Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn fiets bestaat uit mijn oude fiets (de voorkant) en mijn 'nieuwe' fiets, omdat mijn voorvork verbogen was. Ik heb geen verlichting (wel mooie ledlampjes). Voor zit een soort racewiel en achter een gewoon wiel. Mijn bagagedrager is verbogen en sinds vandaag is mijn trap-as ook stuk aan het gaan. Hij stuurt ook een beetje raar, omdat mijn twee fietsen eigenlijk niet matchen en daardoor is mijn stuur wat hoger dan dat die hoort. Hij is donkergroen en voor is die allerlei spuitlagen over elkaar.
|
ik heb mijn fiets gepimpt met van die ledlampjes aan een elastiekje van de hema en een slot met een oude binnenband eromheen. dat was het wel zo'n beetje. ik heb er wel eens aan zitten denken om er een notenhoutimitatie op te maken en hoogglans af te lakken, maar dat is nogal veel moeite.
|
ik heb een oude rode kronan, ik vind het niet nodig om die te pimpen. tevens bezit ik een omafiets die ik ooit eens zwart roze gestreept heb geschilderd, maar nadat mijn ketting eraf viel en om mijn trapper draaide doet hij niets meer
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn oude fiets is gestolen, 2x in 1 week. Na de 1e keer had ik hem opgehaald bij de junkies, maar ze vonden hem blijkbaar heel mooi, dus ik was hem een week later weer kwijt. Laatst een oude racefiets gekregen, super vet en een oud huisgenoot gaat hem 'pimpen'. Nieuw zadel, nieuw stuur en remmen die het doen. Kleurtjes, kralen, etc. mag hij er van mij af laten.
|
![]() |
|
is het trouwens niet zo dat een fiets zonder versnellingen heel lastig is? Ik gebruik van mijn eigen fiets wel alleen maar de zwaarste versnelling, maar ik denk dat die fietsen zonder versnellingen lichter afgesteld staan dan de zwaarste versnelling van de gemiddelde fiets, of is dat niet zo? En wat doe je als je harde tegenwind hebt en een grote boodschappentas op je bagagedrager die je wel vast moet houden omdat hij er anders afvalt?
versnellingsloze zijn zo lekker goedkoop.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Met versnellingen heb je veel sneller gezeik met kettingen die eraf liggen en handremblokjes die versleten zijn of remkabels die gewoon afknappen als je net met 30 km p/u op een rood stoplicht afsuist.
Laatst gewijzigd op 06-02-2009 om 23:24. |
![]() |
|
Ik ben nu aan mijn vijfde fiets toe (2 gejat en 2 afgeragd) maar dit is een mooie waar ik zuinig op ben. Een klassiek herenmodel met lang frame en laag stuur. Hij trapt als een zonnetje. Met terugtraprem, zonder versnellingen dus er kan weinig aan kapot zonder em echt in elkaar te stampen (risico loop je altijd als ie op straat staat). Ik hou het nooit lang vol zonder fiets, langer dan een kwartier lopen gaat snel vervelen en met de bus kom je ook niet overal.
|
Ik heb vanmiddag in een vlaag van ongelooflijke naïviteit mijn fiets uitgeleend aan een meisje dat beweerde mijn buurmeisje te zijn en zichzelf te hebben buitengesloten, zonder sleutels dus. Mijn commissiegenoten hebben me drie uur lang voor gek verklaard en ik zag mezelf inderdaad morgen alweer naar Joost de fietsendealer toegaan om €35 neer te leggen voor een nieuw barrel, maar mijn vertrouwen in de mensheid is hersteld want ze kwam zojuist mijn sleutels terugbrengen!
Goed, dat wilde ik even kwijt.
|
Ik heb een zwarte omafiets en ik heb gemerkt dat onopvallende fietsen minder snel gestolen worden dan oude krotten geverfd in felle kleurtjes, dus ik laat hem maar zwart!
Ik had een plastic vis op mijn stuur zitten om hem toch makkelijker terug te kunnen vinden op het station, maar die vis heeft het niet eens 1 nachtje uitgehouden ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Mijn fiets is een oud stadsfietskrot dat toen ik 'em 10 jaar geleden kreeg om mee naar buitengym te fietsen in de zomer (ik zat 30km verderop op school dus ging normaal met de bus) ook al oud was, maar hij leeft nog steeds. Hij is ook nog steeds roze met gele streepjes, al is ie wel een beetje geroest. Ook doet m'n licht het niet, maar ik heb LED-lampjes, en ik heb kralen liggen die ik er een jaar geleden al op had willen fixen, maarja. Lui.
![]() Verder heb ik nog een gazelle bahia bij m'n ouders staan, die ik daar altijd gebruikte, want kleinere plaats waar fietsen niet zo snel gestolen worden. Die is heel fijn, maar ik vrees dat ik die in Utrecht vrij snel kwijt zou zijn. ![]()
|
mijn fiets staat met een geklapte band op het station en ik heb steeds geen zin om naar de fietsenmaker te gaan om advies in te winnen hoe hem te fixen.
en nu gebruik ik de fiets die in het studentenhuis schuurtje staat en ook nog de fiets van een vriend omdat ik de laatste bus gemist had. En op een ander station heb ik een fiets staan met een kettingslot vast waar ik de sleutels van kwijt ben, ik moet nog steeds een nieuw slot kopen en de fietsentstallingmeneer ervan overtuigen dat het mijn fiets is die hij meot bevrijden van zijn slot.
|
|