Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2011, 18:21
Verwijderd
had gehoord van mn ouders dat er extra meer schadelijke straling uit een pc komt

Laatst gewijzigd op 23-10-2011 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:24
Em.
Em. is offline
Ik zou me er niet al te druk om maken, het zal met zo'n vaart niet lopen, denk ik. Overigens hebben dingen als hardlopen en krachttraining echt helemaal niets te maken met kanker, kanker is dat je cellen ongeremd gaan delen door een foutje in je DNA, en hardlopen levert je geen sterker DNA op.
Oud 06-09-2011, 09:39
Martiño
Martiño is offline
Nonsens. Alleen maar achter je computer zitten is niet gezond, maar je krijgt er geen kanker van.

Het is waar dat ouderwetse beeldbuizen een zeer minieme hoeveelheid röntgenstraling uitzenden, maar dit is een hoeveelheid die in alle gevallen nooit boven de achtergrondstraling uitkomt. Straling is overal om ons heen in lage hoeveelheden, en om de straling van je beeldscherm te vangen zou je met je neus op het glas moeten zitten, en dan nog kan het geen kwaad. Je loopt significant meer dosis op als je bijvoorbeeld met het vliegtuig op vakantie gaat.

Moderne platte plasma en lcd/led schermen zenden zelf helemaal geen rontgenstraling uit.
Oud 06-09-2011, 10:48
Verwijderd
Je moeder moet niet met zulke domme vrouwen omgaan.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 11:37
Lente
Lente is offline
Citaat:
Ik zou me er niet al te druk om maken, het zal met zo'n vaart niet lopen, denk ik. Overigens hebben dingen als hardlopen en krachttraining echt helemaal niets te maken met kanker, kanker is dat je cellen ongeremd gaan delen door een foutje in je DNA, en hardlopen levert je geen sterker DNA op.

het heeft niks met dit topic te maken, maar een gezond lijf en een gezonde levensstijl verkleint wel de kans op bepaalde soorten kanker
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 13:16
Em.
Em. is offline
Maar dat soort dingen toch niet? Wel dingen zoals niet (te veel) in de zon zitten, en geen tekort aan bepaalde voedingsstoffen, en niet roken, maar ik zie geen link tussen hardlopen en minder kans op kanker. Tenzij je daardoor heel hard van een grote stralingsbron weg kunt rennen misschien?
Oud 06-09-2011, 14:14
Martiño
Martiño is offline
Hardlopen draagt daar niet direct aan bij, maar zoals Lente zegt: als je gezond bent en gezond leeft en eet, heb je minder kans op kanker.
Oud 06-09-2011, 17:39
Lente
Lente is offline
en bij gezond leven hoort voldoende lichaamsbeweging.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 15:22
Phenom
Phenom is offline
Heb wel iets gehoord over electrosmog, had mn broer het over

http://www.denieuwedokters.nl/electrosmog.html
Oud 07-09-2011, 18:39
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Heb wel iets gehoord over electrosmog, had mn broer het over

http://www.denieuwedokters.nl/electrosmog.html
sorry maar die website is gemaakt door iemand die geen millimeter verstand heeft van wat schadelijk is voor de gezondheid is en wat niet. electosmog is een verzinsel van iemand dat op geen enkele vorm van waarheid berust
Oud 08-09-2011, 09:10
Martiño
Martiño is offline
Electrosmog is ook echt klinkklare onzin.
Oud 10-09-2011, 07:12
Groentensoep
Groentensoep is offline
Ik zit dagelijks soms wel meer dan 12u te staren naar 2 schermen, waarvan 8 in bijzijn van vele andere computers. verder word ik dagelijks 16 uur blootgesteld aan een wifi-signaal op minder dan 5meter afstand. (router op slaapkamer)

Tot slot slaap ik met een iphone naast mn kussen, welke verantwoordelijk is voor wifi, gsm en bluetooth signalen.

Er is nog geen kanker gecostateert. Mocht die vrouw gelijk hebben, zouden kantoormedewerkers massaal sterven aan kanker. De gemiddelde levensverwachting is echter nog steeds stijgende, dus niets aan de hand
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 12:43
Martiño
Martiño is offline
Die bewering slaat als een koe op een varken. Als je zelf niet inziet wat er fout is aan je redenatie dan moet je jezelf toch eens afvragen of je niet te veel wordt blootgesteld aan magnetische velden (wat overigens totaal iets anders is dan radioactiviteit).

Regels voor berichten