Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2011, 14:29
Eend
Eend is offline
Sinds vorige week maandag was ik al aan het kwakkelen, maar dinsdag toch weer gewerkt en het ging wel weer, tot vrijdag, toen werd ik weer ziek. Maandag gelijk naar de huisarts gegaan en die stelde een luchtweginfectie vast. Ik heb constant een kriebel in mijn luchtwegen en mijn borst doet pijn van het hoesten.
Sinds gister is de temperatuur gelukkig gaan zakken, maar ik vroeg me af, hoe lang kan dit nog duren? Ik voel me namelijk helemaal gesloopt
Oud 14-09-2011, 18:08
Pluis
Pluis is offline
een ongecompliceerde luchtweginfectie (dus eentje waar je geen antibiotica voor nodig hebt) duurt makkelijk 2 weken. Na 6 weken moet een hoest over zijn.
als je temperatuur nu al aan het zakken is, dan is het einde van de infectie in zicht!
Oud 14-09-2011, 18:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn longarts zegt idd ook dat het zelden langer duurt dan twee weken als je verder helemaal goed gezond bent (geen luchtwegproblemen oid).
Oud 15-09-2011, 13:36
Verwijderd
Hey dat heb ik ook gehad. Met een vires erbij. en daar heb ik nu na 1jaar geleden nog last van. het wordt nu kouder en dan begin ik te hoesten en heb opgezette klieren. En heb een overdosis aaan slijm.

Maar een infectie denk ik dat na een aantal weken het over is.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 17:30
Eend
Eend is offline
De temperatuur was vanmorgen weer gestegen Maar het hoesten (en overgeven daardoor) begint wel minder te worden. Maar ik voel me nog wel heel brak...
Oud 15-09-2011, 17:59
HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Mijn longarts zegt idd ook dat het zelden langer duurt dan twee weken als je verder helemaal goed gezond bent (geen luchtwegproblemen oid).
De vraag is wat je nog verstaat onder een infectie. De actieve infectie zelf is vaak binnen een paar dagen voorbij. De symptomen
kunnen echter veel langer aanhouden. Een beruchte lange 'symptoomgever' is de acute bronchitis. Je kunt er zo 3-4 weken last van hebben.

Waarschijnlijk bedoelde de longarts dus een actieve infectie, maar zelfs dan is 2 weken erg lang. Ik durf haast te beweren dat een gemiddelde LWI zelden langer dan 5-7 dagen duurt.
Oud 15-09-2011, 18:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eind september vorig jaar heb ik acute bronchits gehad waar ik zeker zes weken last van gehad heb (ondanks antibiotica en prednison). Daarnaast heb ik ernstig astma en dat is nu na een jaar nog steeds niet stabiel wat het voor m'n bronchitis wel was. Een normale verkoudheid duurt bij mij al gauw twee weken maar bij een gezond persoon waarschijnlijk minder lang.
Oud 15-09-2011, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Eind september vorig jaar heb ik acute bronchits gehad waar ik zeker zes weken last van gehad heb (ondanks antibiotica en prednison). Daarnaast heb ik ernstig astma en dat is nu na een jaar nog steeds niet stabiel wat het voor m'n bronchitis wel was. Een normale verkoudheid duurt bij mij al gauw twee weken maar bij een gezond persoon waarschijnlijk minder lang.
Even geheel buiten dit topic om, maar hoe zit dat met prednison? Is dat niet juist gevaarlijk bij een infectie? Of kwam de infectie door een auto-immuun reactie?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 13:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Prednison is niet bevorderlijk voor de genezing van een infectie vandaar dat ik het meestal samen krijg met antibiotica als ik een infectie heb. De prednison is om mijn door de infectie ontspoorde astma weer onder controle te krijgen.

Regels voor berichten