Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik dacht meer dat als je toch zo'n uitgebreid verslag gaat schrijven dat je het beter op een saab forum of iets als fok gaat posten. Het lijkt me sterk dat hier veel geïnteresseerden zitten, of in ieder geval genoeg om de moeite te verantwoorden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En lijkt mij dat dit ook al wel elders staat ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh verder geen kritiek hoor. Ik vind het ook een toffe bak. Ik zeg alleen even voor de zekerheid dat hij deze info ook ergens anders moet gebruiken want anders is het zoveel moeite voor zo weinig animo. Wellicht pointing out the obvious, maar dat is 90% van de tijd zo op dit forum
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() @Reverend; topic staat ook op FOK! (en trekt net zoveel aandacht als hier). Op het Saab-forum heb ik mijn eigen topic gehad waarin ik anderen om hulp vroeg dus die waren al goed op de hoogte van de vorderingen. Bovendien hebben die er een stuk meer/langer verstand van dan ik, dus die weten allang hoe dit allemaal moet ![]() Citaat:
![]() Die kleine mankementen laat ik gewoon zo. Het lekt niet ontzettend hard en ik heb altijd kranten onder de vloerbedekking en bodemplaat liggen om vocht te absorberen. Vroeg of laat zal dat echt toch wel gaan roesten en moet het grondig aangepakt worden. Om de lekkage tegen te gaan moet het raam eruit en de rand opnieuw gelast worden en de rubber en chroomstrip vervangen. Kost allemaal vrij veel en dat is dus hetzelfde als met het sleutelwerk; waarom één ding doen dat eigenlijk alleen de moeite waard is als je de rest ook doet? ![]() ![]() ![]() De lasser vond dat de bodem nog vrij redelijk was en gaf geen advies voor verdere behandeling - in tegenstelling tot de 121. Hij ging er niet van uit dat ik over 2 jaar er een hele nieuwe bodem in moest laten lassen, dus nog meer tectyl (wat er volgens mij ook al op zit) is niet nodig. Wat ik uiteindelijk aan die zijkanten wil gaan doen is gewoon een rechte lijn bewerken van wielkast naar wielkast. Eerst de roestplekken kaal borstelen, dan bewerken met roestomzetter, plamuur erop (eventueel gaten vullen met een gaasje en plamuur), goed glad schuren (eerst met grof, dan fijn schuurpapier), 1 of 2 lagen primer, 2 of 3 lagen lak in een andere kleur en 2 lagen blanke lak. Je krijgt namelijk nooit exact dezelfde kleur meer, dus dan maar een hele strook maken. Ik denk in een iets donkere tint groen. Maar ik weet alleen niet of ik dat nu nog wil doen of wil wachten tot het voorjaar/zomer. Het is nu wel even mooi weer, maar de vraag is hoe lang dat nog blijft aangezien ik dan wel een aantal dagen nodig heb. Of ik moet iets overdekt zien te regelen, zodat ik mij sowieso niet zorgen hoef te maken over dat er vocht bij komt. Voor mijn gevoel kost het nu nog even teveel tijd eigenlijk ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Niet echt
![]() ![]() Citaat:
![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
|
Ik heb nog een paar honderd euro over voor verder onderhoud, als blijkt dat er weer wat aan mankeert. Volledige restauratie van de carrosserie (dus alles uit elkaar, transport, roestplekken kaal maken bij voorkeur door te stralen, plaatwerk/onderdelen vervangen en andere delen deskundig lassen en dan alles grondig spuiten) ben je zo 2000-3000 euro verder
![]() ![]() ![]() Voor concourstaat mag je dat bedrag gerust verdrievoudigen trouwens... ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het probleem is alleen dat ik voorlopig niets meer heb om mee te investeren
![]() Overigens draai je altijd verlies op een totale restauratie (extreem zeldzame modellen uitgezonderd natuurlijk), de waarde haal je er later alsnog niet echt uit. Voor mij is overigens het rijplezier de echt waarde van zo'n auto, niet de financiële waarde ![]() ![]() ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
|
Alle moeite ten spijt, het lijkt erop dat de koppakking toch weer lek is geraakt. Ik weet alleen nog niet hoe, aangezien ik hem volgens het boekje heb vervangen en dan zou hij niet lek moeten gaan.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
|
Mja, ik baseer het op mayonaise-sporen in de olievuldop en nogal wat olie langs het blok ter hoogte van één van de kop. Maar ik krijg nu te horen dat een beetje mayonaise niet ongewoon hoeft te zijn met dit weer in een V4, en dat de pakking zelden naar buiten lekt. Advies wat ik gekregen heb is eerst kopbouten weer aan te trekken en de kleppendekselpakkingen vervangen want dat kan hetzelfde lijken en die lekken sneller, en dan in de gaten houden, want op een rit van 450 km donderdag heb ik maar een glas koelvloeistof verloren (en in acht genomen dat een koelslang enigszins lekt is dat niet veel) en liep hij ook niet heet. Bij 100 constant bleef hij met deze buitentemperaturen zelfs vrij koel.
Dus als het meezit is het niet meer dan twee pakkingen van 4 euro p.s. ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Nee, wat jammer dat hij weer lekt! Maar verder: wauw.
![]() ![]() Maar echt, wauwww ![]() ![]() ![]()
__________________
And now, no.1: The Larch.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ja, met een Lada blijf je echt bezig ![]() ![]() ![]() ![]() Er is ook een hele lijst met grappen om Lada(-eigenaren) belachelijk te maken;
Spoiler
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 23-10-2011 om 16:26. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Maar dit topic gaat over KIETs Saab, dus laten we het nu weer over Saabs hebben!
__________________
And now, no.1: The Larch.
|
![]() |
|
Ik heb er niet zoveel meer over te zeggen
![]() ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
|
Dat komt vooral door het gebrek aan blanke lak, daar is een groot deel van de kleur en glans wel aan verloren gegaan
![]() Maar blauwe kleppendeksels komen vaker voor; ![]() Ik weet niet of dat uit eigen beweging is of dat ze vroeger in verschillende kleuren zijn geleverd. Daar kwam het idee in ieder geval vandaan, in combinatie met het idee dat ik de carterpan een lichtere tint wilde hebben om lekkages sneller op te sporen. De rest is uit enthousiasme erbij gegaan ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|