Haii, ik ga maar gelijk gebruik maken van het feit dat je hier dingen kunt vragen.
Ik heb net herfstvakantie, maar donderdagavond (toen ik nog school had) ben ik uit geweest met een hele groep mensen. Ik kwam dus helemaal zat terug, dus zei mijn moeder dat ik dat halve dagje op vrijdag dan wel mocht missen op school. Dus lag ik de volgende dag tot 13:00 in mijn bed, en mijn moeder kwam rond 16:00 terug van haar werk. Toen zei ze opeens dat ze was vergeten mij ziek te melden, terwijl mijn schooldag allang voorbij was. Dat heeft ze toen alsnog snel gedaan, maar ik was natuurlijk al opgeschreven als afwezig.
Normaal lijkt het me niet dat scholen hier een probleem van maken, maar de mijne dus wel. Ik ben niet de meeste brave leerling, en ik ben vaker betrapt op spijbelen. Maar ik krijg nu dus een e-mail van mijn school dat ze willen dat ik al die uren van vrijdag in ga halen en dat ik op een gesprek moet met wat leraren. Hier snap ik dus helemaal niets van! Er staat dat ze niet willen dat mijn moeder achteraf nog gaat bellen, maar ik vind het een heel raar verhaal.

Een hele goede vriend van mij had op die vrijdag een uur gespijbelt, en nu hoorde ik van hem en een aantal klasgenoten dat mijn school dus beweerd dat dat door
mijn invloed komt. Hij moet dus na de vakantie ook op één of ander gesprek, en mij werd dus net hetzelfde verteld. Volgens mijn vriend is dat dus hetzelfde gesprek.
Ik begrijp het als ze mij proberen te pakken op spijbelen, maar ik heb ze al gezegt dat mijn moeder me gewoon is vergeten ziek te melden.

Kunnen ze me in principe dan wat maken bij dat gesprek?

Mijn school zit me even tot hier, ze lijken het nu echt op mij gemunt te hebben. Ik spijbel weleens, maar in totaal heb ik iets van 3 (wellicht 4) uren staan. Dat is ook weer niet zoveel als ik van andere mensen hoor, maar als ik dan gepakt wordt ga ik ook niet lopen beweren dat ik er wel was.
Iemand suggesties wat ik hier nou mee moet?