Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 14:56
eenmeisje.
eenmeisje. is offline
1 gouden tipp.
Ook van iemand gehoord maar werkt ziek goed!
Als je gerookt hebt, moet je plukje gras pakken en dat goed tussen je handen wrijven.'
Rook zelf ook, en het is echt heel goed en makkelijk.
Let wel op dat je ook je vingertoppen en de bovenkant van je vingers door het gras wrijft want dat ruik je anders alsnog..
& ofcourse kaugum.. maar die is wel bekend.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2011, 15:00
Verwijderd
heb je topictitel even verduidelijkt.. ik dacht eerst dat je het over gras roken had
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:01
Pyro Power
Pyro Power is offline
Krijg je dan geen groene vingers? Dan moet je dat er eerst afwassen met zeep, en volgens mij werkt je handen wassen met zeep ook wel tegen vingers die stinken naar rook.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Krijg je dan geen groene vingers? Dan moet je dat er eerst afwassen met zeep, en volgens mij werkt je handen wassen met zeep ook wel tegen vingers die stinken naar rook.
mwa dan moet je wel heel goed inzepen want als je je handen wast met water alleen meurt het een uur in de ruimte dus mag je die hele fles wel leegspuiten op je handen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
mwa dan moet je wel heel goed inzepen want als je je handen wast met water alleen meurt het een uur in de ruimte dus mag je die hele fles wel leegspuiten op je handen
Overdrijven is een vak apart en jij bent er overduidelijk heel goed in.

Met gras lopen klooien is op zich een oplossing tegen naar rook stinkende handen maar het lost je werkelijke probleem (namelijk dat je handen stinken) niet op. Gewoon wassen met water en zeep lijkt mij de juiste oplossing. Eerst je handen nat maken, dan goed inzepen met een beetje zeep en vervolgens goed naspoelen is voldoende om alle stank van je handen af te krijgen.
Oud 14-06-2011, 23:14
MiBe
MiBe is offline
Wat heeft dit met Drugs&Alcohol te maken trouwens?
Oud 14-06-2011, 23:33
Wammus
Wammus is offline
Het gaat over roken en dan is het wat mij betreft al snel prima.
Oud 14-06-2011, 23:43
MiBe
MiBe is offline
Misschien is het dan slimmer om het Drugs, Roken en Alcohol te noemen, er zijn hier immers een hoop topics m.b.t. roken. Roken is geen drugsgebruik dus nu lijken ze een beetje misplaatst.
Oud 15-06-2011, 10:49
Chevy
Chevy is offline
Ik vind roken wel degelijk (een vorm van) drugsgebruik, net als alcohol. Maar goed, daar blijven de meningen altijd over verdeeld, dus laat het lekker zoals het is joh.
Oud 15-06-2011, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Roken is geen drugsgebruik dus nu lijken ze een beetje misplaatst.
errr.... alleen drugs zou eigenlijk al volstaan om de inhoud van dit subforum weer te geven. denk even logisch na en dan hoop ik dat je er zelf achter komt dat wat je zegt onzin is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 16:19
MiBe
MiBe is offline
Ik denk dat je mijn zin dan niet helemaal goed begrijpt. Met misplaatst bedoel ik dat het voor iemand die een topic m.b.t. roken wil starten het verwarrend kan zijn waar hij die precies neer moet zetten. Alcohol en drugs vind ik (zoals jij hierboven min of meer ook al aangeeft) dichtbij elkaar liggen, roken daarentegen (zelfs als anti-roker zijnde) niet. Ook in het onderschrift van het topic staat het niet heel duidelijk, wellicht dat iets als 'Ook vragen over roken zijn hier van harte welkom.' het zou verduidelijken. Just my 2 cents, doe ermee wat je wil
Oud 15-06-2011, 17:39
Verwijderd
volgens mij bevat het statement "roken is geen drugsgebruik" weinig onduidelijkheden die ik niet zou kunnen begrijpen.

maar ok, leg uit, wat is dan voor jou het verschil tussen roken en drugs gebruiken?

edit.. volgens mij praten we langs elkaar heen. het gaat mij iig om jouw opmerking dat roken geen drugsgebruik is.. en of sommige topics hier nou wel of niet misplaatst zijn en of het wel of niet verwarrend kan zijn bedoel ik niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 17:48
MiBe
MiBe is offline
drug [dru:ĝ] de; m -s verdovend middel

Daar reken ik roken toch niet bepaald onder. Maargoed, het gaat me niet om de discussie wat de een wel tot dugsgebruik rekent en de ander niet. Het is enkel en alleen een advies om de overzichtelijkheid te verbeteren.
Oud 15-06-2011, 18:12
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
MiBe heeft wel een punt voor mensen die naar roken zoeken, mrboot heeft ook een punt dat dit forum zowiezo al een erge stijlfout in de naam heeft.

En om mezelf maar erin te gooien: Drugs zijn verdovende middelen, ze hoeven niet een deel van je uit te schakelen. Dingen zoals paddo's versterken de hypodinges dingerinus volgens mij juist in plaats van iets af te zwakken, waardoor ze een versterkte (andere) vorm van waarneming geven. Caffeďne en nicotine geven zo'n zelfde effect, een stimulerend effect, waardoor ze ook waarnemingen veranderen/vernieuwen. Daarnaast verdoofd nicotine ook (neem alleen al de teer die je na een paar keer roken niet opmerkt als je rookt). Als je ook nog eens naar de ongelooflijke ontwenningsverschijnselen van roken kijkt..
Vet hoort er volgens mij niet bij, want vet is alleen een trigger. Bij drugs zorgt het middel ook echt voor de stoffen om te verdoven etc., of niet?

OT: Heb je dan niet juist dat de rookgeur sterker is en je dan naast rookgeur een grasgeur hebt? Ik bedoel, kaugwom helpt ook niet bar goed naar mijn mening. Ruik je de rest van je ondergerookte lichaam dan trouwens niet nog steeds?
In ieder geval een stap in de richting van frisse geuren, niet?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Dan gaat het naar poep stinken heb ik gehoord van mensen

PS: Roken is ook een vorm van softdrugs.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 16:45
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
PS: Roken is ook een vorm van softdrugs.
Zowel nicotine als alcohol kun je technisch gezien zelfs harddrugs noemen. Ze zijn zowel geestelijk als lichamelijk verslavend en bij frequent dagelijks gebruik schadelijker dan sommige andere harddrugs.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Zowel nicotine als alcohol kun je technisch gezien zelfs harddrugs noemen. Ze zijn zowel geestelijk als lichamelijk verslavend en bij frequent dagelijks gebruik schadelijker dan sommige andere harddrugs.
O, dan had ik het fout Nu kunnen al die nee-zeggers wel weer met een gerust hart slapen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 23:47
Vice
Vice is offline
Om maar even ontopic te gaan, je hebt van die flesjes zeep waarbij je geen water nodig hebt. Handig voor onderweg en het ruikt heel sterk.
Oud 19-06-2011, 03:50
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Om maar even ontopic te gaan, je hebt van die flesjes zeep waarbij je geen water nodig hebt. Handig voor onderweg en het ruikt heel sterk.
Deze toevallig? Die heb ik namelijk ook
Oud 20-06-2011, 20:09
prefessorBart
prefessorBart is offline
hallo ik heb ook nog een tip voor als je handen naar rook ruiken !
verfafbijt , je kunt het bij de bouwmarkten wel kopen , even afspoelen met thinner als je niet bij de kraan kan

Is wel brandbaar dus nie direct weer een siga opsteken !
Oud 21-06-2011, 18:32
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
hallo ik heb ook nog een tip voor als je handen naar rook ruiken !
verfafbijt , je kunt het bij de bouwmarkten wel kopen , even afspoelen met thinner als je niet bij de kraan kan

Is wel brandbaar dus nie direct weer een siga opsteken !
Terpentine?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 12:45
meldenaan
meldenaan is offline
ik weet ook wel een manier (Beetje heel erg vies haha) ik won op de boerderij en als je daar kalveren schijt op je vinger krijgt , nouw ik denk dat die geur zo erg is dat zelfs rooklucht lekker ruikt. Ik denk alleen niet dat ik je nu geholpen heb
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 22:29
Daniells
Daniells is offline
Roken is sowieso één en al stinkwerk
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 22:06
Upset Donkey
Upset Donkey is offline
dat je vingers naar rook ruikt is niet het enigste probleem je hele hoofd stinkt ook naar rook. de beste remedie is een smoes hebben zoals mijn vrienden roken ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten