Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2011, 10:21
AceSpade
AceSpade is offline
Het zit al weken in mijn hoofd en nu ga ik dan (EINDELIJK) eens posten!

Ik had laatst een kleine (positieve) discussie met mijn zus over gezond haar. Zij weet er natuurlijk meer van als mij en ik heb natuurlijk weer teveel gegoogeld bij fabrikanten wat nooit goed blijkt te zijn.

Wat is nu het beste voor de haarverzorging? Ikzelf douche me namelijk iedere dag en wanneer het me uit komt dan was ik mijn haren. En dat kan 3 dagen achter elkaar zijn of 1x per week.

Hier zal heus wel een expert zijn op het gebied van haar, hoop ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2011, 10:28
Rivka
Rivka is offline
Dat hangt er maar vanaf wat voor haar je hebt. Heb je normaal haar, is het vet of juist droog, of heb je roos?
Afhankelijk daarvan moet je ook een goede shampoo uitkiezen die jou bevalt. Dat kan even puzzelen zijn omdat er natuurlijk tientallen merken haarverzorging in de schappen van de drogist liggen. Als je haar nogal vet is kan je het om de dag wassen (of elke dag, maar dan met een speciale milde shampoo) en als het droog is en pluist kan je het beter tot twee keer per week beperken. Er is een heel milde shampoo van Neutral, zonder parfum/overbodige middelen en die kan je elke dag gebruiken (je hebt ook een anti-roosvariant). Ikzelf was hier altijd mijn haar mee (ik gebruik daarnaast wel altijd een conditioner) en ben er erg tevreden over. Die zou ik zeker uitproberen!

Klein tipje: Elke dag douchen is in principe oké, maar van té heet water kan je haar wel slap en vet worden. Let daar ook een beetje op. Als het vet is zou ik het dan ook niet elke dag nat laten worden.
Oud 10-09-2011, 11:16
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Als het vet is zou ik het dan ook niet elke dag nat laten worden.
In zo'n geval biedt droogshampoo uitkomst tussen de wasbeurten door.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 11:30
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Dat hangt er maar vanaf wat voor haar je hebt. Heb je normaal haar, is het vet of juist droog, of heb je roos?
Ik heb echt normaal haar. Daarbij is mijn haar nogal.. Kort. Zeg maar leger stijl. Volgens mij echt een centimeter. Ik scheer mijn haar om de 1 á 2 weken af met een tondeuse net zo ver dat je net niet mijn hoofdhuid ziet.

[/Quote]Afhankelijk daarvan moet je ook een goede shampoo uitkiezen die jou bevalt. Dat kan even puzzelen zijn omdat er natuurlijk tientallen merken haarverzorging in de schappen van de drogist liggen.[/Quote]

Ik gebruikte eerst inderdaad 2x per week ongeveer shampoo. En dat dan gewoon simpel van Herbal Essence. Toen ik die gebruikte met lang haar werden die altijd heel zacht en soepel (Vroeger gebruikte ik echt mega veel gel).

Citaat:
Als je haar nogal vet is kan je het om de dag wassen (of elke dag, maar dan met een speciale milde shampoo) en als het droog is en pluist kan je het beter tot twee keer per week beperken.
Inderdaad toen ik de omslag maakte om mijn haar ineens iedere dag te wassen kreeg ik ineens super veel last van jeuk aan mijn hoofd Echt met de omslag kreeg ik dit. Hoe kan dat dan? Ik was al bang dat ik kaal begon te worden haha (Mijn vader werd kaal op vrij jonge leeftijd, ik heb zelf alleen de inhammen)

Citaat:
Er is een heel milde shampoo van Neutral, zonder parfum/overbodige middelen en die kan je elke dag gebruiken (je hebt ook een anti-roosvariant). Ikzelf was hier altijd mijn haar mee (ik gebruik daarnaast wel altijd een conditioner) en ben er erg tevreden over. Die zou ik zeker uitproberen!
Stomme vraag -.- Wat is het verschil tussen shampoo en conditioner? ._. Ik heb mn hele leven nu juist gewoon een beetje gevarieerd gebruikt haha. Om de hoeveel tijd is het aan te raden deze te gebruiken?

Citaat:
Klein tipje: Elke dag douchen is in principe oké, maar van té heet water kan je haar wel slap en vet worden. Let daar ook een beetje op. Als het vet is zou ik het dan ook niet elke dag nat laten worden.
Mijn haar is vrij soepel en.. Normaal denk ik. Ik kan wel eens langs komen dat je er even aan voelt! Nee.. Grapje. Ik douche inderdaad iedere dag (Soms wel eens 2x per dag ._.) . Maar ik douche koud / lauw. Ik voel bijna geen kou En warm water is slechter voor het milieu / de kosten. Dus zet ik maar een tikkeltje van de warme kraan aan. Na 20 minuten douchen beslaat de spiegel niet eens haha.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 13:10
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Stomme vraag -.- Wat is het verschil tussen shampoo en conditioner? ._. Ik heb mn hele leven nu juist gewoon een beetje gevarieerd gebruikt haha. Om de hoeveel tijd is het aan te raden deze te gebruiken?
Met shampoo was je je haar en maak je het dus schoon. Met conditioner laat je je haar glanzen, zachter worden en ontklitten na het wassen, wat je naar mijn mening niet nodig hebt als je haar ca. 1 cm lang is. Gewone shampoo kopen, zou ik zeggen
Oud 11-09-2011, 15:46
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik gebruik zelf niet teveel shampoo,mousse etc. en het liefst helemaal geen conditioner, want daar vallen mn haren van uit. Als ik mn haar niet had geverfd had ik al die dingen waarschijnlijk veel meer gedaan maarja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten