Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2011, 16:35
imadisaster.
imadisaster. is offline
Hoi iedereen,

Heeft iemand misschien tips voor me om mijn huiswerk wat sneller te maken?
Ik ben er namelijk heel de week aan bezig, als ik uit school kom tot 's avonds & in het weekend ook.

Ik zit nu in Havo 4, een zwaar jaar dus, en ik weet best dat je er veel voor moet doen. Maar toch zou ik graag wat tips krijgen om mijn huiswerk wat sneller te maken.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2011, 16:39
Stefan1990
Stefan1990 is offline
het gaat makkelijker als je je werk verdeeld.

Als je bijvoorbeeld 20 opdracht moet maken in 4 dagen dan maak je gewoon 5 opdrachten per dag dan blijf je op ritme en heb je toch wel redelijk rustig
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 19:04
Winstanley
Winstanley is offline
Maak eerst het huiswerk waarvan jij weet wat het moeilijkste is en waar je het meest tegenop ziet. Als dat klaar is gaat het makkelijke voor je gevoel ook snel en ben je zo klaar. Je zegt zelf al. Havo 4 is een belangrijk jaar, dus ga sowieso niet afraffelen, en blijf op jouw tempo werken en blijf netjes werken, want dat is ook een kunst.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 19:06
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
het gaat makkelijker als je je werk verdeeld.

Als je bijvoorbeeld 20 opdracht moet maken in 4 dagen dan maak je gewoon 5 opdrachten per dag dan blijf je op ritme en heb je toch wel redelijk rustig
Zo zou ik het niet doen. Als je alles in stukken doet blijf je uiteindelijk ook bezig. Als je 20 opdrachten hebt van ieder vak en je doet er iedere dag 5, heb je aan ieder vak elke dag werk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 14:43
MVP
MVP is offline
Ik ben het eens met Winstanley. Ik zit nu ook in Havo 4 dus ik weet een beetje hoe het gaat (;
Aan het moeilijkste beginnen, en daarna de makkelijkere dingen.
Oud 07-11-2011, 17:39
Tink*
Tink* is offline
Ik zou een leuk vak met een moeilijk vak afwisselen zodat je ook even adempauze tussendoor krijgt. Prioriteiten stellen helpt vaak ook, wat moet echt en wat is minder dringend.
Oud 07-11-2011, 19:17
imadisaster.
imadisaster. is offline
Oke thanks! Wil iedereen uit Havo4 me anders even uitnodigen als vrienden? Kunnen we tips enzo uitwisselen

Iemand nog tips?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 16:51
Verwijderd
Bij mij helpt het ook om heel goed in de gaten te houden op welke dagen je veel huiswerk hebt. Nou maak ik mijn huiswerk meestal toch ruim van te voren, maar op donderdag heb ik bijvoorbeeld veel huiswerk voor vrijdag. Dan kan ik op maandag als ik weinig huiswerk heb alvast wat vooruit werken zodat ik op donderdag uiteindelijk hoef te doen. In havo 4 is het vooral heel belangrijk dat je alles plant vind ik. Ook met toetsen geldt dat zo, je kan niet meer iets van een dag of een paar dagen leren. Nouja, het kan natuurlijk wel, maar het is beter als je het in kleine stukjes doet zodat het beter blijft hangen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 06:43
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bij mij helpt het ook om heel goed in de gaten te houden op welke dagen je veel huiswerk hebt. Nou maak ik mijn huiswerk meestal toch ruim van te voren, maar op donderdag heb ik bijvoorbeeld veel huiswerk voor vrijdag. Dan kan ik op maandag als ik weinig huiswerk heb alvast wat vooruit werken zodat ik op donderdag uiteindelijk hoef te doen. In havo 4 is het vooral heel belangrijk dat je alles plant vind ik. Ook met toetsen geldt dat zo, je kan niet meer iets van een dag of een paar dagen leren. Nouja, het kan natuurlijk wel, maar het is beter als je het in kleine stukjes doet zodat het beter blijft hangen.
Precies hoe ik het ook doe.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 19:08
imadisaster.
imadisaster. is offline
Oke zal het proberen
Verder nog iemand?

Ik merk dat ik echt heel erg lang bezig ben aan mijn huiswerk. Hoe doen jullie het als jullie iets niet snappen? Blijven jullie dan zoeken totdat je het snapt of lat je het open en vraag je het dan aan de leraar?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 06:11
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Oke zal het proberen
Verder nog iemand?

Ik merk dat ik echt heel erg lang bezig ben aan mijn huiswerk. Hoe doen jullie het als jullie iets niet snappen? Blijven jullie dan zoeken totdat je het snapt of lat je het open en vraag je het dan aan de leraar?
Ik zoek er wel eerst naar en probeer het te snappen, maar uiteindelijk laat ik die vraag/opdracht dan even open en vraag het de eerstvolgende les aan de leraar .
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 08:15
Verwijderd
Het ligt er bij mij altijd een beetje aan hoeveel zin ik nog heb eigenlijk. Als ik echt geen zin meer heb en ik snap het niet, dan probeer ik achter het antwoord te komen en uiteindelijk geef ik het op. Dan komt het de eerst volgende les wel in de klas. Maar ik vind het sowieso fijner om alles gewoon goed te kunnen dien ipv alles zelf uitzoeken en het helemaal fout te doen, omdat ik dan anders alles door de war ga halen. Dan denk ik dat ik het goed doe en dan moet het uiteindelijk op een hele andere manier zeg maar. Dus meestal laat ik zo'n vraag uiteindelijk gewoon open.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 10:35
Verwijderd
En probeer zo veel mogelijk op school te doen! Het verschilt een beetje per leraar, maar over het algemeen is het echt mogelijk om minstens de helft van je huiswerk al tijdens de les te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten