Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2012, 19:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vrijwel elke supermarkt heeft tegenwoordig wel een blaadje met allerlei kooptips, huishoudtips en recepten. Zo heeft de Albert Heijn natuurlijk Allerhande, Emté, Plus en Hoogvliet hebben Boodschappen, de Jumbo heeft ook weer een blaadje. Zelf vind ik ze erg leuk, neem ik ze mee als ik ze tegenkom en kook ik er regelmatig uit. Ik doe vooral boodschappen bij Albert Heijn en Jumbo en lees altijd graag de Allerhande, kan er echt ff voor gaan zitten. Ik markeer dan de pagina's met recepten die me lekker lijken en kook er regelmatig wat uit. Ook gebruik ik regelmatig de website om ideetjes op te doen en sindskort heb ik ook de app ontdekt. Ik vind het altijd erg leuk om weer eens iets anders te maken dan normaal, het is laagdrempeliger dan een kookboek en vaak zijn het ook prima dingen voor een doordeweekse avond waar je geen uren voor in de keuken hoeft te staan.

Lezen jullie dit soort tijdschriften? Neem jij elke maand de nieuwe mee? Kook je er ook wat uit of blijft het bij bladeren? Bewaar je recepten of blijft het bij een eenmalig uitprobeersel? Hoe doe jij ideetjes op wat je elke avond weer op tafel moet zetten?
Oud 09-09-2012, 08:38
indigo
indigo is offline
Jaa, ik lees altijd de Allerhande (fijn voor luie middagen of voor het slapen gaan) en ik verzamel alle recepten die me lekker lijken (scheur of knip ze uit), al liggen ze nu een beetje te verpieteren in een schoenendoos omdat ik er niet aan toekom ze in een map te stoppen. Als ik de kans krijg neem ik ook een blaadje van de Jumbo of de Plus of de Hoogvliet mee, mocht ik daar toevallig komen. En ik heb idd ook de AH-app, erg handig als je nog wat groenten over hebt en je weet niet wat je ermee moet maken. Hetzelfde geldt voor de site natuurlijk en ik gebruik ook vaak de Smulweb-app of -website.
Recepten die ik heb gemaakt en die een succes waren bewaar ik. Maar er zijn er nog zooooveel die ik wel heb bewaard maar niet heb gemaakt, dat ik soms niet weet waar ik moet beginnen. En er zijn natuurlijk ook dagen genoeg dat ik in de supermarkt sta maar geen recepten bij me heb of iets van tevoren heb bedacht. Dus dan wordt het weer iets wat ik al ken .
Oud 09-09-2012, 11:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als ik in de supermarkt waar ik kom een nieuw blad zie liggen, neem ik 'm mee. Ik lees regelmatig het blad van Jumbo, de Allerhande en Boodschappen, maar niet altijd alle nummers. Ik blader er een keer doorheen en knip dan recepten uit die me wel wat lijken. Die stop ik in mijn kookmap, en als ik een keer een recept heb geprobeerd, zet ik er kort bij of het beviel en wat ik eventueel zou aanpassen een volgende keer. Als ik mijn boodschappenlijstje maak, blader ik door de map om te kijken wat ik die week op tafel ga zetten en wat ik daar voor nodig heb.
Verder zoek ik vaak recepten op de site van AH, door bijvoorbeeld te zoeken op een ingrediënt wat ik nog heb liggen. Bij de recepten 'voor elke dag' doe ik regelmatig inspiratie op voor wat ik die week ga maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten