Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2011, 13:27
Gast-345
Gast-345 is offline
Hallo,

Voor mn examenjaar moet ik een een boekje met oude examens en uitleg etc hebben. Ik kan nu kiezen tussen Noordhoff examentrainer en ThiemeMeuelenhof Examenbundel.

Welke is handiger/beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2011, 13:54
xxxpetersxxx
xxxpetersxxx is offline
haihai,

Opzich maakt het niet zo veel uit welke je kiest!
Anders stuur je je mentor (of gewoon de school) een mailtje en maken zij een keus voor jou!
Of je kijkt naar welke je boeken altijd had, en kiest dan van dat merk!
Heb je ze allebij... Dan is het vast geen probleem welke je besteld

Succes er mee,
Xx
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 14:20
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Nu we het er toch over hebben, zijn die dingen echt handig, en zijn ze er ook voor vmbo-t?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 14:35
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Met examenbundels oefenen kom je al een heel eind.
Ik weet alleen niet welke van de twee beter is voor jou.

Je kan ook oefenexamens maken op internet:
http://examenbundel.nl

Citaat:
Nu we het er toch over hebben, zijn die dingen echt handig, en zijn ze er ook voor vmbo-t?
Ja, die zijn er ook.
Oud 09-08-2011, 15:41
Verwijderd
Ik heb zelf (nog) geen examentrainers, maar wel samengevat boekjes van ThiemeMeulenhof en die vind ik persoonlijk fijn en duidelijk. Bij mij op school loopt het merendeel ook met die boekjes, en wordt er voor sommige vakken automatisch een samengevat boekje van ThiemeMeulenhof bij je boekenpakket geleverd.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 18:19
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Hallo,

Voor mn examenjaar moet ik een een boekje met oude examens en uitleg etc hebben. Ik kan nu kiezen tussen Noordhoff examentrainer en ThiemeMeuelenhof Examenbundel.

Welke is handiger/beter?
Alleen voor Wiskunde A had ik afgelopen schooljaar een Noordhoff examentrainer, voor de andere vakken van ThiemeMeulenhof. Ik vind de examenbundels van ThiemeMeulenhof persoonlijk prettiger en duidelijker/uitgebreider, in combinatie met de Samengevat-boekjes ook aan te raden als materiaal om je op het eindexamen voor te bereiden.

Wel kan het zo zijn dat het bij bepaalde vakken van belang is wat voor examenbundel je hebt. Voor Wiskunde A hebben we hem ook speciaal van Noordhoff moeten aanschaffen, omdat we daarmee gingen werken en niet met die van ThiemeMeulenhof. Of er bij jullie ook docenten zijn die met één bepaalde examenbundel werken, kun je beter op school even navragen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 18:33
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb nu mss via marktplaats die van ThiemeMeulehoff voor Wiskunde en Economie.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 21:32
Gast-345
Gast-345 is offline
Hallo,

was bezig met het bestellen van boeken voor 6V en ik vroeg me af wat handiger is :
de 'In je pocket' -reeks of de Samengevatboekjes van ThiemeMeulenhoff ?
En dan voor de vakken scheikunde, natuurkunde, wiskunde A en biologie.

P.S. Ik heb ook een topic over of examentrainer van noordhoff of examenbundel van thiememeulenhoff
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 08:00
Verwijderd
Ik heb beide topics samengevoegd aangezien het makkelijk in één topic kan allemaal. Verder, zoals ik in mijn vorige post al zei vind ik de Samengevatboekjes fijn werken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 11:43
Verwijderd
Ik heb zelf alleen ervaring met Samengevat, maar ik vond het heel fijn werken. Alles staat duidelijk uitgelegd, zelfs zo dat ik het begreep .
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 20:49
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
de 'In je pocket' -reeks of de Samengevatboekjes van ThiemeMeulenhoff ?
En dan voor de vakken scheikunde, natuurkunde, wiskunde A en biologie.
De Samengevat-boekjes. De 'In je pocket'-boekjes zijn incompleet als het gaat om de examenstof en zijn misschien alleen een naslagwerk om wat basisstof op te halen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 09:35
Verwijderd
In je Pocket is echt heel basic, Samengevat is beter
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 20:11
Gast-345
Gast-345 is offline
Dat is dus duidelijk, het wordt 'Samengevat'. Ik zit nu alleen nog met de examenbundels/trainers. Of maakt het verschil in wezen niet uit?

Laatst gewijzigd op 11-08-2011 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 21:32
Kesa
Kesa is offline
Examenbundel is beter dan de Examentrainer. Daarnaast sluit de Examenbundel perfect aan als je Samengevat gebruikt. Zo zijn de hoofdstukken van Samengevat - Economie gelijk aan die van de Examenbundel, zodat je bij elk hoofdstuk de opgaven hebt waarmee je het geleerde uit Samengevat kunt oefenen. Dat als voorbeeldje. Daarnaast vind ik persoonlijk de Examenbundel completer in zijn uitleg van de antwoorden dan de Examentrainer .
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 09:38
Verwijderd
Ik ken alleen de Examenbundel, en vond die altijd erg prettig, vooral omdat de antwoorden echt duidelijk werden uitgelegd (en niet gewoon 'antwoord is X', maar dus echt waarom het X is (en niet Y of Z)), daar leer je echt van, zeker bij onderwerpen die je wat minder liggen En inderdaad heel goed naast Samengevat te gebruiken, ook heel handig!

Ik snap stiekem niet waarom ze Samengevat niet gewoon meteen in de brugklas al geven, ik vond ze zó handig als naslagwerk en om uit te leren, álles staat er gewoon in. Je kan er ook prima proefwerken/tentamens mee leren ipv alleen je eindexamen. (Ik heb mijn biologie eindexamen zelfs volledig op basis van Samengevat + Examenbundels gemaakt, nooit een andere methode gebruikt, en ja, de stof is dan heel dicht (want feitelijk moet je gewoon álles kennen), maar het ging echt prima. Voor het CSE had ik een 7,5 voor 't VWO, toch erg netjes voor iemand die nooit biologie heeft gehad daarvoor! )
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 13:48
Gast-345
Gast-345 is offline
Dank je allen. Het wordt dus Samengevat en Examenbundel. Kom maar op met dat examenjaartje.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 17:07
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik vind zelf samengevat vooral met wiskunde en natuurkunde verwarrend (kan ook aan mij liggen). Examenbundel vind ik geweldig, heel goed naslagwerk en bereidt je echt goed voor op 't eindexamen.
Oud 14-08-2011, 17:16
roos93
roos93 is offline
Examenbundel zal ik zeker weten nemen als ik jou was, is echt heel handig. Ik had daarnaast ook nog samengevat, wat ook wel handig was. Maar ik heb meer gehad aan de examenbundels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten