Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2011, 22:17
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Hoi,
ik moet morgen binnen in het ziekenhuis voor een Coloscopie..hebben mensen hier enige ervaring mee? weet ondertussen dankzij Google hoe dat onderzoek in elkaar zit..maar zou toch willen weten hoe je je voelt bij de laxeermiddel(ik moet om 8u sochtends binnen en dat goedje drinken, en het onderzoek heeft plaats in de namiddag).
voel je je misselijk? krampen? enz bij dat laxeermiddel?
hoe voel je je tijdens het onderzoek?
hoe voel je je erna?
naar het schijnt krijg je een soort kalmerend middel toegedient waarbij je helemaal groggy of kanarie bent..
tschrikt me toch wat af aangezien ik een paar maand geleden en ERG nare ervaring had ivm verdoving in het ziekenhuis ben namenlijk allergisch aan iets in verdoving en nu ben ik natuurlijk wat bang dat ik ooka llergisch ben aan dat kalmeermiddel. heb nml niet genoeg enzymen om zo'n dingen optimaal af te breken naart schijnt.. heb al horrorverhalen gelezen op internet, maar ook meevallende verhalen. hopelijk lees ik nog iets voor ik vertrek morgenochtend (:
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 22:52
Verwijderd
Je kan je akelig voelen, omdat je van te voren nuchter met blijven. Welk laxeermiddel moet je drinken? Want als je er een paar liter van moet drinken kun je het beste het drinken met een rietje, want ik vond het niet lekker. En krampen, ja, die krijg je wel, zodra het laxeermiddel in werking treedt. Maar ik begrijp dat jij het in het ziekenhuis moet drinken? Ik moest dat thuis al doen en daarna nog slapen...
Tijdens het onderzoek had ik heeeeel soms pijn. Echt het weinig, maar ik voelde me onder de diazepam en valium juist erg lekker, ik herinner me niet alles meer, alleen een aantal gaten dat ik mijn ogen open had. Ik schijn ook gevraagd te hebben of ik wat mee naar huis mocht. ()
Toen het onderzoek klaar was en uitgeslapen was, voelde ik me niet raar, beetje hongerig alleen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 22:56
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
geen idee! ze hebben ook niet gezegd dat ik nuchter moest blijven ofzo. gewoond at ik om 8uur binnen moest in dagkliniek, en daar iets ging krijgen dat ik helemaal moest opdrinken.. en dat het onderzoek ging plaatsvinden in de loop van de namiddag.. ik hoop dat ze morgen allezins wat meer uitleg geven.. want ik ga dood van de zenuwen!
ja ik moet het daar doen vind het ook raar.. haha allez, naart schijnt isdat leuk dat kalmerend goedje, maar ben er toch wat bang voor.. kdenk datk echt een trauma heb ofzo --' maar in het ziekenhuis in mijn stad waren ze helemaal niet erg vriendelijk en niet behulpzaam. ze kalmeerden me ook niet ofzo. ik ga nu een uur verderop naar het ziekenhuis speciaal om meer gerust te zijn.. en hoe lang duurt dat onderzoek ongeveer? en dat gevoel dat je je kalmerend en beetje groggy voelt, duurt dat ook lang?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 23:10
Verwijderd
Nee, valt reuze mee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook helemaal niet weet hoe lang het duurde... ik was het besef van tijd een beetje kwijt en daarna heb ik geslapen... Ik weet wel dat ik daar 's ochtends al was en halverwege de middag naar huis ging.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 23:14
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
wauw dat was snel! pff hoop dat ik geen halve dag op toilet moet zitten ofzo.. en hebben ze gevonden wat het probleem was bij jou?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 23:23
Verwijderd
Nee. (gelukkig niet, gelukkig wel)

Sterkte! Je moet wel een paar keer naar de wc gaan ja, tenminste dat moest ik wel, maar misschien is het bij jou anders..

Sterkte en slaap goed!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 23:32
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
dankje voor je reacties, voel me iets meer op m'n gemak
ik hou je op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 15:20
Verwijderd
en hoe is het afgelopen??
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 20:28
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
en hoe is het afgelopen??
het was geen pretje! liefst geen tweede keer!
ben ook een angsthaasje hoor.. dat goedje om te drinken was echt niet te doen ik kreeg dat gewoon niet door !
hebmezelf na vier uur erdoor gekregen toch 1 liter op te drinken. wat er uitkwam, moest helder zijn en had blijkbaar genoeg aan 1liter, moest dan nog een halve liter gewoon water drinken.
dan moest ik nog een half uurtje wachten, en mocht ik door naar het onderzoek.
was echt doodnerveus! ik lag letterlijk te shaken op die onderzoekstafel! ik zei dat ze genoeg valium mochten gebruiken er zat ook wat pijnstillend middel in. is wel leuk gevoel , het gevoel dat je je aperitiefje te snel hebt opgedronken, en dan voel je je echt zoo ontspannen ! heb eigenlijk niet zo'n pijn gehad, gewoon en enorm ongemakkelijk gevoel dat je denkt een 'ongelukje' te hebben of een wind moet laten omdat ze er lucht in persen om het wat duidelijker te zien. ben wel opeens enorm luid auw beginnen roepen omdat mijn valium echt snel was uitgewerkt en had blijkbaar een rare kronkel in m'n darm zeg ik nou, daar gaat m'n roesje! dan vond ik het niet zo aangenaam meer want vond het nog redelijk meevallen, ben nog wat opgeblazen geweest achteraf maar niets meer van last gehad
heb dus blijkbaar spastische darm (: aan m'n darm zelf was er niets te zien, was perfect in orde, maar ze hebben dan nog eens de symptomen overlopen en op bepaalde plaatsen geduwd en dan hebben ze me gezegd dat ik dus blijkbaar spastische darm had. ben echt blij dat ik eindelijk weet wat ik heb!
wel niet zo aangenaam dat er daar een jonge gast stond voor z'n stage zo naar alles zat te kijken maar allez, ze moeten ook leren he
en moesten er mensen lezen die het moeten ondergaan, zooo eng is het niet en die valium helpt wel blijkbaar want naart schijnt heb ik een 20minuten gespendeerd aan dat onderzoek, waarvan ik er blijkbaar 10 gewoon lag te slapen ik dacht dat ze het in twee minuten klaargespeeld hadden. ze hebben ook een stukje weefsel weggenomen om te onderzoeken voor de zekerheid! ben toch blij dat het achter de rug is!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 19:25
Verwijderd
okee fijn! nja nu weet je de oorzak wel, wel beetje balen dat dat valium so snel was uit gewerkt maar beter dat het je mee is gevallen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten