Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 19:55
ADO070
ADO070 is offline
Ik heb erg veel haren. Op me been is het als erger dan mannen in de 40. Boven benen en Onder benen. Armen maar dat valt nog wel mee. Handen, voeten ook haren en ik ben bang dat dat heel erg gaat groeien en dat ik dan op een aap ga lijken. Ik heb ook kleine buik en borst haartjes, lange haartjes onder me navel. Snor en baard maar dat vind ik niet erg. Konthaar vind ik verschrikkelijk vies en het is heel veel. Schaamhaar vind ik ook niet erg. Moet ik de hele boel laseren dat ik als een meisje ga uitzien of laten staan. Ik ga sowieso me tenen, handen, voorhoofd(heb een onrechte haargroei), borst, buik, rug en kont. Maar dat is pas als ik 20 ben en dat duurt nog zeker 6 jaar. Moet ik voor een laserapparaat sparen of profesionele kliniek? Of die zooi toch maar laten staan, ik vind het geen gezicht. En een meisje waarschijnlijk ook niet.
Oud 09-10-2011, 20:19
Balance
Balance is offline
Laat het eerst eens staan. Je bent nu 14 en je bent gewend dat je huid altijd glad was. Bij een deel van jouw klas is dat waarschijnlijk ook nog zo. Dus voor nu lijkt het allemaal even heel veel en vind je dat heel vervelend. Maar over 6 jaar ben je een man, zijn je vrienden ook mannelijk en vind je die beharing misschien helemaal niet zo vervelend meer. Dus wacht die 6 jaar inderdaad eerst maar rustig af en kijk dan pas wat je er van vindt.

Wat meisjes er verder van vinden: de een vindt het niks, de ander vindt het heerlijk. Net zoals de ene jongen een slank meisje mooi vindt en de andere jonger haar véél te mager vindt. Smaken verschillen. Dus ga nu niet zelf invullen wat meisjes er van vinden. Het doet er ook niet toe, want als jij uitstraalt dat je er mag zijn, maakt een meisje er waarschijnlijk ook geen probleem van.

Verder is laser heel duur. Een laserapparaat kopen is volgens mij geen optie hoor. De thuisapparaten die er nu zijn, zijn bij lange na niet zo goed als de kliniekapparaten. Dus volgens mij ben je op een kliniek aangewezen.
Oud 09-10-2011, 20:27
ADO070
ADO070 is offline
Ja dat is waar. Ik denk dat ik ook maar ff moet wachten. Maar bij de meeste klasgenoten van mij, zitten geen haren. Alleen kleine haartjes. Maar mijn ouders komen uit Bangladesh(In de buurt van India) dus heb ik net zoals Hindoestanen last van te veel haren. Nederalanders hebben geen haar, alleen van die kleine donshaartjes. Maar misschien heeft u ook gelijk, en moet ik het maar ff afwachten
Oud 09-10-2011, 21:04
Balance
Balance is offline
Nederlanders verschillen vooral erg wat betreft beharing. Er zijn zat Nederlandse mannen die net zoveel haar hebben als jij. En dat je klasgenoten geen haren hebben, komt waarschijnlijk vooral door hun leeftijd. Op je 14e zijn de verschillen gewoon nog erg groot.
Oud 10-10-2011, 05:52
Silvano08
Silvano08 is offline
Tuurlijk moet je niet de hele boel gaan laseren. En als je dan geen haren meer hebt, betekent het al helemaal niet meteen dat je er als een meisje uit zien...

Nee, ik zou het gewoon voor nu nog even accepteren zoals het is en er later, wanneer je er beter over nagedacht hebt, een keuze nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 06:01
Verwijderd
Ik zou het ook nog even aankijken en zeker omdat de verschillen tussen jou en een aantal klasgenoten inderdaad nog erg groot zijn. Mocht je er over jaren nog aan storen dan kan je je altijd nog bedenken om het te laten behandelen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 14:11
ADO070
ADO070 is offline
Maar heel veel mensen gaan denk ik raar opkijken, hoop het niet, maar denk het wel.
Oud 10-10-2011, 15:39
Silvano08
Silvano08 is offline
Wil je er dan liever als een gladgeschoren nicht bijlopen? Volgens mij is de keuze snel gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 20:32
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
echte venten hebben haar!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten