Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2011, 17:36
Swiffertje
Swiffertje is offline
Hey
Ik ga volgend jaar beginnen aan een nieuwe opleiding Heb dit jaar examen gedaan namelijk.
Maar nu is het zo dat wij niet zo rijk zijn en ik nog geen studie financiering of iets dergelijks heb..
Ik werk wel, maar mijn gehele salarissen gaan na mijn huisdieren.. en ik geef daar al zo min mogelijk aan uit maarja ze moeten toch eten en schoongemaakt worden. En weg doen ga ik niet doen.. ze betekenen teveel voor me.
Maar nu is het probleem dus dat mijn ouders mijn schoolboeken hebben betaald en nu heb ik nog wat nodig dat weten ze wel, maar ik weet ook dat ze het haast niet kunnen missen.. Ze stellen het altijd al uit, en nu zei me vader dat ik het misschien kan krijgen van een klasgenoot.. Maar ik wil niet op de 1ste schooldag meteen gaan zeuren bij iemand.
En de kans dat het niet mag is ook groot, en ik heb het echt nodig..
Maar ik weet niet hoe ik nu aan 60 euro moet komen?
Het liefst wil ik geen lening bij familie, en meer werken kan niet daar heb ik simpel weg de tijd niet voor.
Dus ik hoop dat misschien een van jullie een idee heeft of tips?
Sorry voor het lange verhaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2011, 17:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat voor opleiding ga je doen? En waar heb je 60 euro voor nodig?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 17:43
Swiffertje
Swiffertje is offline
Een ICT opleiding, en ik heb het nodig voor een software pakket...Office Enterprise 2007 als het goed is. Op slim.nl kost dat 56,50 euro maar dat heb ik even afgerond.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:08
Lotte^^
Lotte^^ is offline
kan je geen trial downloaden die het 30 dagen doet? dan heb je nog 30 dagen de tijd om aan die 60 euro te komen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:32
Balance
Balance is offline
Waarom heb je geen tijd om extra te werken?

Je hebt op dit moment geen studie, wat voor belangrijkere dingen zijn er dan, dan zorgen dat je genoeg geld hebt om je studie te betalen?
En hoe veel dieren heb je wel niet dat je gehele salaris daar aan op gaat? Of werk je echt maar heel weinig voor een heel laag loontje?
Oud 11-08-2011, 18:36
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Beste Swiffertje,
Hoe oud ben je? Vanaf je 18e heb je recht op studiefinanciering. Als je ouders niet heel veel verdienen, heb je mogelijk ook recht op een aanvullende beurs. Maar ja, dat krijg je pas als je 18 bent.
Ben je nu nog jonger, dan komen je ouders misschien in aanmerking voor een schoolkosten regeling van de gemeente; veel gemeente hebben zo'n regeling. Lees er meer over op: http://www.nibudjong.nl/LAS/APP=SEML...1,0617,000,00/. Misschien kan Stichting Leergeld (www.leergeld.nl) je ook helpen.
Enne.. vanaf je 18e kun je zelf ook zorgtoeslag aanvragen, ook als je ouders je zorgverzekering betalen.Toch weer 65 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 19:55
Swiffertje
Swiffertje is offline
ik ben 17
Maar bedankt zou het allemaal eens doorlezen vandaag en morgen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 13:52
Verwijderd
Het scheelt best veel geld als je dat soort programma's via school koopt! Dus daar zou ik sowieso naar vragen als ik jou was.

Verder kun je het natuurlijk ook illegaal downloaden, maar ik mag niet zeggen waar, want dan kan de beheerder van dit forum daar problemen mee krijgen. Maar misschien kun je zelf wel wat vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 17:53
Verwijderd
Volgens mij kun je een trial downloaden van Office, volledig legaal, en dan kun je iig even vooruit terwijl je die 60 euro spaart. Verder kun je als dat nodig is vaak in de bibliotheek en op je onderwijsinstelling ook gratis gebruik maken van Office; niet zo handig als wanneer je het gewoon zelf hebt, maar als het even niet anders gaat, is het wel zeer prettig dat je die mogelijkheid hebt. Dus daarmee kun je proberen wat tijd te overbruggen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 21:00
Verwijderd
Uhm, ik heb hem gewoon niet legitiem, ideaal!

En ik weet dat het eigenlijk privé is, maar je huisdieren kun je dan beter wegdoen als ze zoveel kosten...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 13:35
Swiffertje
Swiffertje is offline
@ Wout.
Nooit, ik ga mijn huisdieren niet weg doen, echt niet.

Ik heb het programma trouwens m'n vader heeft hem besteld op z'n werk en heb hem voor mn verjaardag gekregen!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 13:39
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Nou is dat ook opgelost...
Enne nog gefeliciteerd!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 17:37
Upset Donkey
Upset Donkey is offline
als je in de toekomst nog eens wat geld nodig hebt. je kunt natuurlijk ook op marktpaats dingen verkopen. oude verzamelingen waar je niks mee doet. of spellen die je niet meer speelt oude consoles oude televisie's fietsen, zonnebrillen, schilderijen, boeken, jassen, schoenen (zelfs gebruikt), oude telefoons

echt je kunt het zo gek niet bedenken of mensen geven er wel een tientje voor. mijn moeder koopt boeken in per doos en verkoopt ze per stuk als hobby. ze heeft er echt al duizenden euro's mee verdiend
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:54
remy476
remy476 is offline
Je had dat beter niet kunnen bestellen. In de ICT branche (en dus jouw medestudenten) kunnen je daar echt wel verder mee helpen.
Oud 02-09-2011, 01:10
Verwijderd
En je studieboeken kan je beter ook op marktplaats kopen want de helft van de boeken die je hebt aangeschaft gebruik je toch niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten