Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2011, 19:35
ish1993
ish1993 is offline
ik ga dit jaar aan de UU studeren, maar ik heb geen boekenlijsten/informatie gekregen van de universiteit, maar ik ben wel aangenomen, moet ik gewoon op 1 september naar de universiteit gaan of krijg ik daarvoor nog informatie over boeken enz.

en een paar maanden geleden kreeg ik zo'n formulier voor een ov chipkaart, die heb ik helemaal ingevuld en daarvoor een ov-chipkaart gekregen, maar daar kan ik niet mee in-checken (ik kan er wel geld op zetten), m'n stufi is al wel ingegaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2011, 21:07
Verwijderd
Als het goed is moet je er wel al mee kunnen inchecken. Heb je al wel het abonnement ook geladen op je kaart? Dat moet je namelijk volgens mij ook nog doen, ik weet niet of dat een voorwaarde is om te kunnen inchecken. Het is een mogelijkheid .

Edit: Overigens kan dat volgens mij niet bij de NS kaartautomaten, dat moet bij zo'n geel ding die vaak bij de AH en primera en dat soort dingen staan dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 21:14
Tochjo
Tochjo is offline
Wat betreft de OV-chipkaart: daar moet je het studentenreisproduct nog op laden. Dat kan vanaf twee weken voordat je recht op studiefinanciering ingaat en je kunt er dan mee reizen vanaf het moment dat je studiefinanciering ingaat. Zie deze pagina voor meer informatie over het ophalen (wat volgens mij sinds enkele maanden geleden ook moet kunnen bij NS-kaartautomaten) en de website www.studentenreisproduct.nl voor alle informatie over reizen als student.

Weet je overigens zeker dat die deze maand al ingegaan is? Het is gebruikelijk dat bij een eerste studie in het hoger onderwijs je recht hebt op studiefinanciering vanaf 1 september (of 1 oktober, als je op 1 juli voorafgaand aan je studie nog geen 18 bent).
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 09:54
ish1993
ish1993 is offline
ik heb op zo´n speciaal ophaalautomaat geprobeerd mn bestelling op te halen om dat studentengedoe op mijn ov te zetten, maar er staat dat er geen bestelling was.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 10:36
Verwijderd
Dan denk ik dat dat pas vanaf half augustus kan. Dus ik zou het rond de 20ste nog een keer proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 10:59
Verwijderd
Kun je als je inlogt op 'Mijn DUO' niet zien vanaf wanneer je reisproduct voor je klaar staat? Sowieso: als je voor 1 september geen 18 bent, is de kans groot dat dat product pas in september voor je klaar staat, ik weet niet of je al 18 bent?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 12:32
ish1993
ish1993 is offline
ik heb het probleem gevonden, ik had een ander formulier moeten krijgen waarbij ik de reisproduct op mijn kaart zet, maar die had ik dus niet gekregen, dus heb ik het formulier gedownload en aangegeven dat ik het op mn ov chipkaart wil hebben, nu een paar dagen wachten en nog een keer proberen en ik ben trouwens al 18 jaar

ik hoop echt dat het lukt...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 11:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik kreeg ook geen boekenlijsten o.i.d. voor mijn studie. Wel een brief met waar ik moest zijn en zo, maar pas tijdens de introductieweek kregen we te horen welke boeken we moesten hebben.
Oud 12-08-2011, 15:08
Melaniex
Melaniex is offline
Hoi,
Ik had even een vraagje,
Ik heb me ingeschreven voor een nieuwe HBO opleiding in Utrecht.
Alleen er was iets fout gegaan met de aanvraag van mijn studiefinanciering.. dus die heb ik opnieuw aangevraagd. De eerste keer kreeg ik wel meteen een formulier van OV-kaart thuis gestuurd. Die heb ik toen niet ingevuld, want dacht dat ik beter kon wachten tot mijn studiefincanciering wel goed geregeld was en verwachtte dus ook dat ik opnieuw dat formulier zou krijgen, niet dus...
Nu vraag ik mezelf af of ik dit ook kan downloaden op internet zelf?
Als ik bij DUO inlog staat er bij reizen al wel een weekabbonement, maar ik heb nog geen OV-kaart aangevraagd?
Wat kan ik het beste doen nu?
Hoop dat iemand het weet
Ik hoor het wel!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 13:22
ish1993
ish1993 is offline
Ik heb nu die formulier opnieuw ingevuld en de weekabbonement op mn kaart gezet (bestelling opgehaald), maar ik kan nog steeds niet inchecken, ik zou nu met korting moeten kunnen reizen, ik heb voldoende saldo op mn kaart
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 14:19
Verwijderd
Dit wist ik eigenlijk al. Tot 16 augustus kun je niet met korting reizen. Geen enkele student kan dat. Dat als eerste.

Als je helemaal niet kan inchecken kun je naar een NS servicebalie gaan, daar kunnen ze de kaart controleren. Misschien dat de kaart gewoonweg defect is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 14:20
Melaniex
Melaniex is offline
Citaat:
Ik heb nu die formulier opnieuw ingevuld en de weekabbonement op mn kaart gezet (bestelling opgehaald), maar ik kan nog steeds niet inchecken, ik zou nu met korting moeten kunnen reizen, ik heb voldoende saldo op mn kaart
Oké dankje, waar heb jij dat formulier kunnen downloaden ik kan hem nergens vinden of heb je hem op internet ingevuld?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 15:31
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Tot 16 augustus kun je niet met korting reizen. Geen enkele student kan dat.
Studenten met een weekabonnement hebben van 16 juli tot 16 augustus geen vrij reizen, maar wel recht op reizen met korting. Aan de geldigheid van het weekendabonnement verandert in die periode niets.

Nieuwe studenten krijgen in het algemeen een studentenreisproduct dat pas vanaf 1 september (of 1 oktober) geldig is, ish1993, dus weet je zeker dat je ook in augustus al recht hebt op je studentenreisproduct?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 06:12
ish1993
ish1993 is offline
Dus bij nieuwe studenten kan de pas pas vanaf 1 sept gebruikt worden en bijv volgend jaar pas kan ik van 16 juli t/m zoveel augustus van de korting gebruik maken?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 06:53
Tochjo
Tochjo is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 23:21
ish1993
ish1993 is offline
thx voor het antwoord tochjoh

Citaat:
Oké dankje, waar heb jij dat formulier kunnen downloaden ik kan hem nergens vinden of heb je hem op internet ingevuld?
ik heb hem hier gedownload/online verstuurd
http://www.studentenreisproduct.nl/s...aanvragen.aspx
gewoon die site doorzoeken voor formulieren en zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten