Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2012, 11:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Haha, Uice, dat gooien van die koffiebonen Ik had eigenlijk verwacht dat ze ging strippen, maar helaas.
Oud 10-09-2012, 12:19
Verwijderd
Gaat lekker met wsz.
Oud 10-09-2012, 12:22
Verwijderd
Oud 10-09-2012, 12:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wie is Demi Lovato?
Oud 10-09-2012, 12:34
Verwijderd
Geen idee
Oud 10-09-2012, 13:09
Verwijderd

#Firefox is experiencing a problem with windows
Oud 10-09-2012, 13:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Whehe, m'n uitzendbureau had me een contract laten ondertekenen waar per ongeluk een te hoog uurloon in stond (waarvan ik dacht dat het klopte). Ik werd net gebeld of ze misschien een nieuw contract konden opsturen met het juiste (lagere) uurloon, maar dat ik dat ook mocht weigeren omdat het contract nu al wettelijk geldig is. En ja, wie weigert er nou een 'vergissing van de bank in uw voordeel'?
Oud 10-09-2012, 13:14
Zeppelin
Zeppelin is offline
Lekker hoor noedel Hoeveel scheelt het? Mijn werk had me een paar maanden op tijdelijk contract laten werken terwijl terwijl ik een vast contract zou moeten krijgen. Ik kreeg toen 0,35 cent opslag per uur
Oud 10-09-2012, 13:18
Zeppelin
Zeppelin is offline
volgende week donderdag heb ik: salaris, 50 euro extra vanwege een zomeractie op werk, 50 euro die mijn werk per ongeluk niet naar me had overgemaakt, toeslagen belasting en mijn 550 euro belastingteruggave
Oud 10-09-2012, 13:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Kut, kreeg net weer een telefoontje van het uitzendbureau.

Mijn huidige contract is 10-uren (maar ik werk 16 uur) voor €9,27 p/u. Dat moest nu wegens prijsafspraken eigenlijk €8,87 zijn. Foutje van de intercedente, want die had mn oude loon klakkeloos overgenomen.

Nu zegt de hoofdmanager van het uitzendbureau, DE LUL, "Nou, als die fout erin zit, dan roosteren we hem maar in voor 10 uur max. zodat we hem niet teveel betalen."
Dus nu kreeg ik een voorstel: dat ik tóch het nieuwe contract onderteken voor €8,87, maar dan heb ik wel 16 uur werk gegarandeerd en hou ik netto meer geld over (immers, 10 uur à 9,27 is minder dan 16 uur à 8,87).

Maar die kutmanager wil die fout natuurlijk in zijn voordeel oplossen dus vermindert die lul gewoon de werkbare uren. Dus ik heb weinig keus meer.
Oud 10-09-2012, 13:34
Verwijderd
Citaat:

Mijn huidige contract is 10-uren (maar ik werk 16 uur) voor €9,27 p/u. Dat moest nu wegens prijsafspraken eigenlijk €8,87 zijn. Foutje van de intercedente, want die had mn oude loon klakkeloos overgenomen.

Nu zegt de hoofdmanager van het uitzendbureau, DE LUL, "Nou, als die fout erin zit, dan roosteren we hem maar in voor 10 uur max. zodat we hem niet teveel betalen."
Dus nu kreeg ik een voorstel: dat ik tóch het nieuwe contract onderteken voor €8,87, maar dan heb ik wel 16 uur werk gegarandeerd en hou ik netto meer geld over (immers, 10 uur à 9,27 is minder dan 16 uur à 8,87).

Maar die kutmanager wil die fout natuurlijk in zijn voordeel oplossen dus vermindert die lul gewoon de werkbare uren. Dus ik heb weinig keus meer.
Meh
Oud 10-09-2012, 13:46
Carn
Carn is offline
can't win m all!
Oud 10-09-2012, 13:57
Verwijderd
Citaat:

lose/lose situate, zelfs als je je hippe contract zou houden ben je een uitzendkracht, dan flikkeren ze je er na een maand toch weer uit of wat de proefperiode is. Je kan beter gewoon inschikken als je die baan moet hebben. Zuur maar waar.

Uitzendbureaus uitzuigbureaus.
Oud 10-09-2012, 14:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
lose/lose situate, zelfs als je je hippe contract zou houden ben je een uitzendkracht, dan flikkeren ze je er na een maand toch weer uit of wat de proefperiode is. Je kan beter gewoon inschikken als je die baan moet hebben. Zuur maar waar.

Uitzendbureaus uitzuigbureaus.
Nouja, ik heb er in het verleden ook al een tijd gewerkt naar de tevredenheid van het bedrijf, dus hierna krijg ik ws. een vast contract aangeboden. Of ik dat aanneem is nog maar de vraag, want ik wil er niet langer werken dan nodig. Maar ze flikkeren me er niet zomaar uit, denk ik
Oud 10-09-2012, 14:05
Martiño
Martiño is offline
:')
Oud 10-09-2012, 14:06
Zeppelin
Zeppelin is offline
wat een laag salaris
Oud 10-09-2012, 14:08
Martiño
Martiño is offline
Inderdaad ja N00dles, is dat werk waarvoor je ook gestudeerd hebt of is dit het baantje waarmee je de huur betaalt zodat je kunt tekenen? Want anders word je echt serieus onderbetaald, ik verdiende twee euro per uur meer met mijn bijbaantje toen ik nog studeerde en toen was ik vier jaar jonger.
Oud 10-09-2012, 14:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh, ik werd net WEER gebeld, de intercedente heeft toch nog overlegd met haar manager, en ze kunnen me TOCH €8,99 aanbieden p/u 'om het leed te verzachten'.

En nee, tuurlijk niet Martino, dit is ongeschoold magazijnwerk, dus gewoon minimumloon. Om mijn huur te betalen zodat ik ernaast kan tekenen en klanten-zoeken. Daarnaast heb ik mijn eigen tekenwerk waarmee ik gewoon een schappelijk freelance-uurloon vraag.
Oud 10-09-2012, 14:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
wat een laag salaris
Jij moet ouderen verschonen, ik hoef alleen maar te orderpicken, dus niet gek dat je iets meer betaalt krijgt.

En ja jongens, ik maak nu een schandelijke d/t-fout
Oud 10-09-2012, 14:14
Verwijderd
Ik vind deze posts over salaris en of het laag is ja of nee niet echt leuk en gepast.

Ook vind ik het van jou raar dat je dit allemaal zo gedetailleerd op het forum zet Noedelhap.
Oud 10-09-2012, 14:22
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ik vind deze posts over salaris en of het laag is ja of nee niet echt leuk en gepast.

Ook vind ik het van jou raar dat je dit allemaal zo gedetailleerd op het forum zet Noedelhap.
Ik maak geen verwijt naar hem hoor en ik dacht dat dit over illustratiewerk ging, ik wist niet dat hij ook ander werk deed.
Het is toch ook gewoon heel erg weinig, wat je er ook precies voor moet doen.
Oud 10-09-2012, 14:25
Verwijderd
En bedankt, ik verdien ongeveer ook zoveel.

Vind gewoon niet dat je zoiets moet zeggen over iemands salaris, dat is een gevoeling onderwerp. Vind dat gewoon niet netjes.
Oud 10-09-2012, 14:27
Qimm
Qimm is offline
misschien vindt niet iedereen het een heel gevoelig onderwerp?
Oud 10-09-2012, 14:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
misschien vindt niet iedereen het een hele gevoelig onderwerp?
Inderdaad.
Oud 10-09-2012, 14:36
Verwijderd
Eh huh?
Advertentie
Oud 10-09-2012, 14:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik maak geen verwijt naar hem hoor en ik dacht dat dit over illustratiewerk ging, ik wist niet dat hij ook ander werk deed.
Het is toch ook gewoon heel erg weinig, wat je er ook precies voor moet doen.
Nouja, voor illustratiewerk ga ik natuurlijk geen minimumloon vragen nee
Oud 10-09-2012, 15:04
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
En bedankt, ik verdien ongeveer ook zoveel.

Vind gewoon niet dat je zoiets moet zeggen over iemands salaris, dat is een gevoeling onderwerp. Vind dat gewoon niet netjes.
waarom vat jij het persoonlijk op wat ik een laag salaris vind? Dat gepikeerde 'en bedankt' er nog bij ook :')

Jij bepaalt niet wat voor mening ik hier schrijf over iemand zijn salaris, alsof het zo'n schokkend onderwerp is ook.
Oud 10-09-2012, 15:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Stef, jij bent ook een paar jaartjes jonger, dus is het ook minder 'raar' dat jij hetzelfde verdient.
Ik zit aan de 10,50 voor het ongeschoolde kutwerk wat ik doe, en ik ben jonger dan Noedel. Maar ik heb dan wel weer een vast contract, dat scheelt ook wel. Het punt is gewoon dat hij erg weinig betaald krijgt en dat is geen verwijt aan hem, maar aan zijn baas. Minder verdienen dan een ander is ook helemaal geen schande ofzo, maar het is lullig voor hem en hij kan volgens mij wel een beter-betaalde bijbaan krijgen.

En niet zo gevoelig doen hoor. Zulk soort dingen kan je best vragen en als Noedel er niet van gediend is dan laat hij dat heus wel weten.
Oud 10-09-2012, 15:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Btw, ik had net m'n eerste college van het jaar en ik ging er al heen met zo'n instelling dat ik alles kut vond en toen moest ik bij een presentatie groepje en nu zit ik bij een altoow-dude en een vaag meisje die zichzelf wrs 'lekker gek' vind, maar desondanks totaal geen gevoel voor humor heeft.

Srsly, waar zijn de normale mensen gebleven? Zaten die alleen in mijn 1ejaars-groepje ofzo? Ugh.

En nu moet ik werken. Ik hoefde eigenlijk helemaal niet te werken, maar ik dacht van wel en ik heb dus werkkleren meegenomen. Ik werd gebeld of ik morgen kon werken en dat kan, maar vandaag hoefde ik niet, maar omdat ik m'n kleren al bij me heb kom ik nu en het meisje dat vandaag moest komt morgen.
Raaaarrrr verhaal.
Oud 10-09-2012, 15:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik zit aan de 10,50 voor het ongeschoolde kutwerk wat ik doe, en ik ben jonger dan Noedel. Maar ik heb dan wel weer een vast contract, dat scheelt ook wel. Het punt is gewoon dat hij erg weinig betaald krijgt en dat is geen verwijt aan hem, maar aan zijn baas. Minder verdienen dan een ander is ook helemaal geen schande ofzo, maar het is lullig voor hem en hij kan volgens mij wel een beter-betaalde bijbaan krijgen.
Ja, wie weet. Maar qua bijbaanwerk is dit lekker laagdrempelig, niet al te veel verantwoordelijkheid en stress zodat ik al mijn resterende tijd op mijn illustratiewerk kan richten. Jouw werk heeft geloof ik voor dat salaris nog een representatief karakter, toch? Klanten te woord staan, stress als het druk is. Dus dan is een hoger salaris wel gerechtvaardigd (en bovendien, je bent wel jonger, maar we zijn allebei 23+ , en daarboven wordt het wettelijk minimumloon niet meer hoger dacht ik).
Oud 10-09-2012, 15:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, dat is wel zo. En ik heb in 8 jaar tijd natuurlijk ook wel wat opgebouwd. Maar als jij het prima werk vind, dan is er toch ook geen probleem? Alleen wel naaierig dat die dude dat ineens flikt met je uren. Dat zou ik ook kut vinden.
Oud 10-09-2012, 15:46
Qimm
Qimm is offline
zoals ik vanmiddag al zei, heel slordig van hun kant
Oud 10-09-2012, 16:04
Verwijderd
/verwend is met uurloon van 14 euro.
Oud 10-09-2012, 16:34
Carn
Carn is offline
tja, toen ik bij de AH werkte voor 8 a 10 uur in de week verdiende ik ook iets van 11 euro per uur. Maar goed, dat zijn best normale bedragen als je ergens in dienst bent en wat kan opbouwen.
Oud 10-09-2012, 17:31
Miekje*
Miekje* is offline
Ik verdiende met mijn vakantiebaantje 6,49 bruto per uur :') Bummer. Maarja, jong enzo.

En mijn kamer is hier een serieuze bende. En het is ook echt vies. Met stof duimendik en dode vliegen in mijn raamkozijn. En ik heb ZO GEEN ZIN om op te ruimen/schoon te maken Wat nu?!
Oud 10-09-2012, 18:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
"Het plan van de PvdA om de arbeidskorting voor zelfstandige ondernemers af te bouwen heeft geleid tot onvrede bij zzp'ers. Johan Marrink van de stichting ZZP Nederland stelt maandag in NRC Handelsblad dat de PvdA 'zzp'ers wil beboeten voor hun inzet en durf om zelf voor een eigen inkomen te zorgen'. Volgens de PvdA wordt een einde gemaakt aan een 'dubbele korting'.

De PvdA wil dat de arbeidskorting, die kan oplopen tot zestienhonderd euro per jaar, in de toekomst alleen nog maar voor mensen in loondienst geldt."

Nou, ook al geen PvdA meer. Het wordt blanco.
Oud 10-09-2012, 18:28
Hazel
Hazel is offline
Citaat:

Wat is daar ongepast aan? 8,99, mi gado, kom in opstand!!
Oud 10-09-2012, 18:39
Verwijderd
Die vrouwen van Aad hebben allemaal hetzelfde kapsel
Oud 10-09-2012, 18:45
Verwijderd
Van Willems mannen vind ik snorremans nog de leukste
Oud 10-09-2012, 18:46
Verwijderd
Henrieke heeft allemaal boerse kerels en dan één knulletje
Oud 10-09-2012, 19:04
Verwijderd
Citaat:
"Het plan van de PvdA om de arbeidskorting voor zelfstandige ondernemers af te bouwen heeft geleid tot onvrede bij zzp'ers. Johan Marrink van de stichting ZZP Nederland stelt maandag in NRC Handelsblad dat de PvdA 'zzp'ers wil beboeten voor hun inzet en durf om zelf voor een eigen inkomen te zorgen'. Volgens de PvdA wordt een einde gemaakt aan een 'dubbele korting'.

De PvdA wil dat de arbeidskorting, die kan oplopen tot zestienhonderd euro per jaar, in de toekomst alleen nog maar voor mensen in loondienst geldt."

Nou, ook al geen PvdA meer. Het wordt blanco.
Oud 10-09-2012, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Van Willems mannen vind ik snorremans nog de leukste
Ik ook. Behalve dan z'n snor.
Oud 10-09-2012, 19:33
Miekje*
Miekje* is offline
Oei, weer eens een brief schrijven in het Duits is toch wel weer een uitdaging. Misschien moet ik het beter onderhouden.
Oud 10-09-2012, 20:32
Verwijderd
Ik dacht dat iedereen van 'onze' generatie geen enkel probleem had met salarissen noemen? zeker niet als het om bijbanen gaat.
Oud 10-09-2012, 20:33
Verwijderd
Met bovenstaande post + refresh verdiende ik ongeveer 30 cent.
Oud 10-09-2012, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Oud 10-09-2012, 20:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bruto of netto?
Oud 10-09-2012, 20:44
Verwijderd
Bruto.
Oud 10-09-2012, 20:44
Verwijderd
REKENEN JONGENS, HOE SNEL TYP IK EN HOEVEEL VERDIEN IK EN NATUURLIJK WANNEER DRUKTE IK OP REFRESH?
Oud 10-09-2012, 20:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik merk soms wel dat ik er wat op tegen heb om te moeten antwoorden op vragen als "wat heb je voor die opdracht/tekening gevraagd?". Want ik hou er niet van om dan te horen: "wow, wat veel" of "oh, valt nog mee". Voelt voor mij toch een beetje als het weggeven van 'gevoelige informatie'.

Regels voor berichten