Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2011, 19:52
Jay1
Jay1 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb eerder een soortgelijke topic geplaatst, maar ik wil graag wat hulp, want nu ik er achter ben gekomen wat voor cijfers ik nodig heb( 8'en en 9'ens) om door te stromen, wil ik graag wat tips om dit ook in werkelijkheid te brengen.
Een paar tips hoe ik dit kan bereiken zou heel erg handig zijn.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2011, 21:27
Verwijderd
Je wilt tips hoe je 8-en en 9-ens kunt krijgen?

- Goed opletten in de les. Als de docent iets uitlegt, probeer dan aantekeningen te maken. Daar leer je namelijk best veel van .
- Maak alle opdrachten die je krijgt. Sla ze niet over, schrijf ze niet over van het antwoordenboek dan wel klasgenoten.
- Als je een opdracht niet snapt, ga dan direct naar de docent of wie dan ook om uitleg te krijgen.
- Begin op tijd met leren, op het laatste moment leren werkt bij veel mensen minder goed.
- Maak samenvattingen
- Vaak hebben de lesmethodes op de middelbare school wel een site waar je ook nog extra kan oefenen met bijvoorbeeld extra opgaves of oefentoetsen. Probeer die ook zoveel mogelijk te maken.

Zoiets. Het zijn vrij algemene dingen natuurlijk, maar het beste is er gewoon achter komen hoe jij het beste leert. Ik leer zelf het beste door dingen gewoon op te schrijven. Niet te typen, echt op te schrijven. Anderen leren juist goed door alleen maar te lezen. Weer andere leren perfect door het hardop voor te lezen. Zo kun je heel lang doorgaan. Als je weet wat voor jou het beste leert, doe dat dan zoveel mogelijk. Dan gaat het vrij snel en als het goed is moeten je cijfers dan ook omhoog gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 12:38
Jay1
Jay1 is offline
Hmm, heel erg bedankt voor je reply, ik ga jouw technieken uitproberen, andere tips zijn van harte welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten