Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij mij was het ook een gevalletje van 'klinkt wel leuk' en m'n moeder had een afspraak met haar tante, dat de eerste die een dochter zou krijgen de naam mocht gebruiken. Nou, dat was ik dus.
Als ik een jongen was geweest had ik de namen van mijn opa en vader gehad: Thomas Jan. ![]()
|
Verwijderd
|
Hmm ik heb een heel gewone naam, maar mijn moeder kende vroeger maar één iemand met die naam en ze vond hem heel leuk, dus toen ik een meisje bleek, kreeg ik deze. Vervolgens bleken er veel meer mensen met mijn naam rond te lopen; was ie opeens populair geworden
![]() Mijn officiële namen zijn trouwens vervormingen van de namen van mijn opa en oma's. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze vonden het gewoon een mooie naam, waarmee ze vertrouwd waren geraakt door de nummers 'Sara' van Bob Dylan en 'Sara' van Fleetwood Mac. Maar ze vonden het mét h mooier en ook beter passen bij de Nederlandse uitspraak.
Mijn tweede en derde naam zijn de eerste en tweede naam van mijn moeder. |
![]() |
|
Omdat mijn vader een islamitische naam zocht. Dus. O, en, het betekent eeuwig/blijvend/onsterfelijk.
Hmm, misschient zocht mijn moeder ook wel voor een islamitische naam.
|
Verwijderd
|
Mijn ouders wilden in ieder geval een naam die een beetje bij de naam van mijn broer past. Verder vonden ze het gewoon een mooie naam geloof ik. Mijn tweede naam hadden ze van een studiegenootje van hen gejat, omdat het zo'n mooie naam is. Ik vind mijn tweede naam ook wel heel mooi en ken verder niemand die zo heet. Vroeger nam ik mijn tweede naam altijd als naam als ik toneelstukjes ging spelen
![]() |
![]() |
|
Ik heb officieel drie namen, naam 1 is afkomstig van mijn opa, die Willem heette, naam 2 is van een tante, die me elk jaar geld geeft omdat ik haar naam draag :') en naam 3 heb ik van mijn moeder meegekregen, die dus dezelfde naam heeft.
||
Citaat:
|
Ik heb 3 voornamen (geen doopnamen) en mijn moeder wist al precies hoe ik ging heten tot er 3 maanden voor mijn geboorte een soap op tv kwam waarin de een personage de naam had die ik zou krijgen. Daarom is mijn naam op het laatste moment toch veranderd. Mijn 2de voornaam is de naam van mijn tante en mijn 3de voornaam is de naam van mijn oma's oma.
Als ik een jongetje was geweest had ik Ashley geheten. |
![]() |
|
Ik geloof niet dat er een verhaal zit achter mijn namen, volgens mij vonden ze ze gewoon mooi. Mijn tweede naam is wel Deens overigens. Ze hebben altijd al veel met Scandinavië gehad.
|
Verwijderd
|
Ik heet Eric omdat je dat zowel in het Nederlands, Engels, Frans, Duits kan uitspreken. Ik luister naar zowel de Nederlandse als de Engelse uitspraak. Verder heb ik nog 3 andere namen, mijn tweede naam is van mijn vader/oudste broer, derde naam naar mijn andere broer en vierde naam is een katholieke vrouwennaam. Mijn ouders zijn totaal niet katholiek maar in Duitsland blijkt dat traditie te zijn ofzo ;x ;x
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() godzijdank ![]()
|
Verwijderd
|
Tja.. Ik geef mijn moeder de schuld. (Al vind ik het wel zó afgezaagd. "Jij hebt dat kind uitgepoept, dus je geeft het maar een naam ook!" Vaders mogen ook wel eens kiezen.
![]() ![]() *schraapt keel en slaat een boek open* Vroegâh (en nu nog zelfs..) had je die serie "Little house on the prairie" Laura en Mary heetten daar allebei Melissa, maar omdat ik blauwe ogen had, en Mary (geloof ik ook) werd ik naar haar genoemd. :') Which doesn't make any sense.. Want als ze voor die andere chick had gekozen heette ik nog steeds Melissa. Maargoed, i'm just the messenger. Verhaaltje heb ik van m'n moeder. :') True story. Maar Little House on The Prairie dus. |
![]() |
|
Mijn ouders vonden mijn naam gewoon leuk en kwamen er pas later achter dat het in de top3 stond van populairste meisjesnamen uit die tijd en dat er dus massa's mensen hetzelfde heten als ik.
Er zijn volgens Facebook en Hyves ook minstens 12 mensen met volledig dezelfde naam (voor- en achternaam), al weet ik niet of ze ook dezelfde tweede naam dragen. Mogelijk wel, want het is volgens mij de meest gebruikte doopnaam.
|
Verwijderd
|
De enige naam waar ze het over eens werden. De dochter van vage kennissen heette ook zo, (was toen nog niet zo'n modenaam als nu) en toen dachten ze, ja dat moet het dan maar worden. Anderen namen die de revue passeerden waren Bregje, Britt en Benthe. Oh ja en Annika, daar kom ik zo op terug. Ik had Benthe gaver gevonden, maar ja. Mijn tweede naam komt door m'n vader. Die keek een zweedse serie waarin de hoofdrolspeelster Annika heette. Mijn moeder vond Annika de meest wanstaltige naam ooit, dus als compromis maakten ze er Aniek van en gaven dat als tweede naam.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Mijn eerste naam is een vernoeming naar mijn peettante, mijn tweede naam vonden ze gewoon mooi. Overigens is mijn tweede naam mijn roepnaam, niet mijn eerste naam. Ik vind het zelf wel mooi. Het is niet zo handig om je tweede naam als roepnaam te hebben, maar nou ja. Prima naam verder. Als ik een jongen was geweest had ik Bart geheten. Nu is Bart niet zo'n vreselijke naam, maar wél in combinatie met mijn achternaam. Die begint namelijk óók met een B én heeft maar 1 lettergreep. Nou ja. Overigens waren mijn ouders er ook achter dat Bart niet zo handig was, want mijn jongere broertje heet geen Bart ![]()
|
|