Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn vader heeft het wel uitgelegd, maar ik snapte het niet in 1x en dan wordt ie ongeduldig enzo.. ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik snap niet waarom mensen zich niet aan hun woord kunnen houden (en dan heb ik het niet over overmacht of ''kan gebeuren-dingen'' of over politici).
Ik kan niet bevatten wat er 'achter' het uitdijende heelal is, en als dat andere heelals zijn, wat daar dan 'achter' is. Ik snap bepaalde taaldingen niet, zoals waarom heelal heelal is en niet helal, maar ook niet het verschil tussen ei en ij en au en ou, etc. Ik snap niet waarom het lange termijndenken niet geevolutioneerd is tot iets wat ieder mens en ook de mensheid als geheel automatisch (meer dan nu) doet. |
![]() |
|
Ik begrijp niet echt waarom trenbolone acetate zoveel beter is dan trenbolone enanthate. Ik dacht dat een ester alleen bepaalt hoe lang het duurt voor de steroid kan worden gebruikt en niets anders.
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begrijp best dat niet iedereen een wandelend woordenboek is en perfect kan spellen. MAAR. Wat ik niet snap, is waarom bepaalde woorden opvallend vaak op een dusdanige manier verkeerd worden gespeld, dat de uitspraak totaal verandert. Ik vraag me af of al die mensen die woorden dan ook zo uitspreken. Bijv:
Straie (ipv striae). Zeg je dan ook STRAAJE ![]() En gebasseerd. Gecontrabasseerd. En sowieso als "zo en zo" schrijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik snap nog steeds niet hoe een telefoon werkt. ![]()
||
Citaat:
Ik snap niet waarom ze niet op alle pakken drinken schroefdoppen doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik snap niet waarom ik zo ontzettend veel woorden eerst fout schrijf en dan pas goed. Als ik geen backspacetoets had gehad stond hier 'als ik geen bekspece toeds had gehad stond hier'. Kwijd, greitjes, ik heb iedere mogelijke spelfout al heel vaak gemaakt. Gelukkig zie ik het altijd op tijd, maar in geschreven schrift staan veel doorhalingen niet mooi. ![]() |
![]() |
|
Kan het er iets mee te maken hebben dat je meerdere talen beheerst en/of Nederlands je moedertaal niet is?
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Verder gebeurt er niet zo veel, de mensen die Grieks schuldpapier bezitten zijn hun geld kwijt, en het zal voor Griekenland lastig worden om nieuw geld te lenen omdat mensen ze niet vertrouwen. Maar goed, dat zijn mensen ook vrij snel vergeten. Argentinië ging ongeveer 10 jaar geleden ook "failliet" en daar is de economie na een korte crisis ook weer snel hersteld. Dus als je meer wil weten over wat er dan gebeurt kun je op Wikipedia wel wat vinden over de Argentijnse crisis. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "Je moet je elektriciteit voorstellen als een grote stroom kabouters met boterhammetjes. Die kaboutertjes lopen rond en geven hun boterhammetjes af. Daardoor gaan de lampen branden." Sindsdien vraag ik me niet meer af hoe het werkt. Niet omdat ik het weet, maar omdat de leegte in mijn hoofd is opgevuld. |
![]() |
||
Citaat:
Elektriciteit werkt door, op een slimme manier, gebruik te maken van de kracht die geladen deeltjes op elkaar uitoefenen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Nou, je hebt héle kleine deeltjes, elektronen, en die zijn negatief geladen. Volgens mijn scheikundeboek bolletjes met minnetjes erbij. En dan is er spanningsverschil. Oftewel, ding A (ding is hier geen elektron of molecuul ofzo, gewoon een ding!) heeft méér minnetjes dan ding B (of ding B meer plusjes, alles is relatief!). En dan komt er een draadje tussen A en B. En omdat A en B het NIET leuk vinden dat ze een spanningsverschil hebben en elektronen via een draadje kunnen, gaan de elktronen mét hun minnetjes keihard van A naar B wandelen. Net zo lang tot A en B evenveel minnetjes hebben (dan is er namelijk geen spanningsverschil meer). Hoe méér spanningsverschil er is, hoe hárder die minnetjes naar de andere kant willen, dus hoe méér minnetjes/elektronen er tegelijkertijd gaan lopen. En hoe meer minnetjes er lopen, hoe meer stróóm. (Stroom is aantal elektronen die langskomen per tijdseenheid.) MAAR als het nu een hele moeilijke draad is, waarvan de weerstand heel hoog is, kunnen de elektronen niet met zoveel, en dan krijg je weer minder elektronen en dus minder stroom. De hoeveelheid stroom hangt dus af van de weerstand van de draad (ijzer is makkelijker lopen dan hout, voor elektronen) maar ook van hoe groot de spanning is. En die elektronen geven zelf weer energie van af. En de formule voor hoeveel energie die afgeven gaat uit van 'energie = stroom x spanning (x tijd)' Dus de helft van de stroom met de dubbele spanning geeft evenveel energie af als een gewone stroom met een gewone spanning. En een halve stroom met dezelfde 'gewone' spanning geeft de helft aan energie af. En een hele stroom met een halve spanning, weer de helft. En als je iets twee uur laat duren ipv één uur, dan geeft het ook twee keer zoveel energie af. Enzo. Geloof ik. In Jip-en-janneketaal. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb 5,4 jaar Frans gehad, en ik weet wel een aardig aantal woorden, maar een zin formuleren ho maar.
Maar ik snap wel hoe dat kan. Je kan gewoon geen taal leren met enkel de theorie. Daarvoor moet je een hoop dingen kijken/luisteren/naar het land zelf gaan. Waarom denk je dat de meeste mensen wel vrij goed Engels kunnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap niet dat mensen in Exotische liefde niet doorhebben dat ze gigantisch in 't zak gezet worden. En ik snap ook niet waarom ik door Vlaams gebruik de en het wel eens verwissel. En niet in die meisje ofzo, maar vooral in de boek en het stad (het zak). |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik snap niet waarom limburg qweer moeilijk moet gaan doen met woorden die ze van duits afhalen en nerderlands laten klinken of spelling oncorrect maken. en het ersgte je gaat ze zelf met nederlands gebruiken en de nerlandse leraren zelf ook.
enigste-enige weiniger-minder opregen-opwinden krouw-asociaal |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik snap het niet Trkeskin | 3 | 15-11-2012 16:58 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriendje heeft na twee dagen al twijfels, wat nu? k@rlijn | 22 | 05-05-2010 18:23 | |
Verkeer & Vervoer |
Boetes in België Verwijderd | 45 | 05-04-2006 14:54 | |
Liefde & Relatie |
samen op 1 lijn zitten.. groovy | 31 | 03-03-2006 09:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Marokkanen zijn de dupe van het minder vaak vermelden van afkomst door kranten. achkomopzeg7 | 96 | 07-03-2005 20:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat vinden jullie van proeven op dieren??? Rachel_Beliën | 167 | 14-02-2002 21:17 |