Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2011, 17:57
Guinie
Guinie is offline
Wij gaan over een paar dagen met school met de bus weg, en die reis duurt zo'n 9 uur (als we geluk hebben..). We vertrekken 's nachts, dus het grootste deel van de reis hoop je te kunnen slapen. Helaas kan ik moeilijk slapen in een auto/bus/rijdend voertuig, en ben ik snel wagenziek. Wat kan ik doen om die wagenziekte te beperken en de tijd te doden..? Lezen ofzo kan dus al niet, dat verergert het alleen maar.. Ik ben trouwens sowieso van plan m'n oortjes mee te nemen voor m'n mp3, dus muziek is geregeld. En gewoon praten en gezellig doen met mensen in die bus maar je moet gewoon iets te doen hebben.
Iemand tips en/of ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2011, 18:23
743
743 is offline
Je hebt pilletjes tegen wagenziekte
Oud 22-09-2011, 07:41
Verwijderd
Vaak hebben wij in de bus tafeltjes en gaan we vaak kaarten, of bv een spelletje op je ipod wat je met zijn 2en kan doen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 10:52
Verwijderd
pagga slaan
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 12:26
bierkoning
bierkoning is offline
Neem een psp mee, of een portable dvdspeler.... anders een spel kaarten mee en ga een kaartspel doen....
of neem drank mee en ga je bezatten, reken maar dat je dan slaapt
Oud 22-09-2011, 12:32
Verwijderd
Wat bij mijn vriend bij wagenziekte heel erg veel scheelt, is vooraan in de bus zitten, aan de linkerkant - dus achter de chauffeur - en niet achterin. Door het raam voren naar buiten kijken, en niet opzij. Misschien kun je een kleine laptop meenmen en series/films kijken?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 15:28
Guinie
Guinie is offline
ik weet niet of we tafeltjes hebben, maar een spel kaarten is wel een goed idee ja
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 18:00
Verwijderd
Toen wij 8-10 uur lang in de bus moesten zitten speelde iedereen spelletjes op iPods, praatte iedereen, speelde spelletjes, gingen lezen (wat voor jou dus geen optie is. Ook geen tijdschrijft met veel plaatjes ofzo?), cd's meenemen die gedraaid kunnen worden, films meenemen die op de tv afgespeeld kunnen worden (als je een tv hebt) en voor de rest kan ik even nergens op komen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 22:16
Autisme
Autisme is offline
Potje met vet zingen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 23:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Potje met vet zingen
9 uur lang?

OT: Filmpje kijken? Muziek luisteren <3 moppen tappen, dierenspel (dolfijn - neushoorn - nijlpaard enz).
Oud 23-09-2011, 20:08
yannin
yannin is offline
heb is 16u in de bus moetten zitten met school en heb ook last van wagenziekte.
zien dat je vooraan kan zitten, dat je je niet te warm krijgt en dan er genoegen frisse lucht is aan een airco ofzo.
kan de dag ervoor weinig slapen dan zal je wel wat slapen. zien dat je met je muziek ook genoeg en genoeg batterijen of opgeladen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 07:23
Verwijderd
Een goed boek lezen als je een leeslampje meeneemt, videogames, slapen, mp3 meenemen, ga zo maar door.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 20:12
chazzy
chazzy is offline
Koop slaappilletjes dan kun je zeker slapendan is 9 uur zo voorbij voor je gevoel
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 20:25
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Koop Melatoine, Dat gebruik ik standaard(ik lijd aan zware slapeloosheid) je kunt zo bij de drogist kopen, (ik heb de wat zware versie die kun je alleen op recept bestellen) als je twee van die pilletjes neemt, dan moet het goed komen

wil je liever niet zo kunstmatig onder slaap? neem een ipod of ander apperaat mee waar mee je kan gamen, en drink vooral veel koffie (of enery(goedkope, niet red bull) ) of neem een laptop mee, (ik weet niet of je dan wi-fi hebt, want jullie gaan met de bus, meestal hebben alleen treinen wi-fi) Suc6
Oud 25-09-2011, 21:15
Thomas.
Thomas. is offline
Fappen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 12:31
Shebaa
Shebaa is offline
Citaat:
Je hebt pilletjes tegen wagenziekte
Dit

Een boek meenemen kan ook, al word ik daar ook niet helemaal goed van in een auto of bus.
Kaartspelletjes
Nintendo DS

Wat ook helpt tegen wagenziekte is ergens op te kouwen, dus kauwgom
Oud 27-09-2011, 14:18
Verwijderd
Primatour nemen. Dat zijn tabletjes tegen wagenziekte. De belangrijkste bijwerking is dat sommige mensen er heel slaperig van worden, maar dat is in jouw geval niet erg. Ze smaken wel ontzettend vies, dus hou iets bij de hand om direct na het innemen te kunnen eten om de smaak weg te krijgen.
Het helpt ook om voor in de bus te gaan zitten, zodat je door de voorruit kunt kijken, en om tijdens de reis niet te veel te snoepen, maar wel wat lichts in je maag te hebben zoals een broodje jam.

Als je dat niet wil: een luisterboek kopen/downloaden en dat luisteren op je mp3 speler
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 14:34
Verwijderd
he,, ff eem tip tegen wagenziekte;; bij de drogist/apotheek kun je speciale polsbandjes kopen.. ze heten seabands,, en het helpt bij mij, mn broertje& mn oma en 2 vriendinnen erg goed, duss miss ideetje??
En evrder gaa ik over 1,5 week ook weg maar wij moeten 16 uur....
s6
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 19:56
Verwijderd
Slapen, muziek luisteren, met mensen kletsen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 17:57
Silvano08
Silvano08 is offline
Naar buiten kijken en van de omgeving genieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten