Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2011, 00:50
Janoniem
Janoniem is offline
Zoals in de titel staat vroeg ik me af of ik niet te oud ben om nog rechten te studeren aan de universiteit? Ik weet dat er 40plussers zijn die nog aan een studie beginnen, maar deze mensen werken er misschien nog naast, of hebben al heel wat jaren gewerkt en wat geld opzij gelegd.
Ik daarentegen heb alleen een VWO diploma en nauwelijks enige werkervaring. Bovendien zijn op mijn leeftijd geloof ik de meeste mensen al afgestudeerd, terwijl ik pas op mijn 27e hierover kan opscheppen, kom ik niet in de problemen als ik advocaat wil worden op deze relatief hoge leeftijd?

Het lijkt me ook een beetje vervelend om als 23 jarige tussen allemaal vers-van-de-middelbare school-studenten te zitten..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2011, 00:56
Verwijderd
Als ik het goed begrijp, ben je nu dus 23? Dat lijkt me niet te oud om een studie te gaan volgen. Werkgevers nemen over het algemeen liever iemand van 27 aan dan iemand van 22, omdat diegene meer levenservaring heeft en vaak serieuzer werkt - mits de vertraging een goede reden heeft, zoals een tweede studie of gezondheidsproblemen.

Of het vervelend is om tussen allemaal 18- en 19jarigen te zitten kan ik niet voor je beoordelen, maar rechten heeft vrij weinig colleges, dus je zult niet heel veel tijd met ze door moeten brengen.

Financiëel lijkt het me voor jou lastig dat je later dan je leeftijdsgenoten een echt inkomen kan genieten, maar als je nog niet gestudeerd hebt krijg je iig wel gewoon stufi.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 08:13
Verwijderd
Nou, volgens mij zijn er genoeg mensen van jou leeftijd die nog beginnen. Mensen die ertussenuit zijn geweest, op reis, of die eerst een (of twee of drie) verkeerde studies hebben gekozen, of ziek zijn geweest. Ik ging op mijn 22ste een HBO-studie starten. Ik was ook echt heel bang voor de 17-jarigen, maar het viel me reuze mee. Er waren wel een paar mensen van mijn leeftijd in mijn klas en binnen een jaar zijn ook de jongsten een stuk volwassener geworden en zie je het verschil niet meer. Volgens mij maakt leeftijd een stuk minder uit dan je denkt zowel op school als later voor een baan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 13:15
Verwijderd
Als je 23 bent kunnen 18-19 jarige meisjes nog best. Geen probleem lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 14:03
Verwijderd
Citaat:
als je 23 bent kunnen 18-19 jarige meisjes nog best. Geen probleem lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 14:23
Em.
Em. is offline
Je werkt nog tot ergens richting je 70ste (afhankelijk van hoe hoog de pensioenleeftijd dan is ), dan maakt het imo niet zoveel uit of je nu op je 22ste of 27ste bent afgestudeerd. En misschien is het wel een voordeel, omdat je je wilde haren dan wat meer bent kwijtgeraakt.
Oud 03-09-2011, 06:28
Verwijderd
En je bent NOOIT te oud om te leren!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 10:12
Fantôme
Fantôme is offline
Nee hoor, toen ik op mijn 17e met mijn eerste opleiding begon werd ik er juist op aan gekeken dat ik nog zo jong was... Ik had veel 20+ medestudenten door bijv 2e studie/reizen/eerst gewerkt etc... Ik zou me daar dus niet al te druk over maken. Uiteindelijk lijkt het me belangrijker dat jij over een aantal jaar het beroep kunt uitvoeren wat je leuk vindt Dan dat je de komende jaren gemiddeld wat ouder bent ;-)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:15
RiRi95
RiRi95 is offline
De een uit me klas is 15 en de ander 23.
Niks raars aan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 22:08
T_ID
T_ID is offline
Advocaat worden kan misschien lastig zijn, maar... hoeveel mensen die rechten doen worden advocaat? Weinigen.
In principe maakt leeftijd geen zak uit. Het gaat erom dat je de kennis in huis hebt. Het kan zelfs in je voordeel werken omdat je meer volwassen bent en wellicht kunt putten uit ervaringen die andere mensen niet hebben. Sleutel daarbij is zoals altijd jezelf weten te marketen: waarom willen ze jou aannemen?
Oud 04-09-2011, 11:28
Tink*
Tink* is offline
Ik verplaats dit even naar studiekeuze.
Oud 05-09-2011, 17:39
Janoniem
Janoniem is offline
Bedankt voor alle reacties! Ik heb me inmiddels ingeschreven en begin volgende week aan mijn 1e jaars rechtsgeleerdheid.
Ik wil inderdaad wel advocaat worden, dus het zal wel even financiëel tegenzitten omdat je na je studie nog 3 jaar ervaring moet opdoen als advocaat-stagiair (waar je overigens wel redelijk voor betaalt krijgt).
Maar goed, ik heb geen andere diploma's dus veel keus heb ik niet. Het zal er toch een keer van moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 09:49
Verwijderd
Ok goedzo Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 09:50
Verwijderd
Beetje laat maar gister bleek dat de oudste student die mijn studie deed 62 was
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 17:18
Allure
Allure is offline
Goede keuze, rechten!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:27
Tripp
Tripp is offline
Ik ken genoeg mensen van 25 die een studie doen, of nog een tweede studie.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten