Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2011, 15:58
Hamerrr
Hamerrr is offline
Hallo,

even via deze weg want zie door de bomen het bos niet meer en wordt van kastje naar de muur gestuurd. Ik heb afgelopen jaar mijn afstudeerstage met een voldoende afgesloten, echter heb ik nog enkele toetsen openstaan, waardoor ik mijn HBO-diploma nog niet op zak heb. Dit betekent dus automatisch een half jaar studievertraging. Zeer spijtig maar het is niet anders.

Nou is mijn vraag of het toch mogelijk is, ondanks deze vertraging een universitaire studie te volgen (denk aan master / premaster) en gelijktijdig deze nog in te halen toetsen te behalen op het HBO. Hoe zit het dan met collegegeld aangezien ik me aan mijn HBO-school weer als voltijd moet aanmelden (ookal ga ik geen lessen volgen). Is het dus mogelijk me in te schrijven aan twee scholen, hbo én universitair zonder dat ik mijn volledig diploma op zak heb.

Ik ben benieuwd. Gr.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2011, 08:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
In principe kun je je voor twee opleidingen aanmelden. Als dit beiden voltijd is, hoef je maar een keer collegegeld te betalen en bij de andere opleiding een bewijs van betaling te laten zien. Echter: voor een master heb je meestal een bepaalde vooropleiding nodig, en als je je diploma nog niet hebt, kan het zijn dat ze je daar niet willen toelaten.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 00:36
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Ik zou contact zoeken met de desbetreffende Uni en je probleem voorleggen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 00:27
Definite
Definite is offline
Voordat je binnen kunt komen bij die pre-master moet je je HBO diploma volledig aan kunnen tonen vrees ik. Ook vrees ik dat je om die toetsen in te halen weer €1700,- neer kan leggen, hoe schandalig het ook is...
Reageren

Regels voor berichten