Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was 13, ik zat in de tweede. Ik kwam uit school, ik ging met m'n moeder iets kijken wat we de dag daarvoor opgenomen hadden. Toen we de tv aangezet hadden zagen we dat er een extra nieuwsbericht was, en toen zagen we dat er een toren in brand stond.
Toen hebben we heel de middag gekeken, en ik heb (geloof ik) alles wel zien gebeuren, maar dat weet ik niet meer zo heel goed. |
![]() |
|
Ik zat bij de buurmeisjes televisie te kijken, en vond het vrij vervelend dat het onderbroken werd. Toen het tot me doordrong wat er aan de hand was dacht ik 'dat is misschien wel vervelend voor de economie'. Verder was het niet echt een schokkend moment.
|
Mijn vader kwam thuis en zei dat ik de tv moest aanzetten. Ik was heel erg geschokt. Bij rampen enzo heb ik snel de neiging me te verplaatsen in de mensen die het meemaken en dan kan ik wel eens een beetje emotioneel worden. Vooral die beelden van mensen die uit de ramen sprongen vond ik heel naar. Ik stelde me voor hoe ontzettend bang je moest zijn om te springen en weten dat je op die manier dood gaat, maar dat te verkiezen boven de verbrandings- of verstikkingsdood in de torens.
Toen ik vorige week bij m'n ouders aan het opruimen was, vond ik het NRC van die dag, die ik blijkbaar had bewaard omdat het zo'n indruk maakte.
|
Ik was aan het mIRC'en toen iemand zei: een vliegtuig is het WTC ingevlogen. Ik geloofde hem niet, maar rende na 5 minuten toch naar beneden om het Journaal aan te zetten en toen heb ik de rest live gevolgd. Vooral ook met open mond gezeten toen het tweede vliegtuig erin vloog en daarna ook nog eens de twee torens naar beneden stortten.
|
Verwijderd
|
Ik had de laatste twee uur vrij en zat te msnen. Een vriend van me zei op msn 'woo je moet CNN aanzetten er is een vliegtuig in één of andere flat gevlogen', dus ik ging op zoek naar CNN en tegen de tijd dat ik het gevonden had zag ik net het tweede vliegtuig crashen, maar dat kan ook een eerste herhaling van dat beeld geweest zijn natuurlijk. Daarna bleef ik CNN kijken en msnen. Daarna kwam mijn moeder thuis en ze werd boos omdat ik tv keek vanachter de computer en ik zei 'jamaar er zijn vliegtuigen in het world trade center gevlogen' en ze zei 'geen smoesjes en dat is helemaal niet grappig' maar daarna keek ze zelf ook en vond ze het geen smoesje meer
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was ziek thuis dus ik wilde in m'n pyjama tv gaan kijken, maar alle kanalen zonden dezelfde saaie torens uit. Dat vond ik heel irritant, want ik wilde gewoon tekenfilms zien. Toen het doordrong wat er gaande was ging ik er wel lichtelijk gefascineerd naar kijken, het was raar om te bedenken dat 't livebeelden waren. Zeker toen het tweede vliegtuig kwam en toen de torens in begonnen te storten. Maar ik vond het niet zo erg dat het gebeurd was, want ik was een veertienjarige alto en dus vanzelfsprekend tegen Amerika. De dag erna ging ik papieren vliegtuigjes vouwen met mijn altovrienden en die tegen de school aan gooien.
|
![]() |
|
In dezelfde categorie "waar was jij toen..." heb ik wel live op TV gezien dat Karst T. met zn auto tegen dat standbeeld aanreed op Koninginnedag twee jaar geleden. Dat was eigenlijk wel toevallig, want ik liep toen juist een elektronicawinkel binnen om naar TV's te kijken, en een minuut later reed die sufferd tegen de naald aan. Dat was dan weer een beetje gek om te zien.
|
Oja, dat het live was vond ik ook erg raar. Ik zag idd dat tweede vliegtuig erin vliegen. Aanvankelijk zei ik steeds 'misschien is het een ongeluk!', positief ingesteld als ik ben
![]()
|
![]() |
|
Ik heb het gevoel dat ik de meeste verhalen hier wel ken? Maar ik kan geen ander 'waarwasjijmetnegenelf'-topic vinden?
Ik heb geen idee waar ik was. Volgens mij zat ik Duitse tekenfilms te kijken en ben ik toevallig op CNN gestuit toen ik aan het zappen was.
||
Citaat:
![]() ![]() Maar alto's zijn toch ook anti-oorlog, dus ergens was je dan wel een ontruie alto ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik was toen 6, eigenlijk heb ik geen idee meer
![]() Ik heb overigens wel een foto van mezelf als baby'tje met de Twin Towers precies op de achtergrond.
|
ik was toevallig onderweg naar huis vanuit school. Iemand belde me over dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen. Ik was net op tijd thuis om te zien hoe nr 2 er in vloog; en de rest lekker voor de buis gehangen.
|
Ik kwam thuis van school en m'n moeder maakte de opmerking dat we waarschijnlijk niet over een maand naar New York City zouden gaan. Toen ik vroeg waarom, liet ze me de beelden op tv zien. Ben al weer vergeten wat er toen in me omging, maar we zijn uiteindelijk alsnog naar NYC gegaan.
![]()
||
Citaat:
|
Ik zat in de 2e en was net van plan huiswerk te maken en zette de radio aan om 2 over 3 waardoor ik het journaal hoorde. Het drong niet echt tot me door geloof ik maar liep toen naar beneden om de tv aan te zetten tv toen zag ik het. Toen riep ik mijn moeder naar binnen en toen belde mijn tante net om het te vertellen. Jaja, superspannend allemaal lieve forumers.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kwam thuis en wilde gewoon met wat drinken en een koekje tv kijken. Toen ik begon te zappen en op 5 zenders achter elkaar dezelfde rare film zag ben ik blijven hangen. Ik weet niet meer of toen al allebei de vliegtuigen in de torens waren gevlogen. Ik weet er verder eigenlijk vrij weinig nog van.
|
![]() |
|
Ik zat in de les engels en het ging ons compleet voorbij. Toen ik thuis kwam stond CNN op en was er net een kwartier geleden (ofzo, het was iig heel heel vers, bijna live) een vliegtuig in het pentagon gecrasht. Ik zag de beelden en dacht "wtf?"
|
|