Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2011, 18:14
Verwijderd
Gisteren seks gehad, voor de eerste keer met (ik weet niet of ik merken mag noemen, iig het bekendste condoommerk + naturel) en ongeveer vijf minuten begon mijn lul echt vreselijk te jeuken + daarna een pijnlijk gevoel. Een beetje vergelijkbaar met het gevoel als je je knakker met zeep wast onder de voorhuid maar dan 100x erger.

Daarna (ongeveer 4 uur later) kreeg ik enorme rode vlekken met een diameter van ongeveer 30 cm over mijn hele lichaam, behalve op een plek: mijn penis

24 uur later alleen nog veel jeuk in mijn nek en veel vlekken in mijn nek, verder noppes.

Het lijkt niet op een allergie voor latex, want een ander soort condoom van dat merk werkte wel gewoon zonder problemen..
Ik heb die dag verder niks ongewoons gegeten/gedronken

Heeft iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 22:46
Verwijderd
Dat klinkt inderdaad wel echt als een allerigsche reactie.

Een allergie voor latex kun je ook opbouwen, dus het kan zijn dat je eerder nog niet allergisch was en nu wel.

Ook mogelijk is dat je hebt gereageerd op het glijmiddel dat meestal wel op condooms zit.
Of dat het iets heel anders was en het toeval was dat het daarna optrad. Heb je medicatie gebruikt, ben je door een insect gestoken, heb je ander wasmiddel gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 22:48
Definite
Definite is offline
Het zal niet alleen aan de Latex liggen, als je dat ook een beetje hebt als je onder de voorhuid met zeep wast, is er iets anders aan de hand denk ik.
Oud 02-09-2011, 07:37
Verwijderd
Probeer exact hetzelfde merk&type condoom opnieuw, zonder dat je ook seks hebt. Zo kun je controleren of het daar inderdaad aan lag. Het is namelijk nogal gek dat je op dit merk veel heftiger reageert, meestal worden dezelfde stoffen gebruikt.

Het klinkt als een allergische reactie, maar ik zou het zoeken in een andere oorzaak en niet uitgaan van de condooms als boosdoener.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 20:22
whoo yhoo
whoo yhoo is offline
je kan met je verhaal bij de huisarts een allergie test laten doen dan weet je het zo..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten