Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2011, 14:55
arvoitus
arvoitus is offline
Ok, mijn situatie: Ik zit op de Hogeschool Zuyd in Heerlen en doe daar een HBO ICT opleiding.

Voor bijvoorbeeld één vak ben ik gedurende 8 weken bezig met elke week een ander project. Elke week moet ik een project afronden en van dat project moet ik een verslag maken.

Waar ik me zo gruwelijk aan stoor en irriteer is het feit dat:
- Ik elke week 2 tot 3 euro aan printkosten heb terwijl ik al 1700 euro per jaar betaal voor mijn studie.
- Het verslag één keer wordt doorgelezen en daarna ge-archiveerd/weggegooid wordt.
- De reden dat wij moeten uitprinten is "dat de leraar het fijner vindt lezen/nakijken".
- Wij krijgen opdrachten alleen maar digitaal aangeleverd, gedeeltelijk onder het mom "beter voor het milieu".

Persoonlijk ben ik echt tegen deze papierverspilling en ik wil uitzoeken of ik er iets tegen kan doen.
Als die leraar het op papier wil, dan vindt ik dat hij het lekker zelf mag uitprinten (dat leraren overigens wel gratis kunnen).

Kan ik op grond van mijn mening het weigeren om uit te printen en gewoon digitaal in te leveren?
Kan een docent mijn werk weigeren als ik het digitaal heb ingeleverd?
Hoe kan ik dit aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2011, 17:40
Verwijderd
Ik denk dat je dit het beste kunt aanpakken door eens met de leraren te gaan praten. Als een leraar aan jou vraagt om een opdracht in te leveren kun je gewoon naar hem of haar toegaan om te vragen of je dit misschien per e-mail kan sturen. Erbij uitleggen dat jij het zonde vindt om alles uit te printen waarna het toch wordt weggegooid (en dat het niet echt beter is voor het millieu) en dat jij er bovenop ook nog eens kosten voor moet maken. Misschien dat er dan leraren zijn die aangeven dat het voor hen geen probleem is.

Ik zou niet meteen met zo'n houding daar gaan staan van: Ik stuur het alleen per e-mail want ik wil er geen kosten voor maken. Ik denk dat dat juist averechts werkt .

Mocht dat allemaal niet helpen kun je eventueel het nog hogerop zoeken om uit te leggen dat jij het heel vervelend vind. Ik zou echter eerst gewoon met de leraren proberen te praten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 18:17
AzN
AzN is offline
Meld 't bij de CMR.
Oud 25-08-2011, 08:50
Verwijderd
Ik heb ook wel vakken gehad waarbij je bv verplicht handouts voor iedereen moest printen en idd ook vakken waarbij je wekelijks vanalles uit moet printen. Bij veel docenten was het geen probleem dit om te zetten tot digitaal. En voor noodzakelijke handouts enzo zorgden we dat we het bv 2-pagina's-op-1 printten en dan dubbelzijdig, of dat mensen gewoon zelf bepaalden of ze die handouts wilden hebben of niet (en het dus zelf printten).

Gewoon aangeven per docent dus dat je het nogal veel papier vindt en vragen of digitaal mag
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 16:11
Tink*
Tink* is offline
Ik ben het in principe met je eens, ik vind die kosten ook belachelijk. Ik maak elk blok ook wel 20 euro of meer aan printkosten. Alleen ik denk niet dat je er veel mee kunt, het hoort er gewoon bij, net als boeken.
Oud 25-08-2011, 21:36
Verwijderd
Ik vind het inderdaad onzin. De school bespaart nu print kosten omdat de leraren de opdrachten digitaal alleen aanbieden maar daarbij moet jij het werk van die opdracht wel uitprinten om het te kunnen inleveren.
Ik vind wel dat jij kan zeggen dat je je werk digitaal mag inleveren da's immers nóg beter voor het milieu.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 08:45
greatforce
greatforce is offline
Ik ben het helemaal met je eens!

Maar als jouw leraar het zo graag op papier wil, kan ie het op papier krijgen en wel als volgt:

Print het verslag, maar wees slim en print twee of zelfs vier pagina's op één A4'tje.
Je bespaard papier en printkosten, en de leraar heeft toch zijn geprinte verslag.
Geef hem er een vergrootglas van de Action bij en het setje is compleet.
Eventueel kun je nog slijmen door te zeggen dat er ook een digitale versie beschikbaar is.

Groetjes,
Greatforce
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 09:41
Stff
Stff is offline
Per docent vragen als je het digitaal mag inleveren, vaak mag dat en dan printen zij het wel.

Wat ook wel goed werkt is vragen als je ouders op werk kunnen printen. Zijn zat dingen die je al ruim van te voren kan printen en het bespaart in de kosten
Oud 27-08-2011, 14:44
Verwijderd
Sowieso is dubbelzijdig printen handig. Dat doe ik altijd al.

Maar inderdaad, gewoon even vragen aan de docenten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten