Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2011, 12:29
Rivka
Rivka is offline
Ik heb hem heel lang geleden al op Lifestyle geopend, maar voor DK leek het me ook een leuk topic. Ik heb het over je roepnaam/hele naam.

TS begint:

Mijn volledige naam is Rivka Liba. Rivka omdat vooral mijn vader het zo mooi vond en dat een heel verre oudtante van me zo heette was mooi meegenomen (bij Oost-Europese joden worden kinderen vaak naar overleden familie vernoemd, om de naam te laten 'voortleven'). Liba omdat eh... mooi, of zo.
Rivka betekent overigens 'dienaar van G'd' of 'binden' en Liba 'geliefde', volgens Google dan.
Oh en als ik een jongen was geweest had ik waarschijnlijk David geheten.
Oud 30-08-2011, 12:31
Verwijderd
Vonden mijn ouders leuk. Ik heb maar één naam.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 12:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben niet zo'n fan van mijn naam online zetten, dus dat doe ik ook niet (ik ken niemand met mijn naam, dus ik zal wel makkelijk te Googlen zijn), maar het is het vrouwelijke van David. En mijn vader heet Pieter David, dus vandaar
Oud 30-08-2011, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet zo'n fan van mijn naam online zetten, dus dat doe ik ook niet (ik ken niemand met mijn naam, dus ik zal wel makkelijk te Googlen zijn), maar het is het vrouwelijke van David. En mijn vader heet Pieter David, dus vandaar
Op de middelbare zat er iemand in mijn klas met jouw naam
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 12:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Bij mij was het ook een gevalletje van 'klinkt wel leuk' en m'n moeder had een afspraak met haar tante, dat de eerste die een dochter zou krijgen de naam mocht gebruiken. Nou, dat was ik dus.
Als ik een jongen was geweest had ik de namen van mijn opa en vader gehad: Thomas Jan.
Oud 30-08-2011, 12:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Op de middelbare zat er iemand in mijn klas met jouw naam
bizar!
Oud 30-08-2011, 12:44
Verwijderd
Mijn ouders vonden mijn naam gewoon mooi, ik ben niet vernoemd en ook de betekenis was niet van belang bij hun besluit.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 12:46
Verwijderd
Hmm ik heb een heel gewone naam, maar mijn moeder kende vroeger maar één iemand met die naam en ze vond hem heel leuk, dus toen ik een meisje bleek, kreeg ik deze. Vervolgens bleken er veel meer mensen met mijn naam rond te lopen; was ie opeens populair geworden Oeps.

Mijn officiële namen zijn trouwens vervormingen van de namen van mijn opa en oma's.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 12:59
Em.
Em. is offline
-

Laatst gewijzigd op 10-06-2022 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:04
Verwijderd
Ze vonden het gewoon een mooie naam, waarmee ze vertrouwd waren geraakt door de nummers 'Sara' van Bob Dylan en 'Sara' van Fleetwood Mac. Maar ze vonden het mét h mooier en ook beter passen bij de Nederlandse uitspraak.

Mijn tweede en derde naam zijn de eerste en tweede naam van mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:33
flyaway
flyaway is offline
Omdat ze het mooi vonden klinken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:42
Geel
Geel is offline
Omdat mijn vader een islamitische naam zocht. Dus. O, en, het betekent eeuwig/blijvend/onsterfelijk.

Hmm, misschient zocht mijn moeder ook wel voor een islamitische naam.
Oud 30-08-2011, 15:20
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Omdat mijn moeder gestoord was en de H vergat in mijn naam .. ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze erop zijn gekomen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Omdat mijn moeder gestoord was en de H vergat in mijn naam .. ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze erop zijn gekomen
Dus je bent een knul gezegend met de naam "Ans"..?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 15:44
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Cris
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 16:03
Elmp
Elmp is offline
Iemand bij mij in de buurt heet Ans, het is wel een vrouw
Oud 30-08-2011, 16:26
Verwijderd
Mijn voornaam is afgeleid van mijn oma Martha (Dank aan mn ouders dat ze me niet direct martha hebben genoemd) - Mijn 2de naam is van mijn andere oma die het ook als haar 2de naam had. Mijn oma's dus
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 16:46
Verwijderd
Mijn ouders wilden in ieder geval een naam die een beetje bij de naam van mijn broer past. Verder vonden ze het gewoon een mooie naam geloof ik. Mijn tweede naam hadden ze van een studiegenootje van hen gejat, omdat het zo'n mooie naam is. Ik vind mijn tweede naam ook wel heel mooi en ken verder niemand die zo heet. Vroeger nam ik mijn tweede naam altijd als naam als ik toneelstukjes ging spelen .
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 16:50
Thomas.
Thomas. is offline
Mijn ouders hebben me genoemd naar een personage in een film, Tomas (zonder h dus.)
Oud 30-08-2011, 17:41
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb officieel drie namen, naam 1 is afkomstig van mijn opa, die Willem heette, naam 2 is van een tante, die me elk jaar geld geeft omdat ik haar naam draag :') en naam 3 heb ik van mijn moeder meegekregen, die dus dezelfde naam heeft.
Oud 30-08-2011, 19:38
Missy
Missy is offline
Citaat:
Omdat ze het mooi vonden klinken.
Mijn doopnamen hebben volgens mij te maken met opa en oma's.
Oud 30-08-2011, 20:15
Verwijderd
Ik heb maar een naam en mijn moeder wilde vroeger eigenlijk zo heten,
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 21:11
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Bas.

Mijn broer had een knuffel, Bassika, een moeder wasbeer met een baby wasbeer tussen d'r pootjes.

Hij mocht mij een naam geven: Bassika!

Diezelfde dag spraken mijn ouders een stel met hun kind: Sebastiaan.

Bas!
Oud 30-08-2011, 22:14
Verwijderd
Lekker origineel uit een naam boekje
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 00:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vonden mijn ouders leuk. Ik heb maar één naam.
Oud 31-08-2011, 09:09
Verwijderd
Mijn moeder heeft het verzonnen. Oh, en ik heb maar één naam.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 09:49
Verwijderd
Mijn ouders hadden een voornamenboekje.
Dus. Daaruit.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 09:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Hmm ik heb een heel gewone naam, maar mijn moeder kende vroeger maar één iemand met die naam en ze vond hem heel leuk, dus toen ik een meisje bleek, kreeg ik deze. Vervolgens bleken er veel meer mensen met mijn naam rond te lopen; was ie opeens populair geworden Oeps.
Dit eigenlijk precies.
Oud 31-08-2011, 10:37
Volk
Volk is offline
Ik heb 3 voornamen (geen doopnamen) en mijn moeder wist al precies hoe ik ging heten tot er 3 maanden voor mijn geboorte een soap op tv kwam waarin de een personage de naam had die ik zou krijgen. Daarom is mijn naam op het laatste moment toch veranderd. Mijn 2de voornaam is de naam van mijn tante en mijn 3de voornaam is de naam van mijn oma's oma.

Als ik een jongetje was geweest had ik Ashley geheten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 10:39
Verwijderd
Mijn ouders vonden mijn twee namen gewoon mooi . Als ik een jongen was geweest had ik volgens mij Arnoud geheten .
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 10:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik geloof niet dat er een verhaal zit achter mijn namen, volgens mij vonden ze ze gewoon mooi. Mijn tweede naam is wel Deens overigens. Ze hebben altijd al veel met Scandinavië gehad.
Oud 31-08-2011, 11:58
Neko*
Neko* is offline
Het was de enige variant met 'Anne' die mijn vader wel acceptabel vond. En mijn tweede naam is vernoeming naar mijn opa, die Karel heette.
Oud 31-08-2011, 12:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mijn ouders vonden mijn twee namen gewoon mooi . Als ik een jongen was geweest had ik volgens mij Arnoud geheten .
Als ik een jongen was, zou ik Jasper heten.
Oud 31-08-2011, 13:15
Verwijderd
Ik heet Eric omdat je dat zowel in het Nederlands, Engels, Frans, Duits kan uitspreken. Ik luister naar zowel de Nederlandse als de Engelse uitspraak. Verder heb ik nog 3 andere namen, mijn tweede naam is van mijn vader/oudste broer, derde naam naar mijn andere broer en vierde naam is een katholieke vrouwennaam. Mijn ouders zijn totaal niet katholiek maar in Duitsland blijkt dat traditie te zijn ofzo ;x ;x
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 16:35
Roosje
Roosje is offline
Roos is tof en rozen zijn de mooiste bloemen ter wereld. Ik denk daarom, maar eigenlijk heb ik geen idee. Mijn tweede naam, Aleida, is ook hoe mijn mama en een tante en mijn ene oma heten.
Oud 31-08-2011, 16:42
Verwijderd
Ik heb één voornaam en die heeft mijn vader bedacht. Mijn moeder wilde me eigenlijk Kimberly noemen maar daar stak hij gelukkig een stokje voor.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Dus. Daaruit.
Dit!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:09
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Als ik een jongen was, zou ik Jasper heten.
Oud 31-08-2011, 18:14
DAH
DAH is offline
Citaat:
Dus. Daaruit.
Dit, en mijn ouders vonden D..... een mooie naam. Mijn tweede naam, A....., is van een goede Italiaanse vriend van mijn ouders.
Oud 01-09-2011, 13:22
Verwijderd
mijn 1e naam is te bekend, mijn 2e naam genoemd naar famillie en de 3e naar een vriendin van mijn moeder.

Mijn moeder wilde me eigelijk Ester noemen of Barbie (dat laaste gelukig niet)
en nu zwegt mijn moeder barbie past toch best bij je vanwege je haren.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 15:09
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
mijn 1e naam is te bekend, mijn 2e naam genoemd naar famillie en de 3e naar een vriendin van mijn moeder.

Mijn moeder wilde me eigelijk Ester noemen of Barbie (dat laaste gelukig niet)
en nu zwegt mijn moeder barbie past toch best bij je vanwege je haren.
barbie?!

godzijdank
Oud 01-09-2011, 21:08
Verwijderd
woon je in een huis met wielen ofzo als je je kind barbie wil noemen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 21:12
Verwijderd
Tja.. Ik geef mijn moeder de schuld. (Al vind ik het wel zó afgezaagd. "Jij hebt dat kind uitgepoept, dus je geeft het maar een naam ook!" Vaders mogen ook wel eens kiezen. Of het dan op iets moois uitkomt is iets anders.. :-# )

*schraapt keel en slaat een boek open*
Vroegâh (en nu nog zelfs..) had je die serie "Little house on the prairie"
Laura en Mary heetten daar allebei Melissa, maar omdat ik blauwe ogen had, en Mary (geloof ik ook) werd ik naar haar genoemd. :') Which doesn't make any sense.. Want als ze voor die andere chick had gekozen heette ik nog steeds Melissa. Maargoed, i'm just the messenger. Verhaaltje heb ik van m'n moeder. :')
True story.

Maar Little House on The Prairie dus.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 22:22
Balance
Balance is offline
Mijn ouders vonden mijn naam gewoon leuk en kwamen er pas later achter dat het in de top3 stond van populairste meisjesnamen uit die tijd en dat er dus massa's mensen hetzelfde heten als ik.
Er zijn volgens Facebook en Hyves ook minstens 12 mensen met volledig dezelfde naam (voor- en achternaam), al weet ik niet of ze ook dezelfde tweede naam dragen. Mogelijk wel, want het is volgens mij de meest gebruikte doopnaam.
Oud 01-09-2011, 22:22
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:

Of in den haag
Oud 02-09-2011, 12:23
Martiño
Martiño is offline
Mijn opa heette ook zo. Mijn tweede naam is de (overigens verkeerd gespelde) naam van mijn opa, mijn derde naam is de naam van mijn vader.
Oud 02-09-2011, 12:38
Verwijderd
De enige naam waar ze het over eens werden. De dochter van vage kennissen heette ook zo, (was toen nog niet zo'n modenaam als nu) en toen dachten ze, ja dat moet het dan maar worden. Anderen namen die de revue passeerden waren Bregje, Britt en Benthe. Oh ja en Annika, daar kom ik zo op terug. Ik had Benthe gaver gevonden, maar ja. Mijn tweede naam komt door m'n vader. Die keek een zweedse serie waarin de hoofdrolspeelster Annika heette. Mijn moeder vond Annika de meest wanstaltige naam ooit, dus als compromis maakten ze er Aniek van en gaven dat als tweede naam.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 12:48
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

OT:
Mijn eerste naam is een vernoeming naar mijn peettante, mijn tweede naam vonden ze gewoon mooi. Overigens is mijn tweede naam mijn roepnaam, niet mijn eerste naam.

Ik vind het zelf wel mooi. Het is niet zo handig om je tweede naam als roepnaam te hebben, maar nou ja. Prima naam verder.

Als ik een jongen was geweest had ik Bart geheten. Nu is Bart niet zo'n vreselijke naam, maar wél in combinatie met mijn achternaam. Die begint namelijk óók met een B én heeft maar 1 lettergreep. Nou ja.
Overigens waren mijn ouders er ook achter dat Bart niet zo handig was, want mijn jongere broertje heet geen Bart
Oud 02-09-2011, 13:02
Verwijderd
Citaat:
nee tuurlijk niet,
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 13:03
Verwijderd
als ze me echt Barbie hadden genoemd had ik later mn naam verandert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten