Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2011, 18:42
xlot
xlot is offline
Hey,

Ik zou graag even van jullie willen weten wat jullie vinden van het volgende;
Ik ken een jongen en we vinden elkaar alletwee leuk, dus het komt van beide kanten.
We doen alles wat je in een relatie zou doen, het enigste verschil dat ik nog zou kunne bedenke is dat we niet iedere dag elkaar zien. Maar dat zou ook niet haalbaar zijn omdat we wel redelijk van elkaar weg wonen. Maar dat stoort ons niet. Nu voor het één of ander zegt hij niet zo snel zomaar een relatie te willen. hij zegt ook dat hij met zijn vorige vriendin beter geen relatie had begonnen. Maar we doen wel alles wat je in relatie zou doen en het voelt ook zo aan voor mij. Mij lijkt het zo dat hij het gewoon niet zo wil noemen, maar geen idee waarom...Ik denk ook niet dat hij het doet zodat hij nog met andere meisjes dinge kan doen ofzo. Misschien bindingsangst? Het is ook altijd zo lastig om te zeggen tegen andere, als ze vragen of we relatie hebben of niet, want het lijkt dus wel zo.. Wat denken jullie?

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2011, 19:38
Groentensoep
Groentensoep is offline
Tja... Een relatie kan een goede vriendschap permanent beeindigen. Waarschijnlijk heeft hij dat al tenminste eens meegemaakt en is-ie erg voorzichtig.

Lastige situatie. Aan de ene kant heb je dat je wat voor 'm voelt, maar hij niet aangeeft iets te willen (of-ie nou wat voor jou voelt of niet), waardoor er best eens een kans is dat er misschien opeens een ander bij komt kijken en dat jij zit met een gebroken hart.

Aan de andere kant heb je dat je 'm los kan laten, maar dat is natuurlijk ook niet leuk.

Bespreek 't eens met hem anders
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 23:53
xlot
xlot is offline
Inderdaad, een goede vriendschap kan zo beeindigd worden, dat heb ik zelf pas meegemaakt dus ik weet wat het is. Maar nu is het niet zo, we zijn nooit eigenlijk in de vriendschapsfase geweest. Het was direct van het eerste moment dat we wisten dat we niet gewoon vrienden zouden zijn.
Eigenlijk hoef je toch niet eens een relatie te hebben om een vriendschap te verpesten?
Als het aan mij ligt dan zou ik zeggen een relatie te hebben, omdat het zo aanvoelt en omdat we ons gewoon goed bij elkaar voelen. Dus moest er nu iets gebeuren dan zou het ook al kunnen zijn dat we elkaar nooit meer zien, je weet maar nooit.
En dat hij eneens met iemand anders zou afkomen, oke dat kan, maar dat zou ook kunnen als hij zou herkennen een relatie te hebben, toch?
En wat bedoel je met dat ik hem dan kan loslaten?
In principe heb ik er niet echt een probleem mee dat hij er het woord relatie niet wil opplakken, want langs de ene kant begrijp ik em wel. het is alleen dan lastig als andere mensen erachter vragen en dan kan ik het niet uitleggen omdat ik het gevoel heb dat ik ook de enige ben die hem begrijpt. Zo heb ik al pogingen ondernomen om het andere uit te leggen maar dat lukt gewoon niet.
Ook is er eigenlijk ook niet echt een probleem tussen ons ofzo, want altijd als we bij elkaar zijn dan hebben we het leuk enzo en dat wil ik ook zo blijven houden, daarmee dat ik ook niet zo graag over die moeilijke onderwerpen begin.

Laatst gewijzigd op 11-09-2011 om 00:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten