Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2011, 12:16
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik ben eigenlijk wel benieuwd.. Zijn er hier mensen die heroes of newerth spelen? Zoja wat is je mmr?

Zelf zit ik op 1835 met mijn hoogste account maar mijn "main account"(opperhoofd) is 1816 of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2011, 15:12
Verwijderd
Ik heb het in de beta veel gespeeld met arranged 5v5 tot ~1850 mr en kort na de release heb ik nog een potje hier en daar gedaan maar geen ranked meer. Een vriend van mij speelde league of legends en na wat potjes te hebben meegedaan voor de fun concludeerde ik dat ik stiekem LoL een veel leuker en eigenlijk ook beter spel vind. Sindsdien eigenlijk niet meer omgekeken naar HoN.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 15:14
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Hmk.. Ja dat kan ook natuurlijk. Heb je ingeschreven voor dota2 beta of geen interesse
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 15:23
Verwijderd
Eerlijk gezegd lijkt dota2 mij net iets teveel op HoN. Ik ga het wel even proberen als het wordt gereleased maar ik betwijfel of ik ook daadwerkelijk zal overstappen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 15:36
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Haha.. Ik vond het juist iets te veel op LoL lijken
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 15:43
Verwijderd
Aan wat dan? Zowel de graphics als de gameplay zijn veel meer richting HoN dan LoL. Mede omdat HoN juist een hoop mechanics en champions letterlijk heeft overgenomen van dota toont het veel meer overeenkomsten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 15:46
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
De graphic style vind ik te "cartoonish" en doet me aan lol denken. Verder heb je helemaal gelijk, het lijkt meer op hon(wat een directe.dota kopie is met andre graphics) dan op lol. Ik heb gewoon een hekel aan lol graphics
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 16:15
Verwijderd
Had ik ook toen ik nog HoN speelde, valt snel genoeg weg zodra je merkt dat de gameplay een stuk leuker is
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 17:00
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik vind de gameplay van hon leuker
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 17:11
Verwijderd
Vond ik ook, toen ik lol nog geen goede kans had gegeven.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 17:13
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 17:47
Verwijderd

Ik vind HoN verder geen slecht spel trouwens hoor. Alleen de grootste 2 pluspunten van LoL zijn voor mij zo cruciaal dat ik niet meer terug wil.

- Skillshots. Die zijn er belachelijk veel in LoL. Geeft een extra dimensie aan de battles ipv het simpele point&click. Je hebt ook champs in HoN die dat hebben, maar het is lang niet zo 'standaard' als in LoL.

- Scaling. In HoN heb je carries die 99% van alle farm moeten hebben zodat ze endgame kunnen killen. Als je carries dat niet doen, dan verlies je gewoon lategame. Support en casters zijn na een bepaald level (tenzij ze de hele game kills hebben gestolen van hun carry) niets meer dan een ulti + wards.

In LoL hebben ze het zo gemaakt dat zelfs de meest harde support eventueel zou kunnen carry'en. Dit hebben ze heel simpel opgelost, door simpelweg items te maken die je spelldamage verhogen. Waar Pyromancer op level 25 alleen nog een stun + warder is is een soortgelijke champ van LoL; 'Brand' op max level een alles-smeltend-beest.

Ik zou nog meer redenen kunnen noemen maar deze twee punten zijn in mijn ogen zulke goede verbeteringen t.o.v. dota/hon dat ik echt niet meer terug wil. Net zoals Chu trouwens, die nu ook netjes LoL speelt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 18:59
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Chu speelt LoL inderdaad, maar maakt ook de LoL community belachelijk. Nou is chu een arrogante klootzak, maar dat is niet relevant.

De punten die je noemt begrijp ik heel goed, maar voor jou zijn het minpunten en voor mij pluspunten. Ik vind het namelijk juist wel goed dat er een groot verschil is tussen de rollen onderling. Ik vind overigens ook elke rol even leuk om te spelen en ze zijn ook allemaal even nuttig. Je kunt een game niet winnen zonder support, maar zonder carry kan dat wel bijvoorbeeld.

Over die skillshots, ik vind wel jammer dat er te weinig skillshots zijn in HoN, maar ik vind het niet vervelend of wat dan ook en HoN is zeker meer dan gewoon Point&Click.

Om even mijn grootste haat aan LoL te uiten. Het feit dat elke hero een skill kan kiezen (weet niet precies hoe het werkt) genaamd flash. Ik vind de portal key die je in hon hebt (flash als item dus) heerlijk en zo'n item moet er ook echt zijn. Maar in HoN moet je er moeite voor doen en is het alleen op bepaalde heroes de moeite waard om daadwerkelijk 2150 eraan uit te geven. Ik vind het zo overbodig dat elke hero die skill kan krijgen zonder al te veel moeite.

Ik heb LoL niet echt aandachtig gespeeld dus ik ga geen oordeel geven over de game opzich. Maar ik blijf lekker bij HoN . Ik heb alleen een hekel aan al die flame wars . Overigens overweeg ik nou wel het een keer te proberen al is het maar voor de lol Vind namelijk dat je best goede argumenten hebt
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Chu speelt LoL inderdaad, maar maakt ook de LoL community belachelijk. Nou is chu een arrogante klootzak, maar dat is niet relevant.
Is het zeker niet. Maar ik was toevallig een halfjaartje voordat hij switchde naar LoL zelf dus geswitched dus ik vond het wel een grappig toeval. Ik geef verder geen reet om chu en zijn bitchass.
Citaat:
De punten die je noemt begrijp ik heel goed, maar voor jou zijn het minpunten en voor mij pluspunten. Ik vind het namelijk juist wel goed dat er een groot verschil is tussen de rollen onderling. Ik vind overigens ook elke rol even leuk om te spelen en ze zijn ook allemaal even nuttig. Je kunt een game niet winnen zonder support, maar zonder carry kan dat wel bijvoorbeeld.
Dat begrijp ik goed, maar het is ongeveer hetzelfde als je de LoL mechanics wat beter bevat. Je hebt in LoL net zo goed een support die voornamelijk wards koopt en geen creepkills pakt. Het verschil is dat er om lol de -mogelijkheid- is om met vrijwel elke champ te carryen. Neemt niet weg dat er bepaalde champs zijn die beter die rol kunnen vervullen, maar door die diversiteit zie je soms de ene keer een bepaalde champ supporten, terwijl hij de andere game weer keihard de game carried door solo mid te gaan. Dan weer zie je een andere champ een keiharde tank zijn terwijl hij de andere game een caster/nuker is.

Wat je wel hebt net als in HoN is dat je 'ideale' setups hebt. Support + carry lane, caster mid, 1 jungle, 1 solo top. Maar mij lijkt het juist bijdragen aan de awesome dat één champion meerdere rollen kán vervullen. Zo is elke game wat meer een verrassing dan "zorg dat swiftblade -alle- kills krijgt zodat we winnen". Natuurlijk kan je dan zeggen dat je die mechanic fijn vindt, dat vond ik ook, maar begrijp dat lol grotendeels hetzelfde is, maar met meer variaties.
Citaat:
Over die skillshots, ik vind wel jammer dat er te weinig skillshots zijn in HoN, maar ik vind het niet vervelend of wat dan ook en HoN is zeker meer dan gewoon Point&Click.
Klopt ook wel, point&click is wat te weinig eer. Timing is des te belangrijker en ik beweer ook zeker niet dat je minder skill nodig zou hebben om HoN goed te kunnen spelen. Het is ook niet zozeer 'vervelend' aan hon dat dat spel het minder heeft. Het is meer voor mij een pluspunt dan LoL dat zoveel heeft. De timing is echter net zo goed van belang bij LoL en gecombineerd met het feit dat je veel moet 'mikken' maakt het voor mij allround een wat intensievere en dus interessantere speelervaring.
Citaat:
Om even mijn grootste haat aan LoL te uiten. Het feit dat elke hero een skill kan kiezen (weet niet precies hoe het werkt) genaamd flash. Ik vind de portal key die je in hon hebt (flash als item dus) heerlijk en zo'n item moet er ook echt zijn. Maar in HoN moet je er moeite voor doen en is het alleen op bepaalde heroes de moeite waard om daadwerkelijk 2150 eraan uit te geven. Ik vind het zo overbodig dat elke hero die skill kan krijgen zonder al te veel moeite.
Dat lijkt in de eerste instantie zeker zo, ik trok ook mijn wenkbrauw op toen ik het zag. Echter maakte ik toen nog de denkfout dat je de 2 games te letterlijk gaat vergelijken. Het spel is gebalanceerd om die flash in die game te hebben en absoluut niet te vergelijken met portal key. Per game kunnen mensen 2 van die skills kiezen die hun danwel een escape geven of juist wat extra damage of iets anders handigs. Deze skills hebben meestal een cooldown van 250+ seconde en moet dus verstandig gebruikt worden, zowel offensief als defensief. Er is op geen manier sprake van dat deze skills 'overpowered' zouden zijn, gezien iedereen ze kan kiezen. En vaak kies ik liever geen flash. Het hangt er maar net vanaf welke van die skills het beste mijn gekozen champ complimenteert en wat voor speelstijl ik met hem wil toepassen. Eigenlijk is het alleen maar weer een extra veiligheid/bedreiging waar je rekening mee moet houden, en dat is in zowel HoN als LoL geen slechte eigenschap.
Citaat:
Ik heb LoL niet echt aandachtig gespeeld dus ik ga geen oordeel geven over de game opzich. Maar ik blijf lekker bij HoN . Ik heb alleen een hekel aan al die flame wars . Overigens overweeg ik nou wel het een keer te proberen al is het maar voor de lol Vind namelijk dat je best goede argumenten hebt
Oh ik ook hoor. Ik wil ook helemaal niet flamen als ik HoN een minder spel noem als LoL. Wat er het beste is is natuurlijk subjectief. Als je mijn argumenten hoort en denkt dat ik onzin praat hoef je van mij echt geen LoL te spelen. Ik heb alleen beide redelijk intensief en op semi-degelijk niveau gespeeld en kan voor mezelf concluderen dat bovenstaande voor mij genoeg redenen waren om HoN te laten voor wat het is en lekker LoL te gaan doen. Met mij zijn wat vrienden óók overgestapt naar LoL en hun bevalt het stiekem ook veel beter (want LoL leuk vinden is een ernstig taboe in de HoN kringen). Doe wat je wilt doen, maar ik kan je in ieder geval zeggen dat ik na wat overwegen LoL allround gewoon een stuk leuker vindt om te spelen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 21:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
is een soortgelijke champ van LoL; 'Brand' op max level een alles-smeltend-beest..
Zit je hier nou een AP carry te vergelijken met een support champion?
Oud 19-09-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Zit je hier nou een AP carry te vergelijken met een support champion?
Ja. Dat is het hele punt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 22:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Brand is geen support, dat vooral. Support kan in LoL niet echt carryen, tenzij ze echt 20 kills op hun naam hebben staan, for some reason. En zelfs dan nog niet allemaal.
Oud 20-09-2011, 06:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik denk dat het punt van Reverend vooral is dat de supports in lategame een stuk beter meekunnen met de hard carries.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Brand is geen support, dat vooral. Support kan in LoL niet echt carryen, tenzij ze echt 20 kills op hun naam hebben staan, for some reason. En zelfs dan nog niet allemaal.
dat-is-het-hele-punt :')

Brand en Pyromancer zijn -ONGEVEER- dezelfde champs met -ongeveer- dezelfde functie (nuker). Het verschil is dat pyromancer rond level 14 overgat van nuker naar stunner/warder en brand nog gewoon keiharde nuker is. Het begrip AP carry komt in HoN niet voor.

En ik weet dat brand geen support is goddamnit, hij is een van mijn mains.

Laatst gewijzigd op 20-09-2011 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 11:09
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Pyromancer is overigens niet het goeie voorbeeld. Vooral in competitive word hij als semi carry/ ganker/ initiator gebruikt
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 11:13
Verwijderd
Ook in competetive is hij na level 15 niets meer dan stun/ward -tenzij- hij alle kills heeft gepakt. Als hij wat rijker is is het een PK/stun/ward Pyro. Gank/initiator is een eigenschap die zoveel champs delen dat dat verder niet echt terzake doet, lijkt me.

Hij is juist een heel goed voorbeeld. Het gaat ook niet zozeer om met wie ik de vergelijking trek. Het gaat erom dat casters in LoL ook even hard kunnen ownen als de carry die samen met een support heeft gelaned en alleen maar heeft zitten lasthitten. Voor mijn part vergelijk je brand met elke andere caster-like champ uit hon.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 11:34
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Geloof me dat pyro vaak word gebruikt als een tri lane carry. Hij is ook een van de support heroes die redelijk hard kan carryen. Overigens zijn er bijna geen heroes die zonder farm kunnen carryen. Daarnaast ken bijna elke hero carryen met genoeg farm. Ook al ga ik niet in discussie dat het verschil in lol veel kleiner is
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 11:37
Verwijderd
Waarom zou je daar niet over in discussie gaan? Lolque? En als je pyro een slecht voorbeeld vindt dan neem je toch plague rider.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 11:57
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Omdat in lol het verschil veel kleiner is tussen support en carry. Is geen discussie over mogelijk denk ik. Pr is een goed voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 12:18
Verwijderd
Ja, dan valt er weinig te bediscussiëren. Maar nogmaals; het hangt er maar net vanaf wat je leuker vindt. Ik merkte na toch wel een flinke tijd veel en intensief HoN spelen dat LoL echt niet onderdoet en enkele mechanics zelfs het spel interessanter maakte. Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik en mijn eerst-hon-spelende-friends hebben geen spijt gehad van onze ketterse switch naar LoL. Sommigen voegde zich mopperend bij ons, maar al snel wilden die ook niet meer terug. Probeer het eens zou ik zeggen, of probeer het niet. Wat jij wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten