Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2011, 16:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb van mezelf erg droog haar en daardoor probeer ik het niet te vaak te wassen omdat het toch niet snel vies/vet wordt en het van wassen vaak alleen maar droger wordt. Ik vind alleen dat m'n haar na een paar dagen muf gaat ruiken en dan wil ik het toch graag wassen. Ik gebruik een shampoo voor droog haar en ik heb ook conditioner gekocht voor droog haar (van nivea) maar om een of andere manier krijg ik dat niet goed uitgespoeld waardoor ik alleen maar vette slierten overhoud. Wat doe ik fout en heeft er iemand tips?
Oud 04-09-2011, 21:19
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik vind alle drogisterijshampoo's en -conditioners troep.. Vol chemische zooi. Ik zou aanraden om producten van de natuurwinkel te gebruiken, of de tuinen, of body shop... Gewoon natuurlijke producten met minimale toevoeging van conserveermiddelen. iets duurder, maar aangezien je het toch niet elke dag wast valt het wel mee. En die winkels verkopen ook goede maskers. Wat ik ook wel prettig vind is om af en toe een oliepakking te doen, dan smeer ik bijvoorbeeld amandelolie (de tuinen) in mijn haar, vooral onderin dus niet zozeer op de hoofdhuid, oude handdoek erom en nachtje slapen, dan wassen en conditioner: mooi zacht glanzend haar.

Hopelijk heb je er iets aan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:02
Catch
Catch is offline
Als je van een beetje conditioner in je haar hebben vet haar krijgt weet ik niet of je écht droog haar hebt, ik laat er altijd 1/3 in zitten want dat helpt bij mij, maar dat terzijde. Wat Flupkeflup zegt klopt idd, maskertjes van Montagne Jeunesse (met die kleurtjes) helpen bij mij ook goed, ook te koop bij de drogist. Misschien is het merk Dermalogica een aanrader voor shampoo? Ik heb van de week kokosvet gekocht en morgen ga ik dat in mijn haar smeren als haarmasker en daarna wassen. Hetzelfde idee als de amandelolie. Laat wel weten hoe dat was
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 11:23
Pluis
Pluis is offline
waarschijnlijk ligt het niet aan jou, maar aan de shampoo. Een boel shampoos en conditioners voor droog haar zitten vol met allerlei siliconendingen die aan je haar blijven zitten, en ja dan krijg je dus vette slierten. Ik zou gewoon net zo lang experimenteren met andere shampoos tot je eentje vindt die doet wat je wil.
Oud 05-09-2011, 20:36
Lautitia
Lautitia is offline
Ik heb zelf ook redelijk onhandelbaar haar. Mijn ervaring echter is dat het 'em niet zozeer zit in het soort shampoo of conditioner dat je gebruikt, maar in hoe je je haar verder verzorgt na het wassen.

Mijn tips:
- Spoel je haar aan het eind van een douchebeurt uit met koud water.
- Doe een paar druppeltjes serum in je natte haar.
- Laat je haar vervolgens zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen, vooral niet ruw in de weer gaan met je handdoek bij het afdrogen van je haar en gebruik van föhn en stijltang zijn al helemaal uit den boze.
- Kam je haar met een grove kam in plaats van met een borstel.
- Kneed er een klein beetje wax in wanneer je haar bijna droog is.
Oud 05-09-2011, 22:41
Tink*
Tink* is offline
Ik had zelf vroeger echt megadroog haar, nu veel minder. Idd experimenteren met shampoos etc. deden de trick. Ook niet te vaak kammen (daar wordt mijn haar heel statisch van). Ik was mijn haar nu om de dag. Vroeger waste ik het veel minder, maar was het dan ook droger. Tegenwoordig minder droog en wat sneller vies (vind ik zelf). Of nou ja, niet heel vies, maar dan gaat het zo hangen.
Oud 07-09-2011, 17:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het verhaal van Pluis klinkt erg aannemelijk, denk dat dat het idd is. Ik ga wel kijken bij de Tuinen ofzo voor andere shampoo en dan maar weer proberen. Zijn er shampoo's die jullie goed bevallen en die jullie me aan zouden raden?
Oud 07-09-2011, 18:35
Volk
Volk is offline
Ik gebruik zo'n 2 keer per week een haarmasker, dus eigenlijk iedere keer dat ik mijn haar was. Ik gebruik maar 1 keer per week (soms minder vaak) shampoo, shampoo maakt mijn haar erg droog en met alleen goed spoelen en wat conditioner is mijn haar ook weer fris. En na het uitspoelen spuit ik nog conditioner in mijn handoekdroog haar die je niet hoeft uit te spoelen. Dat werkt voor mij perfect. Zowel het haarmasker als de spray-conditioner die ik gebruik zijn van schwarzkopf gliss kur. Mijn andere shampoo en conditioner zijn van syoss.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 22:01
Tink*
Tink* is offline
Ik vind Syoss persoonlijk niet zo fijn, omdat ik er veel schilfers van kreeg. Maar ik heb een erg gevoelige hoofdhuid dus ligt daar denk ik aan. Ik wissel zelf vaak af, maar de merken die ik gebruik zijn Andrélon, Guhl, Gliss Kur en John Frieda. Palmolive was ook iets mee dat ik het niet fijn vond, maar ik weet niet meer wat. Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Ik gebruik altijd shampoo en conditioner.
Oud 09-09-2011, 01:21
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik was mijn haar 1 keer per week, de rest doe ik met water. Zo blijft het een normale textuur houden en is het wat vettig, maar kun je er meer mee stylen en zit het eigenlijk altijd goed.

Wist je dat mensen met vetter haar minder stofjes inademen en dus meer zuivere lucht binnenkrijgen?
Oud 10-09-2011, 10:33
Rivka
Rivka is offline
Je kan olijfolie/kokosolie als conditioner gebruiken (1 uur laten zitten, met bedekt hoofd) en dan je haar heel goed wassen met een milde shampoo zonder geur (zoals Neutral). Op die manier verzwaar je je haar ook niet onnodig.

Regels voor berichten