Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2011, 11:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 05-10-2011, 12:01
Verwijderd
Ik heb na het laten trekken van mijn verstandskiezen (wel 1 per keer) eigenlijk helemaal geen middeltjes gebruikt, behalve een gaasje om het bloeden een beetje tegen te houden. Verder ook niet echt klachten daarna.
Oud 05-10-2011, 12:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Gingen ze er makkelijk uit dan? En ook geen pijnstillers?
Oud 05-10-2011, 12:07
Carn
Carn is offline
er is een verschil tussen natuurlijke geneesmiddelen / effecten en homeopathie. Maar vaak staat het in hetzelfde rekje, beetje vervelend.
Oud 05-10-2011, 12:09
Lorelei
Lorelei is offline
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen placebo-effecten hebben. Ik wil gewoon dat iets werkt.. en als het werkt zonder dat ik rotzooi in m'n lichaam stop, is dat alleen maar beter
Oud 05-10-2011, 12:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Inderdaad
Oud 05-10-2011, 12:13
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben overigens wel tegen typetjes zoals Jomanda die beweren dat ze dingen kunnen genezen, die ze niet kunnen genezen. Homeopatische (placebo) effecten zijn prima voor verstuikte enkels, niet voor tumoren, hiv, etc

Edit: waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik homeopathie en jomanda hetzelfde vind.
Oud 05-10-2011, 12:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen placebo-effecten hebben. Ik wil gewoon dat iets werkt.. en als het werkt zonder dat ik rotzooi in m'n lichaam stop, is dat alleen maar beter
Ja, maar het is nogal lullig om financieel/mentaal misbruik te maken van mensen en allerlei effecten te claimen terwijl die er gewoon helemaal niet zijn.
Oud 05-10-2011, 12:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben overigens wel tegen typetjes zoals Jomanda die beweren dat ze dingen kunnen genezen, die ze niet kunnen genezen. Homeopatische (placebo) effecten zijn prima voor verstuikte enkels, niet voor tumoren, hiv, etc

Edit: waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik homeopathie en jomanda hetzelfde vind.
Eens.

Citaat:
Ja, maar het is nogal lullig om financieel/mentaal misbruik te maken van mensen en allerlei effecten te claimen terwijl die er gewoon helemaal niet zijn.
Tot op zekere hoogte ben ik het daarmee eens. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je als je ziek bent soms ook elke strohalm aan wil grijpen, ook al weet je dat het geen bewezen effect heeft. Ik heb zelf al zoveel alternatieve dingen geprobeerd, helaas inderdaad nog zonder effect. Maar ik ga binnenkort misschien toch wel weer iets proberen.
Oud 05-10-2011, 12:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar dan werkt het toch niet? Want het geneest niks. Het verhult dan alleen de signalen van je lichaam dat iets niet werkt of ziek is.
Oud 05-10-2011, 12:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Vanmiddag van 17-18u: chatten met HIV-consulent Atie van der Plas!

HIV is inmiddels van dodelijke ziekte veranderd in een behandelbare ziekte. Maar hoe dankbaar de patienten ook zijn met de beschikbare medicijnen, HIV geinfecteerd zijn is niet easy.

Niet 'easy'? Wat is er mis met 'gemakkelijk'? En 'geïnfecteerd'?
Oud 05-10-2011, 12:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sure, maar tegelijkertijd zijn die effecten er vaak wel (weliswaar niet vanwege het stofje dat erin zit, maar vanwege de verwachting van mensen dat ze sneller zullen genezen). Nogmaals, ik vind dat zulke dingen alleen kunnen bij verstuikte enkels en andere dingen die gewoon weer overgaan ook als je er niets mee doet. Maar als mensen geloven dat Arnica hen sneller laat genezen, zie ik het probleem niet zo. Zeker aangezien er op dit moment (bijna?) niemand VSM producten koopt, die niet weet dat er geen of weinig wetenschappelijke onderbouwing voor is.

Ik gaf in het vorige topic al het voorbeeld van Citrosan. Ik ben ervan overtuigd dat citrosan beter werkt dat 1 paracetamol, hoewel het enige verschil tussen paracetamol en citrosal 50mg vitamine C is, en ik best kan bedenken dat dat natuurlijk het verschil niet gaat maken (zeker niet op een korte termijn als een uur of zo). Toch voel ik me prettiger na citrosan. Mja, en dan kies ik ervoor om een relatief duur product als citrosan te kopen, ookal weet ik dat het nergens op slaat.
Oud 05-10-2011, 12:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vanmiddag van 17-18u: chatten met HIV-consulent Atie van der Plas!

HIV is inmiddels van dodelijke ziekte veranderd in een behandelbare ziekte. Maar hoe dankbaar de patienten ook zijn met de beschikbare medicijnen, HIV geinfecteerd zijn is niet easy.

Niet 'easy'? Wat is er mis met 'gemakkelijk'? En 'geïnfecteerd'?
Dat is niet "cool" Maar bovendien.. "niet easy" wtf wat is er mis met "ronduit kut"?
Oud 05-10-2011, 12:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
dat is niet "cool" maar bovendien.. "niet easy" wtf wat is er mis met "ronduit kut"?
lol
Oud 05-10-2011, 12:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zeker aangezien er op dit moment (bijna?) niemand VSM producten koopt, die niet weet dat er geen of weinig wetenschappelijke onderbouwing voor is.
Het staat zelfs duidelijk op de verpakking.
Oud 05-10-2011, 12:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Het staat zelfs duidelijk op de verpakking.
Op de website ook. Daar staat trouwens ook de volgende zin, die ik wel grappig vond:

"De producten van VSM voldoen aan de eisen die vanuit de wet- en regelgeving worden gesteld. De werkzaamheid van de geneesmiddelen is, waar mogelijk met degelijk wetenschappelijk onderzoek onderbouwd."

Oud 05-10-2011, 12:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
lol
Ja toch?

Rationeel en ik hebben de meubels die we wilden hebben voor de woonkamer weer op internet gevonden. Hoera
Oud 05-10-2011, 12:32
Verwijderd
Homeopathie volgens mij hielp het bij mij alleen maar omdat ik gewoon een half uur lang ongelimiteerd mocht zeiken terwijl mijn homeopate dan alleen maar zei: 'Goh, wat vervelend, ja dat is lastig etc'

Goeiemiddag trouwens! Ik heb een productieve dag vandaag
Oud 05-10-2011, 12:34
Lorelei
Lorelei is offline
http://www.telegraaf.nl/prive/106727..._.html?cid=rss

Nou Renate, leef je uit!
Oud 05-10-2011, 12:37
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Maar dan werkt het toch niet? Want het geneest niks. Het verhult dan alleen de signalen van je lichaam dat iets niet werkt of ziek is.
een kruisje drukken in een muggenbult 'werkt' ook niet (sterker nog, uiteindelijk werkt het averechts), maar toch ben je (voor je gevoel)(even) van de jeuk af

super effective!
Oud 05-10-2011, 12:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
een kruisje drukken in een muggenbult 'werkt' ook niet (sterker nog, uiteindelijk werkt het averechts), maar toch ben je (voor je gevoel)(even) van de jeuk af

super effective!
werkt wel
Rationeel
Rationeel is offline
ja troll, ik probeer je bij te staan!!!11!!11
Rationeel
Rationeel is offline
op je knieën en poetsen maar weer!!111!!!

kst!
Oud 05-10-2011, 12:39
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 05-10-2011, 12:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja toch?
Ja, ik had het niet beter kunnen verwoorden
Carn
Carn is offline
Citaat:
Sure, maar tegelijkertijd zijn die effecten er vaak wel (weliswaar niet vanwege het stofje dat erin zit, maar vanwege de verwachting van mensen dat ze sneller zullen genezen). Nogmaals, ik vind dat zulke dingen alleen kunnen bij verstuikte enkels en andere dingen die gewoon weer overgaan ook als je er niets mee doet. Maar als mensen geloven dat Arnica hen sneller laat genezen, zie ik het probleem niet zo. Zeker aangezien er op dit moment (bijna?) niemand VSM producten koopt, die niet weet dat er geen of weinig wetenschappelijke onderbouwing voor is.

Ik gaf in het vorige topic al het voorbeeld van Citrosan. Ik ben ervan overtuigd dat citrosan beter werkt dat 1 paracetamol, hoewel het enige verschil tussen paracetamol en citrosal 50mg vitamine C is, en ik best kan bedenken dat dat natuurlijk het verschil niet gaat maken (zeker niet op een korte termijn als een uur of zo). Toch voel ik me prettiger na citrosan. Mja, en dan kies ik ervoor om een relatief duur product als citrosan te kopen, ookal weet ik dat het nergens op slaat.
Tja, ik snap het wel hoor, als mensen denken dat door product X euvel Y sneller weg gaat dan kopen ze het toch wel, en het is al helemaal vervelend voor mensen om te realiseren dat het toch echt 'tussen de oren zit' want dat zou een uitspraak zijn over de betreffende mentaliteit/gesteldheid/whatever van de persoon. Het is en blijft bedrog en ikzelf kan daar heel slecht tegen. Ik zie liever dat men dus nog veel meer onderzoek doet naar het placebo-effect, en het liefst dat via via zien te bekostigen door prijzen van homeopathische middelen intens omhoog te schroeven
Lorelei
Lorelei is offline
Rationeel:

Kusje
Oud 05-10-2011, 12:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Tja, ik snap het wel hoor, als mensen denken dat door product X euvel Y sneller weg gaat dan kopen ze het toch wel, en het is al helemaal vervelend voor mensen om te realiseren dat het toch echt 'tussen de oren zit' want dat zou een uitspraak zijn over de betreffende mentaliteit/gesteldheid/whatever van de persoon. Het is en blijft bedrog en ikzelf kan daar heel slecht tegen. Ik zie liever dat men dus nog veel meer onderzoek doet naar het placebo-effect, en het liefst dat via via zien te bekostigen door prijzen van homeopathische middelen intens omhoog te schroeven

Ik ben altijd voor meer onderzoek
Oud 05-10-2011, 12:47
Carn
Carn is offline
Citaat:

Ik ben altijd voor meer onderzoek
Dit vind ik ook wel een goed punt:

"Homeopathy is among the worst examples of faith-based medicine... These axioms [of homeopathy] are not only out of line with scientific facts but also directly opposed to them. If homeopathy is correct, much of physics, chemistry, and pharmacology must be incorrect…"

Maar goed, ik snap ook wel dat de VSM's van deze wereld geen product op de markt zetten genaamd "Flesje Onzinsap, de kans dat het werkt is nihil (want we hebben zelf ook geen flauw idee) maar je weet maar nooit!" is natuurlijk ook geen commercieel verdienmodel ;P
Oud 05-10-2011, 12:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
If homeopathy were real, then it could be applied in reverse. I could create poisons with which to kill people simply by repeatedly diluting real medicines in water, then giving said dilution to my victim. And the best part: it would be completely untraceable! Brilliant!
Oud 05-10-2011, 12:54
Carn
Carn is offline
Oud 05-10-2011, 12:56
Verwijderd
Oud 05-10-2011, 12:56
Verwijderd
Oud 05-10-2011, 13:13
Verwijderd
Kijk ik naar een voorbeeldtentamen van een van mijn vakken Staat er als vraag bij: Wat is de hoofdstad van Georgië
Oud 05-10-2011, 13:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
Kijk ik naar een voorbeeldtentamen van een van mijn vakken Staat er als vraag bij: Wat is de hoofdstad van Georgië
Schrödinger, kom er maar in!
Oud 05-10-2011, 13:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
Die effecten zijn er bij een goed placebo wel. Er zijn geen werkende bestanddelen, maar dat wil niet zeggen dat het middel niet werkt. Huisartsen schrijven ook weleens placebo's voor, als ze denken dat het nuttig is, en vaak is het dat.
Oud 05-10-2011, 13:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dit vind ik ook wel een goed punt:

"Homeopathy is among the worst examples of faith-based medicine... These axioms [of homeopathy] are not only out of line with scientific facts but also directly opposed to them. If homeopathy is correct, much of physics, chemistry, and pharmacology must be incorrect…"

Maar goed, ik snap ook wel dat de VSM's van deze wereld geen product op de markt zetten genaamd "Flesje Onzinsap, de kans dat het werkt is nihil (want we hebben zelf ook geen flauw idee) maar je weet maar nooit!" is natuurlijk ook geen commercieel verdienmodel ;P
dit vind ik denk ik wel het slechtste standpunt in een discussie ooit

"bedtime stories are evil.

if bedtime stories are correct, much of physics, chemistry and other sciences must be incorrect..."

etc. etc.

Oud 05-10-2011, 13:32
Carn
Carn is offline
homepathische producten != placebo-producten

Dat het effect hetzelfde is is bekend, daar gaat het juist over. En ik mag hopen dat huisartsen geen homeopathische middelen voorschrijven.
Oud 05-10-2011, 13:33
Verwijderd
Mijn huisarts verwees me wel door naar een homeopaat
Oud 05-10-2011, 13:35
Verwijderd
Citaat:
homepathische producten != placebo-producten

Dat het effect hetzelfde is is bekend, daar gaat het juist over. En ik mag hopen dat huisartsen geen homeopathische middelen voorschrijven.
Er zijn zeker huisartsen die homeopatische middelen voorschrijven. De mijne bijvoorbeeld En mijn verzekering vergoedt het ook nog!
Oud 05-10-2011, 13:43
Lorelei
Lorelei is offline
Mijne ook.
Oud 05-10-2011, 13:43
Carn
Carn is offline
Jasses
Oud 05-10-2011, 13:45
Verwijderd
ik heb zo waar gelezen wat ik moest lezen en nu ga ik zo weg naar college, voorbereid en wel
Oud 05-10-2011, 13:54
Carn
Carn is offline
Maar goed, mijn mening blijft dat een placebo-effect bewerkstelligen door nonsens-producten aan te prijzen als geneesmiddel gevaarlijk is, want men wekt de indruk dat het middel iets "doet". En dat doet het niet. Dat het ritueel van het gebruiken van een middel een placebo-effect bewerktstelligt, dat zal heus wel zo zijn, maar je kan er op geen enkele manier op vertrouwen omdat het middel simpelweg niet werkt.

Homeopathie in mijn ogen even krom geloven in bijvoorbeeld "elke avond braaf bidden en je vervelende zweer gaat weg", wat immers hetzelfde placebo-effect kan bewerkstelligen, hoe onzinnig het ook is.

Maar noem het product zelf alsjuubliiiiiieft geen "geneesmiddel", even min dat gelovige/spirituele handelingen een effect hebben.
Oud 05-10-2011, 14:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn huisarts verwees me wel door naar een homeopaat
Citaat:
volgens mij hielp het bij mij alleen maar omdat ik gewoon een half uur lang ongelimiteerd mocht zeiken terwijl mijn homeopate dan alleen maar zei: 'Goh, wat vervelend, ja dat is lastig etc'
Daarom juist, je huisarts besteedt waarschijnlijk zn tijd liever aan 'echt zieke' mensen te helpen ;P

Laatst gewijzigd op 05-10-2011 om 14:06. Reden: spelz0r
Oud 05-10-2011, 14:08
Verwijderd
Hahahaha
Oud 05-10-2011, 14:12
Carn
Carn is offline
Ik vraag me af of er een verband is tussen mensen die 'zweren' bij varia homeopathische middelen en het aantal bezoeken aan een psycholoog.

Waarschijnlijk wel, want psychologen mogen geen geneesmiddelen voorschrijven dus de kans is dan groter dat je met homeopathische drankjes opgezadeld wordt om je gerust te stellen
Oud 05-10-2011, 14:16
Verwijderd
Voortaan maak ik lampjes, belletjes en vlaggetjes vast aan opladers en usbkabeltjes en aanverwanten. Niet normaal hoe vaak ik die dingen verlies Uiteraard geheel buiten mijn schuld.
Nu heb ik maar een nieuwe besteld voor mn ereader. Hopelijk is dat zoals ik vermoed een micro usb
Oud 05-10-2011, 14:18
Rationeel
Rationeel is offline
als ik vroeger niet kon slapen gaf mijn moeder me altijd een paracetamolletje ofzo en zei dan dat het een slaappil was.

werkte prima
Oud 05-10-2011, 14:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Kusjes op mijn geschaafde knie werkten ook altijd prima tegen de pijn

Regels voor berichten