Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2011, 16:34
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Omdat het zomer is (nou ja, officieel is het zomer) is het ook wel eens goed om stil te staan bij belangrijke dingen op deze aarde... namelijk.. ijs.

Wat is je favoriete ijs en waarom? Niet alleen ijsjes als raketijsjes en dergelijke zijn welkom maar ook het schepijs van die dure Italiaanse glacerie in de drukke winkelstraat.

Post als het kan ook een plaatje!
Oud 05-08-2011, 19:36
Verwijderd
Ik eet de laatste tijd nogal wat cornetto's. Dat komt omdat mijn huisgenoten geobsedeerd zijn door cornetto's, waardoor die bijna standaard ons toetje zijn. Wel heb ik laatst bij een tankstation een KING cornetto gehad ofzo (even plaatje zoeken!) en die was echt SUPER lekker.

Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 20:52
Balance
Balance is offline
Ik ben dol op softijs. Daarnaast vind ik chocolade ijs uit een bak erg lekker.
Vervolgens komen magnums (eigenlijk vooral om de buitenkant en caramellaag er tussen in).

En daarna geef ik eigenlijk vrij weinig om ijs.
Oud 05-08-2011, 22:26
dennis018
dennis018 is offline
hoef geen plaatje te posten, maar turks ijs (heeft een speciale naam waar k ff niet op kom) >> is wat dikker en kauwgomachtiger dan normaal is vind ik superlekker in alle smaken
en ECHT italiaans ijs en dan uit rome en niet die nep NL ''itlaiaans ijs''
echt die smaken die ze in rome hebben... van bladerdeeg ijs tot bounty ijs.. tot oreo koekjes smaak ijs

love those iceeeeeee
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 06:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
ijs! <3

Helaas kan ik niet te veel roomijs eten, omdat ik niet zo goed tegen melkproducten kan. Maar een (nep-)cornetto op zijn tijd is heerlijk, of een schepijsje (al weet ik bij mijn nieuwe huis nog geen ijszaak in de buurt). Sorbetijs eet ik niet zo vaak (stuk duurder...), maar is ook lekker (vooral mango).
En met heet weer eet ik het liefst een waterijsje, dat lest de dorst meteen een beetje.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 07:30
Silvano08
Silvano08 is offline
Doe maar ambachtelijk schepijs
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 18:46
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
M'n favoriete magnum is toch wel de double caramel...

De Magnum gold heb ik nog nooit geprobeerd... iemand wel?
En Cornetto's zijn ook geweldig en dan vooral de Jumbo huismerk zijn heerlijk. In Frankrijk heb je trouwens ook vet veel soorten cornetto's maar het is te duur om dat allemaal te proberen
Oud 06-08-2011, 18:48
Verwijderd
Ben & Jerry's brownies, chunky monkey, half baked! GEWELDIG smaak

het kost wel duur hoor zo'n ongeveer 5 euro 500ML.

Laatst gewijzigd op 06-08-2011 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 18:52
Verwijderd
Citaat:
hoef geen plaatje te posten, maar turks ijs (heeft een speciale naam waar k ff niet op kom) >> is wat dikker en kauwgomachtiger dan normaal is vind ik superlekker in alle smaken
en ECHT italiaans ijs en dan uit rome en niet die nep NL ''itlaiaans ijs''
echt die smaken die ze in rome hebben... van bladerdeeg ijs tot bounty ijs.. tot oreo koekjes smaak ijs

love those iceeeeeee
aah turkse ijs, dat is vies man is echt kleverig kauwgom achtige ijs
Het heet maraş dondurmasi

Laatst gewijzigd op 25-08-2011 om 05:38.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 12:27
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
M'n favoriete magnum is toch wel de double caramel...

[afbeelding]

De Magnum gold heb ik nog nooit geprobeerd... iemand wel?
En Cornetto's zijn ook geweldig en dan vooral de Jumbo huismerk zijn heerlijk. In Frankrijk heb je trouwens ook vet veel soorten cornetto's maar het is te duur om dat allemaal te proberen
Ja! Magnum gold is ook lekker <3 De double vind ik idd ook wel heel lekker maar die vult meteen ook echt verschrikkelijk.

Ik heb tegenwoordig een ijsmachine en dat ding is ook fantastisch Zelfgemaakt yoghurtijs <3
Oud 08-08-2011, 13:10
Verwijderd
Als het echt heel warm is, ben ik vooral gek op waterijs of sorbetijs; iig zonder room/melk. En dan het allerliefst citroenijs, omnomnom <33 Of van die perenijsjes <3 Maar op wat minder warme dagen, vind ik roomijs ook erg lekker, van magnums tot schepijs; ik vind het prima En 's winters ben ik zeer gelukkig met bijvoorbeeld B&J's New York Super Fudge Chunk.

Citroenijs maak ik wel vaak zelf met een ijsmachine, ik doe er dan vaak wel een heel klein beetje room door. En ander ijs is ook super makkelijk daarmee te maken, gewoon kwark met zo'n pakje bosvruchten uit het vriesvak bijvoorbeeld. Of mango-ijs. Super makkelijk en super lekker
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 01:32
Verwijderd
Citaat:
Ja! Magnum gold is ook lekker <3 De double vind ik idd ook wel heel lekker maar die vult meteen ook echt verschrikkelijk.

Ik heb tegenwoordig een ijsmachine en dat ding is ook fantastisch Zelfgemaakt yoghurtijs <3
welke? Die van tele shopping?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 08:12
Verwijderd
Wij hebben ook een ijsmachine maar hebben er nog nooit wat mee gedaan. Misschien moeten we dat maar eens gaan doen.

Verder verschilt het bij mij best wel erg wat ik lekker vind. Als het heel erg warm is vind ik waterijs het lekkerste, maar anders softijs of sorbetijs.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 10:03
MegaKind
MegaKind is offline
Citroensorbet
Chocoladeijs
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 12:04
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
welke? Die van tele shopping?
Ik doe niet aan teleshopping Deze was ergens in de aanbieding, 15 euro maar! Hij is ook niet zo heel erg groot (er kan een halve liter per keer in), en die bak moet eerst een nacht in de vriezer voor je hem kunt gebruiken, maar dat is bij de meeste ijsmachines zo. Het merk is Captain Cook (). Ik ben er heel tevreden over, hij doet het prima, ijs maken is makkelijk en het is onwijs lekker!
Oud 16-08-2011, 19:45
AzN
AzN is offline
Tegenwoordig eet ik zelden of nooit meer ijs, maar als kind was ik er dol op: Speedy, Jive, Winner Taco, Maxibon, Pezitos, Fido Dido ijs (zo'n opduw-ijsje)
Oud 17-08-2011, 17:49
Verwijderd
Van die schepijs nutella of snicker, heerlijk ( bij zon ijssallon)
of Solero's
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten