Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2011, 12:23
AceSpade
AceSpade is offline
Hey hey! (Standaard begroeting van mij)

Ik was er oh zo zeer van overtuigd dat ik wist wat ik wou. Ik ben mezelf kwijt geraakt in het verleden waarbij het kiezen van een studie keuze bijna onmogelijk voor mij was. Dus heb ik 2 vervolg studies gevolgd wat mij absoluut niet lagen. Om vervolgens 4 jaar daarna te werken zonder dat het wat voor mij was. Al met al, maakt niet uit.

Ik heb pertinent geen idee meer wat ik wil. Ik was ervan overtuigd dat ik de psychiatrie in wou gaan maar met mijn mentale stabiliteit zal ik dat nog geen jaar volhouden als werk. Dus SPW ~ Psychiatrie zal het niet worden voor mij.

Waarom ik die keuze had gemaakt?

Ik ben in principe ALTIJD mensen aan het helpen. Dit is gewoon iets wat ik nodig heb. Waarom weet ik niet. Het probleem is alleen dat, terwijl ik dat vaak doe, ik mezelf regelmatig wegcijfer. Wat pertinent niet goed is. Al met al.. Studies maken me weinig uit. Dat haal ik toch en ik slaag er toch voor

Ik zoek graag werk in de toekomst met dankbaarheid. Waarbij ik dus andere mensen kan helpen. Gelieve geen bejaardenzorg. Ik heb al gedacht aan misschien gehandicaptenzorg maar dat is niet het ideale. Zoals gezegd, psychiatrie kan ik niet aan. Het zou me wel denk ik leuk lijken maar dat red ik niet. Daarbij wil ik 1 jaar niveau 3 doen om door te stromen naar niveau 4 MBO. Zoals ik hoorde zoeken ze voornamelijk HBO opgeleide mensen.

Mijn vraag is.. Weet iemand toevallig een goede baan waarbij dankbaarheid een grote rol speelt en waarbij variatie is? (Dus geen kantoorbaantje. 4 jaar gedaan tot ik gek werd) Ik weet het momenteel even niet meer

Ook heb ik gedacht om iets te doen om met rampen uit te helpen maar dit is allemaal vrijwilligers werk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2011, 19:10
brands
brands is offline
Weet niet of je bereid bent om nog iets te studeren . Maar jouw verhaal doet mij denken aan iets van thuiszorg . Dit is dankbaar werk en volgens mij veel variatie.

Misschien hebben andere mensen hier andere ideeën.
Oud 03-09-2011, 19:22
AceSpade
AceSpade is offline
Ik ben zeer zeker nog bereid om te studeren. Waarschijnlijk tot mijn 35ste haha. Maar thuiszorg schijnt ook niet zo heel geweldig te zijn
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 08:00
Verwijderd
Geen enkel werk is 100% geweldig, is mijn ervaring.

Ik zou eerst bedenken wat je graag wilt. Wat wil je vinden in je werk? Dat is vast meer dan mensen helpen en dankbaarheid. Alleen dat zal ook lastig worden, want overal waar je met mensen werkt kom je naast dankbare mensen, helaas, ook veel ontevreden mensen tegen.

Je zou natuurlijk gewoon kunnen starten met SPW en dan kijken welke richting je uiteindelijk op wil en of je erna nog verder wilt studeren. Het werk dat je als SPW'er kunt doen is over het algemeen in ieder geval erg gevarieerd. Wat dat betreft zou alles wat je tot nog toe vraagt (mensen helpen, dankbaarheid, variatie) er dus - in ieder geval voor een groot deel - in zitten. Of je nou in de psychiatrie, gehandicaptenzorgen, ouderenzorg, kinderopvang, ... terecht komt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 11:41
Tink*
Tink* is offline
Die dankbaarheid is tegenwoordig soms ook nog maar ver te zoeken. Ik zou het idd zoeken op het gebied van een bepaalde zorg (wat Leonoor zegt) via SPW. Je hebt ook nog wel opleidingen MBO niveau 2 etc. op het gebied van kinderverzorging en dergelijke, maar dat is natuurlijk wel wat onder je niveau.
Oud 04-09-2011, 12:36
Geel
Geel is offline
Ik denk niet dat je een studie zult vinden die 'dankbaarheid' voor jou garandeert. Wat je het beste kunt doen is naar al je opties kijken en dan een keuze maken en daarna in de baan die je voor jezelf gekozen hebt zelf je best doen om een sfeer voor jezelf te creëren waaruit jij dankbaarheid kunt halen.
Reageren

Regels voor berichten