Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2011, 16:28
Anoniiem
Anoniiem is offline
-

Laatst gewijzigd op 12-10-2011 om 17:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2011, 16:39
Verwijderd
Ben je jaloers omdat je echt denkt dat je vriendje vreemd zou gaan met een vriendin van je? Of is het eigenlijk gewoon meer jaloezie omdat zij wel de hele dag bij hem in de klas zitten en jij niet?

In het eerste geval: het lijkt me dat zowel je vriendje als je vriendinnen meer vertrouwen van je verdienen. Praat er eens over met hem, zodat hij jou kan geruststellen. En praat er apart over met je vriendinnen, zodat die jou kunnen verzekeren dat ze jou dat nooit zouden aandoen. Als je het vervelend vindt dat hij je vriendinnen aanrakerig plaagt, door ze bv. in hun zij te prikken, of als je het te flirterig vindt, kun je ook best aan hem vragen of hij dat wat minder zou kunnen doen. Maar bedenk wel dat iemand plagen die je wel aardig vindt al snel flirterig lijkt, terwijl dat dan vaak helemaal niet zo bedoeld is.

In het tweede geval: Tja, dat is wel een lastig probleem en dat kan ik me goed voorstellen. Je gaat je toch haast een beetje buitengesloten voelen. Jullie zien elkaar wel in de pauzes, dus dat helpt al. Bedenk dat ze in de klas toch eigenlijk moeten opletten en huiswerk maken en dus meestal niet echt tijd hebben voor uitgebreide gesprekken en plagerijen. Misschien kun je met hem afspreken dat zij niet na school met z'n allen iets gaan doen zonder jou ook te bellen/smsen, zodat je tenminste mee kan, of als jij langer op school zit dan zij, dan kun je er later bij komen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 16:49
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Ben je jaloers omdat je echt denkt dat je vriendje vreemd zou gaan met een vriendin van je? Of is het eigenlijk gewoon meer jaloezie omdat zij wel de hele dag bij hem in de klas zitten en jij niet?

In het eerste geval: het lijkt me dat zowel je vriendje als je vriendinnen meer vertrouwen van je verdienen. Praat er eens over met hem, zodat hij jou kan geruststellen. En praat er apart over met je vriendinnen, zodat die jou kunnen verzekeren dat ze jou dat nooit zouden aandoen. Als je het vervelend vindt dat hij je vriendinnen aanrakerig plaagt, door ze bv. in hun zij te prikken, of als je het te flirterig vindt, kun je ook best aan hem vragen of hij dat wat minder zou kunnen doen. Maar bedenk wel dat iemand plagen die je wel aardig vindt al snel flirterig lijkt, terwijl dat dan vaak helemaal niet zo bedoeld is.

In het tweede geval: Tja, dat is wel een lastig probleem en dat kan ik me goed voorstellen. Je gaat je toch haast een beetje buitengesloten voelen. Jullie zien elkaar wel in de pauzes, dus dat helpt al. Bedenk dat ze in de klas toch eigenlijk moeten opletten en huiswerk maken en dus meestal niet echt tijd hebben voor uitgebreide gesprekken en plagerijen. Misschien kun je met hem afspreken dat zij niet na school met z'n allen iets gaan doen zonder jou ook te bellen/smsen, zodat je tenminste mee kan, of als jij langer op school zit dan zij, dan kun je er later bij komen.
Eens!
Praat er idd met hem gewoon is over, misschien weet hij niet echt dat hij je zo jaloers maakt als jij hier laat blijken... En misschien wil hij dan ze gedrag wel iets aanpassen, maar stoppen met omgaan met die anderen zou een beetje overdreven zijn, daar zul je toch mee moeten leven denk ik...
Oud 30-08-2011, 17:12
Anoniiem
Anoniiem is offline
ja, ik weet dat ik ook niet kan verbieden dat hij met ze omgaat, en ik verbied het hem ook echt niet ofzo, maar het is gewoon het feit dat ik nu niet meer bij hun in de klas zit, vorig jaar toen we nog wel bij elkaar in de klas zaten met zijn allen hadden we altijd dikke lol, ook al moesten we opletten, er was altijd wel een moment dat heel leuk was. Nu ik niet meer bij hun in de klas zit, ga ik die momenten missen. dan komen ze een keer in de pauze aanlopen en vertellen ze over hoe leuk de les was waar ze net zaten. en dan zeggen ze nog 'je had er bij moeten zijn'. kijk, dan voel ik me gewoon gelijk buitengesloten, door mijn onzekerheid.. Mijn vriend weet dat ik snel jaloers word, zelf is hij nog sneller jaloers dan mij. als ik een poster van een jongen ofzo op mijn kamer heb hangen, word hij al meteen jaloers. 2 kennissen van me en ikzelf had op vakantie 2 jongens ontmoet waar we op de camping veel mee om zijn gegaan. Toen ik hem vertelde dat ik de week heb doorgebracht met die 2 franse jongens, reageerde hij ook al zo 'boos' en jaloers.. ik heb toen gezegd tegen hem dat hij nooit bang hoeft te zijn dat er iets gebeurd ofzo omdat ik van hem hou en niet van iemand anders en dat hij dus niet jaloers ofzo hoeft te zijn, en hij zei precies hetzelfde tegen mij, maar toch ben ik gewoon ook snel jaloers.. en in dit geval heeft het waarschijnlijk ook te maken dat ik me nu buitengesloten voel omdat ik in de andere klas zit en nu veel momenten met hun mis.. bovendien kan ik na school eigenlijk nooit wat langer blijven en leuke dingen doen, ik moet of werken of trainen, de rest heeft allemaal geen baantje. mijn vriend wel, maar die werkt op zaterdag.. dus als hun na school nog even buiten blijven hangen, kan ik er niet bij zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten