Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2011, 20:46
hebiemandnodig
hebiemandnodig is offline
Jullie denken nu, zon gassie, eerste post, ik ben actief op dit forum maar ik wil echt even anoniem blijfen voor alle zekerheid.
Dus alsjeblieft help me serieus, ik heb echt antwoorden nodig, ik kan zelf geen oplossingen beginnen.

Ik heb een vrienden, al 3 jaar, ze is echt de ware voor me, we zijn bijde 17, dan zeg je dat weet je dan nog niet, maar dat weten we wel, we spreken ook echt veels te veel af, ook nog na 3 jaar, echt te veel.

Nou weet ik dat ze mishandeld word door haar vader, (niet sexueel), maar gewoon duwen aggresief, daar begon het mee.
Later sloeg hij haar heel veel, maar ik mocht echt niks doen, en zij doet er niks tegen, omdat ze denkt dat dat slecht is voor haar broertje, dat haar vader dan uit huis word gezet enzo...,
dus ik heb het met heel veel moeite geaccepteerd...
Nu heeft ze 3 dagen geleden haar rib gebroken, en heeft tegen iedereen gezecht dat ze van de fiets was gevallen, alleen tegen mij zij ze wel direct, dat haar vader haar in een hoekje had gegooid, en 5 minuten, heel aggresief, haar overal helemaal stuk heeft getrapt, ze heeft ook allemaal blouwe plekken, 1 dag later, echt 1 dag, had ze haar arm uit de kom gehad, en ze heeft hele erge last van haar knie, haar vader heeft haar daar meerdere malen tegen aan getrapt, en waarschijnlijk ook haar arm uit de kom gekregen?
Als hij bij haar komt, en ze zijn met z'n twee'en, slaat hij haar echt altijd in haar gezicht, die zijn ook altijd, helemaal rood.
Haar moeder weet hier niks van, haar broertje ook niet, alleen ik.
Ze wil echt absoluut dat ik niks doe!, ze vertrouwd me er volledig mee, maar ik weet het niet meer, het gaat echt te ver, ik weet gewoon niet wat ik moet doen...
Ik wil echt advies, van iemand, een persoonlijk persoon, die je kan zien of aan de telefoon, wat ik moet doen.
Ik kan niet naar bekenden gaan, want die weten dan dat het om haar gaat, en ze wil echt niet dat iemand het weet, en ik breek die belofte gewoon niet...
Maar misschien moet het, en ik weet het gewoon niet, het gaat zo gewoon niet goed. Ik lig zelfs elke avond te huilen in bed, en kan niet slapen, dan kan ik me nog niet eens inbeelden wat zij mee maakt...
En niet zeggen dat ik egoistich ben dat ik niet eens ingrijp, of laf, we hebben het er heel serieus over gehad, ze wil het niet, dan gaat dr leven stuk...
Maar ze zij ook ooit tegen me, toen ze heel verdrietig was, dat ze al helemaal stuk was, van binnen, en dat ik alles was wat haar nog echte hoop gaf.
En als het nu uitkomt dat ik het ook verteld was, wil ze me niet meer zien, en nja, ze is ook wel depresief, ik weet dan ook echt niet wat er gaat gebeuren, dus ik weet het echt gewoon niet.

Heeft iemand een nummer, of iets, wat mij/ons kan helpen, als ik haar er wel bij betrek, ik weet het niet, ze wil het niet. als iemand nou miss een oplossing heeft kan ik dat doen...
Help ons alsjeblief...

Sorry voor de slechte tekst, spelfouten, slechte zinsopbouw maar ik ben nu echt paniekerig, en alsjeblieft alleen serieuze reactie's

Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 14:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 21:41
Verwijderd
Steunpunt Huiselijk Geweld. Ze hebben ook een anoniem informatienummer dat je kan bellen voor steun en advies: 0900 - 126 26 26. Geef deze gegevens ook aan haar door, misschien kan ze er iets mee.

Verder zou ik zou er toch werk van maken, het zal niet de eerste keer zijn dat zulke grapjes eindigen in doodslag. Eén verkeerde duw in de buurt van een trappenhuis en het kan afgelopen zijn. En ik denk dat je vriendin liever een beschaamd vertrouwen heeft dan de dood.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 18:57
Caviamax
Caviamax is offline
www.internethulpverlening.nl. Hoop dat je er wat aan hebt! Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 20:10
T_ID
T_ID is offline
Als ze 17 is, is dat kindermishandeling. Waarom meld je het niet gewoon bij de politie? Plus wat eerder al genoemd werd. Nog een alternatief is gewoon domweg de moeder confronteren met wat er gebeurd. Vaak weet die best wat er aan de hand is, maar negeert dat om maar geen problemen te krijgen. Zet zo iemand voor het blok, dan is het kiezen of delen. Vaak gebeurd er daarna altijd wel iets.
Reageren

Regels voor berichten