![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ligt het niet gewoon aan het weer? Ik merk dat ik de laatste paar dagen ook naar veel zweet / drink. Rond deze periode begint de mijn warmteregulatie zich in te stellen op fris weer, en dan is zo'n zomerse week nogal irritant.
Maar 5 liter is wel bizar veel. Hoeveel drink je 'normaal'?
|||
Citaat:
Citaat:
|
Mja, als er iets mis is met je nieren ga je niet zomaar 5 liter drinken zonder de plassen, zonder daar ook echt andere klachten bij te hebben. Sowieso is dit hoe dan ook een reden om naar de dokter te gaan en dit niet te lang uit te stellen. Overgens vooral om een bloedsuiker te controleren.
|
Verwijderd
|
Vriend van mij had wel min of meer accuut suikerziekte. En als die een dag later naar de huisarts was gegaan, had hij mogelijk blijvende schade opgelopen, want zijn waarden waren véél en véél te hoog. Hij had ook veel dorst en was ook superveel afgevallen in een week tijd, echt negen kilo ofzo.
|
![]() |
||
Citaat:
Zo snel mogelijk bloed laten prikken, klaar. De huisarts op de HAP vindt het echt niet erg als iemand komt die een week lang 5 liter per dag drinkt. 5 liter! Je doet alsof het een verkoudheidje zeg...
Laatst gewijzigd op 30-09-2011 om 19:21. |
![]() |
||
Citaat:
Bij een hyperglycemie krijg je een osmotische diurese waardoor een polyurie ontstaat (veel plassen). Veel dorst EN veel plassen hoort niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ook klaagt hij over veel drinken en niet over veel drinken en niet plassen. De meeste mensen zouden dat niet plassen ook aardig alarmerend vinden en de conclusie dat hij naar de dokter moet is al meteen duidelijk. Of hij weinig of veel plast doet eigenlijk weinig ter zake. Het diept hoogstens je DD uit, waar je sowieso al voor naar een irl dokter zou moeten. Sowieso, iedereen hier zal diabetes denken, dokter of niet. En terecht. Citaat:
Bovendien had deze jongen net zo goed overdag naar zijn eigen huisarts gekunt, een argument van "dat kan niet vanwege stage" lijkt me net zo goed een slecht argument om maar niet te gaan. Voor doktersbezoek krijg je gewoon vrij.
|
Waarom haal je 'veel drinken en niet plassen' erbij, daar is geen sprake van hier. Niet plassen is natuurlijk het uiterste, maar 5 liter drinken en weinig plassen kan prima fysiologisch zijn als er een relatieve dehydratietoestand is. Vast wel eens de hele dag in de zon fysieke arbeid gericht. Je weet wel, die dagen dat je de hele dag door drinkt en 's avonds 1 keer naar de WC gaat om zwaar geconcentreerde urine te zien in de pot?
|
![]() |
||
Citaat:
Nadeel daarvan is dat bellen en dan te horen krijgen dat je niet spoedeisend genoeg bent dus nul inhoud heeft, en je de afweging wel of niet gaan nog steeds volledig zelf moet maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sta er niet van te kijken als ze dan mensen buiten proberen te houden. Neem daarom hun 'nee' met een korreltje zout, anders kon het nog wel eens ten koste van jezelf gaan.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd. Kraai | 27 | 26-11-2012 17:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 |