Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Tevens kan het wel zijn dat 2 klassen aan het begin van het 2de jaar samengevoegd worden, maar dat is een ander verhaal, want dat heb ik ook meegemaakt, maar dat is niet echt een probleem. Dan heb je toch je vaste vrienden/projectgroep en dan wordt het door het jaar heen wel weer 1 groep. Citaat:
Tot slot zou ik nog willen weten wat voor jouw de rede is om in februari te beginnen en niet in september? Of te wel over 2 weken. Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben ![]() Groetjes, Brands P.S. sorry voor het hele lange antwoord ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 17-08-2011 om 17:56. Reden: toevoeging |
![]() |
|
![]() |
Hallo Brands,
Dank je wel voor je reactie opnieuw. Ik vind het juist heel fijn dat je zo uitgebreid te tijd neemt mij te antwoorden joh! ![]() Als reactie: Nee, ik geloof niet dat je in een bestaande klas geplaatst wordt, maar dat er een nieuwe klas gevormt wordt in februari, mits er genoeg aanmeldingen zijn, en daar zit dus ook een addertje onder het gras. maar wat er wel gaat gebeuren is dat na de zomervakantie van 2012 de klas weer uitelkaar getrokken schijnt te worden, zodat je weer van voor af aan kan beginnen met nieuwe contacten maken / projectgroepjes vormen. Waarom dit is snap ik niet helemaal. Verder begin je in februari als alles goed is met dezelfde lesstof die de mensen in september ook krijgen. alleen een half jaar later dus. De HvA raadt mensen af om in februari te beginnen omdat dit rommeliger schijnt te zijn met veel wisselingen, en een minder lange periode tot de zomer en ook nog vakantie ertussendoor. Ik begrijp deze argumenten volkomen, en als het mogelijk was zou ik ook voor september kiezen. maar antwoord gevend op jouw vraag is dat door persoonlijke omstandigheden niet goed mogelijk voor mij nu, en kan ik mij niet 100% volledig op mijn studie richten als ik nu al moet beginnen. Daarom heb ik gekozen voor wat meer tijd om mezelf wat beter te kunnen voorbereiden. ik vind het zelf erg vervelend, maar ik zie dit als enige optie. Maar ik ben een beetje benauwd na alle verhalen over die februari start (ging ervan uit dat dit gewoon hetzelfde was, alleen dan later). ' Heb jij enig idee en/of de mening dat mensen die in februari starten minder goed presenteren, minder goede projectgroepjes kunnen vormen, vaker tegen problemen aanlopen etc in vergelijking tot leerlingen die eerder zijn gestart? Merk je op jouw school daar iets van Brands? Bedankt voor je antwoord en ik hoor graag van je hoor. Groetjes, Lumpy |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Met dit als senario kom je dus met deze wisselingen van klassen te zitten ![]() Citaat:
![]() Minder makkelijk project groepjes vormen, ben ik het deels wel mee eens ![]() Tegen welke problemen ik zelf ben aangelopen zijn: - Het in het begin moeten zoeken naar lokalen, omdat je op een onbekende school komt. - Het niet kunnen inloggen op BlackBoard (een digitale leeromgeving), geen roosters kunnen bekijken en tot slot niet op een computer kunnen. Dit kon ik niet omdat ik toen nog niet voorzien was van een inlogcode en omdat daar voor ons dezelfde inlogcode voor wordt gebruikt. - Het niet weten waar en wanneer tentamens zijn. Dat waren problemen waar ik tegen aan liep. De mensen die in september starten krijgen hier over allemaal uitgebreide uitleg en de mensen in februari worden (tenzij er een aparte klas komt) in het diepe gegooid en moeten het zelf maar uitzoeken. Wat ik heel onhandig vind ![]() Tot slot buiten jouw vragen om wil ik je dit nog even meegeven: Voor mij is het onbekend wat jouw vooropleiding is, Maar iedereen die op een andere school gaat is het altijd even wennen aan de manier van leren en de manier van omgang etc. Maar mocht je voor je zelf hebben dat je vind dat je te weinig hebt gehaald en vind dat je niet naar het verder kan, begin dan gewoon samen met een nieuwe klas in september opnieuw. Probeer bij je zelf de rust te bewaren. Ik vond dat ik dit zelf ook beter had kunnen doen achteraf, want ik wou op een gegeven moment te veel. de vakken van het eerste jaar en 2de jaar erbij. Maar dat werd voor mij veel te druk waardoor ik weinig haalde. Heb er afgelopen schooljaar voor gekozen om het rustiger aan te doen en om even een stapje terug te doen. Overigens heeft bij deze beslissing ook de klas meegespeeld, omdat ik in de eerste klas niet echt kon aarden om het zo maar te zeggen. De klas waar ik in september bij kwam kon ik meer aarden, en heb daar meer vrienden dan in de andere klas. En daarbij is die klas nu 1 geheel en niet allemaal losse groepjes wat die andere klas wel had. Zo ik ben wederom lang van stof ![]() Groetjes, Brands
|
![]() |
Brands hartelijk bedankt nog voor het uitgebreide reageren!! Sorry dat ik zo laat reageer op jou mooie bericht, maar ik was even op vakantie
![]() Maar ik heb veel aan je informatie gehad steeds, dus hartelijk bedankt. inmiddels heb ik gekozen om in februari te gaan beginnen, en ik hoop dat alles goed zal gaan bij de HvA Hartelijke groeten, Lumpie |
![]() |
|
Even een up:
Naamzoek: Mieekk: Jij zit op de HvA. TS wil graag weten hoe de roosters zijn. Ik weet niet wat voor opleiding je doet en of je ook andere roosters kan bekijken. Maar mijn vraag is eigenlijk. Hoe zit het rooster van de HvA er gemiddeld uit? Mocht de naamzoek niet goed zijn graag even een aanpassing door de forumbaas!
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|