Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2011, 09:43
...::stephanie
...::stephanie is offline
Hallo iedereen,

Ik begin dit jaar met een opleiding (Voeding en Dietetiek) en veel mensen zeggen dat het handig is om een laptop mee te nemen. Ik wil graag een mini laptop, maar weet niet goed welke ik moet nemen. Heeft een van jullie een goede ervaring met een mini laptop of weten jullie een goede? Ik wil er graag op kunnen internetten, tekstverwerken, wi-fi en spelletjes.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Stephanie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2011, 10:22
Daantjer
Daantjer is offline
Welk soort spelletjes wil je er op spelen en wat is je budget? Hoe meer info, hoe beter.
Oud 28-08-2011, 10:36
highplaces
highplaces is offline
Als je maar geen Asus neemt. Dat is prut. Zijn trouwens wel de goedkoopste. Volgens mij heb je een leuk Acerdingetje voor ongeveer 349 euro, die schijnen wel goed te zijn.
Oud 28-08-2011, 12:00
Verwijderd
@stephanie

Zoek naar de volgende specs:

CPU(Processor): 1.6-2 GHZ
GPU(Videokaart): Maakt opzich niets uit bij een mini laptop, dus let hier maar niet op
Ram: 1-2GB

Je bent er dan wel 200 tot 300 euro voor kwijt. Kijk maar hier voor een lijstje:

http://www.alternate.nl/html/categor...=Mini+Laptops&

@Highplaces

Asus is anders een uitstekend merk. Acer bedoel je zeker?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 12:57
Daantjer
Daantjer is offline
ja, ASUS is een goed merk, Acer ben ik zelf ook niet al te tevreden over, de netbooks (mini laptops) die ASUS maakt zijn over het algemeen van goede kwaliteit en zeer snel
Oud 28-08-2011, 13:32
Ik zat zelf te denken aan de inspiron duo van dell. Deze is 499 euro en meer dan 500 euro wil ik er ook niet echt aan besteden. Wat betreft de spellejtes, gewoon beetje standaard van patience enzo. IK zal wel even kijken voor die ASUS laptops, maar ik had hier toevallig een reclameblaadje van en zag hier alleen maar laptops van 15,6 inch staat en dat vind ik te groot. Ik heb er ook een nodig die meer dan 7 uur zonder opladen kan.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 13:37
oh nog even. Ik heb gekeken naar de link die hunterlife heeft gestuurd. Maar is 1024 MB niet wat weinig. Ik zal namelijk best veel tekstverwerken en powerpointpresentaties moeten maken. Voor de rest lijkt het mij een leuke laptop alleen vind ik die van mij toch leuker (Weet alleen niet of het handig is voor studie)
Alvast bedankt voor al jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 14:35
Verwijderd
Als je 500 euro over hebt voor een mini-laptop.....Waarom koop je niet gewoon een normale laptop?

Trouwens: Mini laptops van tegenwoordig hebben niet meer dan 1-2gb Ram nodig aangezien ze gemaakt zijn voor langdurig gebruik en dus niet voor hevig gebruik. Onder hevig gebruik moet je intensief gamen bijvoorbeeld verstaan.

Daarbij......

Koop een laptop van 450 euro, spendeer 50 euro aan een extra accu en je zit goed voor 7+ uur mits je op een goede batterij stand staat. Dan wissel je van accu nadat de 1 op is.

Bijvoorbeeld: http://www.alternate.nl/html/product...+1215B-BLK146M
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 21:39
tporigine
tporigine is offline
Zoals Hunterlife al zegt is 500 euro al genoeg voor een goede normale laptop.
Voor goedkope laptops kijk hier eens:
http://www.computerland.nl/a/site/default.aspx
http://www.dragoncomputers.nl/
http://www.power4pc.be/
Hier vind je voor jou budget zeer goede (mini)laptops.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 21:40
Daantjer
Daantjer is offline
Als je voor tekstverwerken meer dan überhaupt 512MB geheugen gebruikt, maak je een zeer flinke scriptie hoor
De Notebook die Hunterlife linkt is geschikt voor tekstverwerken en meer, het voordeel is dat je er ook films op kan kijken vanwege het grotere beeldscherm en een redelijk snelle IGP. Als je 15 inch toch te groot vindt zou ik kiezen voor de snelste netbook (klein scherm) om niet snel het gevoel te krijgen dat de laptop langzaam is.
Oud 29-08-2011, 07:37
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Je kan ook een 13 inch laptop nemen.
Ikzelf heb een 13 inch laptop, doet het ongeveer 8-10 uur op de accu.
core2duo, 4gb ddr3, 320gb hdd, heeft alleen een onboard videokaart, maar dat maakt voor films kijken niet uit.
Kostte ook 500 euro.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 09:35
highplaces
highplaces is offline
Citaat:
@Highplaces

Asus is anders een uitstekend merk. Acer bedoel je zeker?
NO. Om mij heen werd twee jaar geleden een minilaptop ineens een grote rage. Iedereen wou er een. Degene die een Asus hadden, hebben er maximaal een halfjaar mee gedaan. Beschadiging hier, beschadiging daar. Een grote zwarte vlek op het beeldscherm, een oververhitte batterij, een laptop die niet meer aan wil.. afijn.

En mijn nichtje danst na al die tijd nog steeds rond met haar Acer'tje
Oud 29-08-2011, 10:04
Verwijderd
Ik heb ook een ASUS mini laptop voor school en de accu doet het toch wel ruim 8 uur geloof ik. Volgens mij was hij iets van 300-400 euro maar ik ben er echt heel erg tevreden mee!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 11:07
Verwijderd
ik heb een acer aspire one 521, echt een aanrader. batterij gaat iets minder lang mee (5uur)
videokaart: ati radeon hd 4225 met 350 mb
processor: amd athlon 2 neo k125
ram: 1gig ddr3
hardeschijf: 250gb
lichte games kan hij met gemak draaien
prijs 330 euro
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 11:40
Verwijderd
Asus EEE Transformer!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 15:41
Bedankt voor jullie tips Maar wat vinden jullie van de dell inspiron? Is dat een goede keus?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten