Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2009, 23:09
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
heb je een oud krot met van die kralen om de spaken, heb je een hypermoderne fiets met lichtmetalen velgen of heb je een roze met groene met gouden met oranje met zilveren met paarse balletjes fiets?

tell me, en als je een foto hebt, altijd leuk natuurlijk.

ts: mijn fiets heeft momenteel niks. het is een hele oude maar niet oud uitziende fiets die niet krotterig is doch ook niet in erg goede staat. Ik had vroeger als kind altijd kralen, maar dan deed ik ze na een tijdje weer af omdat je dan minder goed kon spioneren of legertje spelen of achtervolgen want iedereen kon je horen aankomen. maar omdat ik nu toch geen spioneren meer speel wil ik weer kralen, maar waar kan je ze kopen?

ik zag overigens pas iemand fietsen met kerstlichtjes om zn stuur gewikkeld als fietslamp
Oud 01-02-2009, 23:45
BendeBen
BendeBen is offline
geen idee hoe ie er nu uitziet. iemand anders vond m blijkbaar ook mooi...
Oud 02-02-2009, 00:01
Verwijderd
hij is zwart met groen. spaken hangen eruit, en de achterkant is afgebroken en zit vast met ducktape en een touwtje.
Oud 02-02-2009, 11:52
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Mijne staat al anderhalf jaar met een lekke voorband op het dakterras dus ik gok dat de achterband nu ook wel naar de gal zal zijn. Verder is het een bruin barrel dat 20 euro kostte en alleen voorremmen heeft.
Oud 02-02-2009, 13:36
Verwijderd
eerst had ik een gouden fiets en die matchte mooi bij mijn gouden bed, maar die is gestolen. nu heb ik een krot-kinderfiets op het station staan maar ik kan hem niet meer terugvinden. gelukkig moest iemand een nieuwe fiets kopen, en mocht ik de oude hebben, die eigenlijk heel nieuw en mooi is. dus nu heb ik een mooie zwarte oma-fiets.
Oud 02-02-2009, 13:42
capibara
capibara is offline
Kermitgroen, de kettingkast is gemaakt van ducttape en plastic. Hij bestaat uit drie bij elkaar gedumpsterde fietsen. Ik had ook eens een weekje een fiets zonder banden op de velg, maar dat fietste een beetje tricky.
Oud 02-02-2009, 13:43
Jessiiie
Jessiiie is offline
Ik heb die kralen laatst bij de Hema gezien... gewoon bij de fiets/auto spullen.
Oud 02-02-2009, 15:06
sabrosa
sabrosa is offline
Denk aan halfords en dergelijke, daar hebben ze die kralen wel.

Mijn fiets heb ik gekocht van een junk, hij is niet in perfecte staat maar wat verwacht je anders van een fiets die je een tientje kost. Hij rijd prima dus dat is wel een pluspunt, de lampen doen het niet en de remmen gaan ook maar half dat is wel minder, maar het is beter dan een veel te lange wandeling als het regent ofzo. Hij is donkergroen met zwart.
Oud 02-02-2009, 16:07
Verwijderd
Ik zie geen reden om mijn fiets te pimpen.
Oud 02-02-2009, 16:14
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
maar het is beter dan een veel te lange wandeling als het regent ofzo.
Dat wel, maar ik moet zeggen dat lopen ook z'n charmes heeft. Laatst heb ik wandelen (her?)ondekt doordat de ketting van mijn fiets het af liet weten, ik te lui ben om 'm te fiksen en te arm om een nieuwe te kopen of om deze te laten maken.

Hierdoor loop ik regelmatig 20 tot 30 minuten van mijn huis naar dat van een vriend. Erg prettig; even je hoofd leegmaken en het is nog gezond ook.
Oud 02-02-2009, 16:19
Verwijderd
niet, fietsen pimpen doe je met gejatte exemplaren
Oud 02-02-2009, 16:47
Vice
Vice is offline
Het zelfde als 11,5 jaar geleden, alleen dan met meer krassen.

Ik doe niet aan pimpen.
Oud 02-02-2009, 17:05
sabrosa
sabrosa is offline
Citaat:
Dat wel, maar ik moet zeggen dat lopen ook z'n charmes heeft.
Sowieso, ik wandel zeer graag, maar niet als het -0 is en regent!
Oud 02-02-2009, 17:09
*oma*
*oma* is offline
Mijn fiets bestaat uit mijn oude fiets (de voorkant) en mijn 'nieuwe' fiets, omdat mijn voorvork verbogen was. Ik heb geen verlichting (wel mooie ledlampjes). Voor zit een soort racewiel en achter een gewoon wiel. Mijn bagagedrager is verbogen en sinds vandaag is mijn trap-as ook stuk aan het gaan. Hij stuurt ook een beetje raar, omdat mijn twee fietsen eigenlijk niet matchen en daardoor is mijn stuur wat hoger dan dat die hoort. Hij is donkergroen en voor is die allerlei spuitlagen over elkaar.
Oud 02-02-2009, 18:34
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Sowieso, ik wandel zeer graag, maar niet als het -0 is en regent!
Als het 20+ is en het regent is het wel fijn. Alsof je onder 1 grote douche staat.
Oud 02-02-2009, 20:04
botulismf
botulismf is offline
Ik heb geen fiets, ben een loper. Ik draai mijn hand niet om voor een wandeltocht van drie kwartier. Ik wil wel graag een fiets, maar moet eerst mijn huur maar eens betalen.
Oud 02-02-2009, 21:41
capibara
capibara is offline
Gewoon bij elkaar schooien
Oud 02-02-2009, 22:05
Broeder
Broeder is offline
Mijn fiets hier is paars met geel, dus die heeft weinig "gepimp" meer nodig natuurlijk. Degene in Nederland heb ik maar weggegeven.
Oud 03-02-2009, 18:22
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb mijn fiets gepimpt met van die ledlampjes aan een elastiekje van de hema en een slot met een oude binnenband eromheen. dat was het wel zo'n beetje. ik heb er wel eens aan zitten denken om er een notenhoutimitatie op te maken en hoogglans af te lakken, maar dat is nogal veel moeite.
Oud 03-02-2009, 19:17
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik heb mijn fiets zilver gespoten wegens toen hij 'nieuw' was kon ik hem nooit vinden op het station of in fietsenstallingen.
Oud 03-02-2009, 19:37
kuik
kuik is offline
ik heb een oude rode kronan, ik vind het niet nodig om die te pimpen. tevens bezit ik een omafiets die ik ooit eens zwart roze gestreept heb geschilderd, maar nadat mijn ketting eraf viel en om mijn trapper draaide doet hij niets meer .
Oud 03-02-2009, 19:45
Balthasar
Balthasar is offline
Mijn Flying Dutchman is gestolen en mijn Giant heeft een lekke band. Ik gebruik dus de benenwagen of de auto.
Oud 04-02-2009, 07:52
Verwijderd
Mijn oude fiets is gestolen, 2x in 1 week. Na de 1e keer had ik hem opgehaald bij de junkies, maar ze vonden hem blijkbaar heel mooi, dus ik was hem een week later weer kwijt. Laatst een oude racefiets gekregen, super vet en een oud huisgenoot gaat hem 'pimpen'. Nieuw zadel, nieuw stuur en remmen die het doen. Kleurtjes, kralen, etc. mag hij er van mij af laten.
Oud 04-02-2009, 09:52
EvilConduct
EvilConduct is offline
Ik had eerder een hele mooie Junker... Je weet wel, dat bedrijf van die Stuka's.
Oud 04-02-2009, 11:47
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Die gigantischre broeken?
Oud 04-02-2009, 12:06
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Die gigantischre broeken?
Hehe.
Oud 04-02-2009, 12:17
Verwijderd
mijn fiets heeft geen pimps nodig

Oud 05-02-2009, 21:52
Verwijderd
Citaat:
mijn fiets heeft geen pimps nodig

[afbeelding]
De mijne ook niet:

Oud 05-02-2009, 22:02
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
De mijne ook niet:

[afbeelding]
Mooi! Ik wil zo'n echte Deense hebben.
Oud 06-02-2009, 12:29
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
is het trouwens niet zo dat een fiets zonder versnellingen heel lastig is? Ik gebruik van mijn eigen fiets wel alleen maar de zwaarste versnelling, maar ik denk dat die fietsen zonder versnellingen lichter afgesteld staan dan de zwaarste versnelling van de gemiddelde fiets, of is dat niet zo? En wat doe je als je harde tegenwind hebt en een grote boodschappentas op je bagagedrager die je wel vast moet houden omdat hij er anders afvalt?

versnellingsloze zijn zo lekker goedkoop.
Oud 06-02-2009, 12:45
Verwijderd
Citaat:
is het trouwens niet zo dat een fiets zonder versnellingen heel lastig is? Ik gebruik van mijn eigen fiets wel alleen maar de zwaarste versnelling, maar ik denk dat die fietsen zonder versnellingen lichter afgesteld staan dan de zwaarste versnelling van de gemiddelde fiets, of is dat niet zo? En wat doe je als je harde tegenwind hebt en een grote boodschappentas op je bagagedrager die je wel vast moet houden omdat hij er anders afvalt?

versnellingsloze zijn zo lekker goedkoop.
fietsen zonder versnellingen zijn gewoon afgesteld in de 2e versnelling van een fiets die 3 versnellingen heeft. en verder: gewoon wat harder trappen?
Oud 06-02-2009, 15:50
JanDeVries
JanDeVries is offline
Met versnellingen heb je veel sneller gezeik met kettingen die eraf liggen en handremblokjes die versleten zijn of remkabels die gewoon afknappen als je net met 30 km p/u op een rood stoplicht afsuist.

Laatst gewijzigd op 06-02-2009 om 23:24.
Oud 06-02-2009, 16:07
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Mijn ouwe fiets is gejat.
Ik rij nu oude van me moeder.
Valt ook al bijna uit elkaar nu .
Oud 24-02-2009, 18:38
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik ben nu aan mijn vijfde fiets toe (2 gejat en 2 afgeragd) maar dit is een mooie waar ik zuinig op ben. Een klassiek herenmodel met lang frame en laag stuur. Hij trapt als een zonnetje. Met terugtraprem, zonder versnellingen dus er kan weinig aan kapot zonder em echt in elkaar te stampen (risico loop je altijd als ie op straat staat). Ik hou het nooit lang vol zonder fiets, langer dan een kwartier lopen gaat snel vervelen en met de bus kom je ook niet overal.
Oud 24-02-2009, 20:38
Verwijderd
Ik heb mijn fiets TURQUOISE gespoten zodat ik 'm makkelijker terug kan vinden in de fietsenrekken op het station en op school.
Oud 24-02-2009, 22:08
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik heb vanmiddag in een vlaag van ongelooflijke naïviteit mijn fiets uitgeleend aan een meisje dat beweerde mijn buurmeisje te zijn en zichzelf te hebben buitengesloten, zonder sleutels dus. Mijn commissiegenoten hebben me drie uur lang voor gek verklaard en ik zag mezelf inderdaad morgen alweer naar Joost de fietsendealer toegaan om €35 neer te leggen voor een nieuw barrel, maar mijn vertrouwen in de mensheid is hersteld want ze kwam zojuist mijn sleutels terugbrengen!

Goed, dat wilde ik even kwijt.
Oud 25-02-2009, 11:49
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb een zwarte omafiets en ik heb gemerkt dat onopvallende fietsen minder snel gestolen worden dan oude krotten geverfd in felle kleurtjes, dus ik laat hem maar zwart!
Ik had een plastic vis op mijn stuur zitten om hem toch makkelijker terug te kunnen vinden op het station, maar die vis heeft het niet eens 1 nachtje uitgehouden
Oud 26-02-2009, 07:53
Verwijderd
Plastic vis.
Oud 27-02-2009, 10:40
Verwijderd
nja t domme aan een knalroze fiets jatten is dat mensen t nogal snel zien als ie knalroze blijft, een zwarte omafiets zijn er miljoenen van, dan weet je niet zo snel of ie nou van jou is of van iemand anders
Oud 27-02-2009, 16:21
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
nja t domme aan een knalroze fiets jatten is dat mensen t nogal snel zien als ie knalroze blijft, een zwarte omafiets zijn er miljoenen van, dan weet je niet zo snel of ie nou van jou is of van iemand anders
En toch trekken de opvallende fietsen meer aandacht van fietsendieven dan onopvallende...
Oud 28-02-2009, 11:23
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb allemaal bloemmetjes op mn stuur, en ik wil hem nog verven.. In vel blauw ofzo. Of groen.
Oud 28-02-2009, 19:59
Signy
Signy is offline
Citaat:
En toch trekken de opvallende fietsen meer aandacht van fietsendieven dan onopvallende...
het schijnt dat fietsen met een kinderzitje minder snel gestolen worden... miss een ideetje?
Oud 01-03-2009, 14:28
In Your Room
In Your Room is offline
Mijn fiets is een oud stadsfietskrot dat toen ik 'em 10 jaar geleden kreeg om mee naar buitengym te fietsen in de zomer (ik zat 30km verderop op school dus ging normaal met de bus) ook al oud was, maar hij leeft nog steeds. Hij is ook nog steeds roze met gele streepjes, al is ie wel een beetje geroest. Ook doet m'n licht het niet, maar ik heb LED-lampjes, en ik heb kralen liggen die ik er een jaar geleden al op had willen fixen, maarja. Lui. Ik hou van m'n fiets. <3

Verder heb ik nog een gazelle bahia bij m'n ouders staan, die ik daar altijd gebruikte, want kleinere plaats waar fietsen niet zo snel gestolen worden. Die is heel fijn, maar ik vrees dat ik die in Utrecht vrij snel kwijt zou zijn.
Oud 01-03-2009, 16:48
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
mijn fiets staat met een geklapte band op het station en ik heb steeds geen zin om naar de fietsenmaker te gaan om advies in te winnen hoe hem te fixen.

en nu gebruik ik de fiets die in het studentenhuis schuurtje staat en ook nog de fiets van een vriend omdat ik de laatste bus gemist had. En op een ander station heb ik een fiets staan met een kettingslot vast waar ik de sleutels van kwijt ben, ik moet nog steeds een nieuw slot kopen en de fietsentstallingmeneer ervan overtuigen dat het mijn fiets is die hij meot bevrijden van zijn slot.
Oud 02-03-2009, 12:21
Douwee
Douwee is offline

Vet heh!
Oud 03-03-2009, 12:51
Verwijderd
Nou, het kan vetter ...

Ik heb in geen jaren gefietst trouwens!
Oud 03-03-2009, 12:59
Verwijderd
Heb je speciale cursussen voor moslima'z.
Oud 03-03-2009, 13:06
Verwijderd
Misschien moet ik me maar eens inschrijven.
Oud 03-03-2009, 13:09
Verwijderd
Oud 03-03-2009, 19:36
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
[afbeelding]

Vet heh!
maar heb je hem zelf zo gemaakt of heb je hem zo gekocht?

Regels voor berichten