Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2011, 16:04
Poline12
Poline12 is offline
Ik wist niet goed bij wat ik dit moest plaatsen, dus heb ik het maar bij lichaam & gezondheid geplaatst.

Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen dus zal ik het maar gewoon vlakaf zeggen zoals het is. Als ik m'n vinger in de ingang van mijn vagina steek, kan ik in de richting waar m'n endeldarm zit vreemde bulten (bobbels?) voelen. Dus ja een soort van bulten op mijn endeldarm. Ik maak me wel een beetje zorgen, en ik voel dit al zo'n jaar, het is zeg maar een soort van gewoonte geworden om het te controleren. Ik heb gemerkt dat, wanneer mn endeldarm gevuld is, ze groter zijn dan wanneer deze leeg is. Is dit dan gewoon normaal? Is dit gewoon de bouw van mijn endeldarm of hoor ik daar geen bulten te voelen? Ik dacht in de eerste plaats aan endeldarmkanker maar heb nooit last gehad van die bulten en pff ik weet het niet. Ik durf niet naar een gyneacoloog gaan want ben nog nooit geweest. Maar ja, dus m'n vraag is, is dit normaa of niet?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 16:24
Pluis
Pluis is offline
Je vagina heeft vanbinnen plooien, dat is wat je voelt met je vingers. Die plooien zorgen ervoor dat het vanbinnen kan uitrekken als er op een dag een baby doorheen moet. Geen zorgen maken dus! Daarnaast is de wand tussen je endeldarm en je vagina vrij dun, daardoor komt het ook dat het in je vagina anders voelt net voor je een grote boodschap moet doen, de ontlasting drukt dan gewoon die plooien verder naar binnen.
Oud 20-07-2011, 16:28
Poline12
Poline12 is offline
Ok, dus ik hoef me blijkbaar geen zorgen te maken? De bulten die ik voel zitten wel niet overal, het zijn er maar 3 of 4 samen gegroepeerd en ze lijken niet echt iets te maken te hebben met mijn vagina maar meer met mijn endeldarm, ben je zeker dat het niets vreemds is?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 16:36
Poline12
Poline12 is offline
Misschien een domme vraag, maar die bulten die ik voel, kan dat niet ook iets te maken hebben met diepe endometriose?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 17:46
Pluis
Pluis is offline
endometriose is een bijzonder pijnlijke aandoening die zich vooral typeert door heel erg pijnlijke menstruaties, niet door zwellingen. Endometriose is namelijk baarmoederweefsel dat op andere plekken zit dan het hoort, en tijdens de menstruatie als het ware meebloedt.
Als je je echt zorgen maakt over de hobbels, dan is er natuurlijk niets op tegen om het de dokter eens te vragen, die kan je waarschijnlijk beter geruststellen dan mensen op het internet.

Regels voor berichten