het leuk, gewoon omdat ik hem wel heel erg leuk vond, maar er ... miste iets. Op het laatst werd het zo benauwend dat ik het wel uit moest maken, en ik heb hem er zo mee gekwetst... heeft me echt een kutgevoel bezorgd, dat ik hem zo pijn had gedaan. Dus eigenlijk had ik het beter niet kunnen doen... ik heb er toch geen spijt van, gebeurd is gebeurd en ik heb er ook genoeg goede herinneringen aan. Maar toch... Ik doe het beslist niet weer.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 02:52
a new noise
a new noise is offline
niet verliefd en een relatie gaan niet samen.....vind ik
Oud 15-08-2002, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ja, maar op een paar voorwaarden. Ik vind dat de ander dan moet weten hoe jij je voelt, en er akkoord mee moet zijn, of als je bijv. weet dat de ander veel meer voor jou voelt, vind ik het niet eerlijk het aan te laten etc.
Hier ben ik het deels mee eens.

Wat je dan krijgt, is een soort van hechte vriendschap die ook iets verder gaat, zonder dat je per se verliefd op elkaar bent.

In theorie klinkt het leuk, in praktijk zal het echter niet zo goed werken. De kans is altijd groot dat 1 van beiden toch meer gaat voelen of altijd al meer voelde, zonder dit echt toe te geven .. met als resultaat dat jij je gevangen voelt, zoals Morgan het al beschreef, en de ander zich echt gekwetst gaat voelen, wanneer de bom ontploft en duidelijk wordt dat je gewoon niks voor diegene voelt.

Lijkt me beter het dan gewoon op vriendschap te houden en duidelijk over je gevoelens te zijn, echter alleen wanneer dat nodig is. De keerzijde is namelijk dat je na verloop van tijd misschien toch nog meer gaat voelen. De mens zit wat dat betreft vreemd in elkaar
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 10:14
PardonMe
PardonMe is offline
tja in principe vind ik van niet..
Maar soms heb je van die situaties dat je een persoon eerst echt leuk vind en verliefd denkt te zijn en dan na een tijdje blijken de gevoelens toch niet zo sterk als je dacht..
Oud 15-08-2002, 10:51
Verwijderd
Heee kerel

Ik ken je situatie, ik heb het vroeg ook 3 x gehad, vond de relatie leuk hoor maar bleef het bij, niks bijzonder.

Veel mensen zeggen altijd je moet eerst verliefd worden en dan pas iets met een meisje nemen.
Maar sommige mensen worden pas in een relatie verliefd.

Als je al verliefd is dat juist MAAR dan ben je ook maar gewoon op het uiterlijk verliefd hoor en niet zo naief het innerlijk, in het begin is dat gewoon "nog" niet zo. Als je later in een relatie pas verliefd word word je eerder verliefd op het innerlijk.
Ik ga dit natuurlijk niet stimuleren maar je kan het volgens mij wel tijdje proberen, misschien groeit het

Maar het beste is natuurlijk, verliefd worden ( dus op het uiterlijk ) en later ook op innerlijk, als je dan al een tijdje hebt, succes er mee!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 11:26
girl18
girl18 is offline
bij mijn relatie was het andersom.. ik was dolverliefd op hem en hij wat minder op mij. en dat komt omdat hij te snel (echt te snel) in andere relatie is gestapt.. en het heeft veel problemen opgeleverd.. de eerste half jaar.. maar hij werd steeds verliefder op mij.. en nu zijn we twee jaar alweer samen en zijn nog steeds dolverliefd en dolgelukkig met elkaar..
Reageren

Regels voor berichten