Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2011, 23:07
Verwijderd
Wat vind jij ervan? Heb je /care of grind je met liefde wekenlang om je lijstje compleet te maken?

Ik vind achievements wel leuk, maar ik haal meestal alleen de leuke en/of makkelijke. Bij games die misschien extra content hebben als je alle achievements haalt doe ik ze ook wel allemaal, en bij games die ik gewoon heel tof vind ook want ze zijn een goed excuus om meer te spelen als je eigenlijk al klaar bent. Voor de rest doe ik meestal geen moeite om ze allemaal te halen, hoewel ik dat altijd lichtelijk vervelend vind want zo'n halfcomplete lijst is geen gezicht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2011, 23:09
Verwijderd
Tevens: een leuk artikeltje.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2011, 23:42
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik heb geen enkele care ervoor, als ik een spel tof vindt ga ik meestal toch wel voor de 100% maar niet omdat ik er een achievement voor krijg.
Oud 16-10-2011, 02:11
Verwijderd
Ik haat archievements.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 14:34
weetniks
weetniks is offline
wel lollig
maar ik probeer het als ik een game heb uitgespeeld, als een soort extra uitdaging.
en met fifa doe ik eerst altijd een minuut of 10 mijn prof te verbeteren en dan ga ik gwn spelen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 16:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Het hangt nogal af van de invulling. Het type 'Loop 100.000 km', dingen die vanzelf gebeuren als je het spel oneindig veel speelt, is niet cool. Achievements die je een beetje uitdagen om iets moeilijks te doen of om op de een of andere manier anders te spelen dan je normaal doet is vaak wel leuk.

Van het spel dat ik het meeste speel heb ik nu 48 van de 50 achievements en dat was leuk om te doen, maar van de resterende is er eentje bugged en de ander bijna onmogelijk of kost in ieder geval weken tijd om te halen. Gevolg is dat ik het nu wel een beetje gehad heb met dat spel
Oud 16-10-2011, 17:14
weetniks
weetniks is offline
ik vond bv zo'n archievement van hl 2 erg leuk om te proberen.
dat was iets van, speel het uit zonder pistool en nog wat wapens, erg frustrerend maar wel uitdagend
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 02:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind dat achievements wel echt skills moeten tonen. Dus liefst geen standaard dingen als 'speel level 1 uit' (want die haalt iedereen dan automatisch) en ook geen 'verzamel tweeduizend berevellen' (want saai) maar iets uitdagends als 'win een hardloopwedstrijd door te hinken' of 'mol een levelbaas zonder dood te gaan' is dan wel weer iets om trots op te kunnen zijn.

Ook vind ik dat het behalen van alle achievements een bijzondere prijs moet opleveren, zoals bijvoorbeeld 20% korting op de uitbreiding, oid. Of dat er speciale content unlocked wordt die je anders niet kunt spelen of bekijken.
Oud 17-10-2011, 10:15
Verwijderd
Ik heb liever dat het spel an sich je skills laat tonen, in plaats van gekke uitdagingen die compleet buiten de sfeer vallen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 14:25
Rob
Rob is offline
Ik vind ze wel leuk en als ware OCD'er wil ik dan ook alles wat ik start op 100% hebben. Grinden ben ik dan ook wel erg goed in.
Da's een klein beetje een bitch met games als Ninja Gaiden II die echt skills verwachten, maar het is tenminste wel leuk. Minder leuk is Far Cry 2 die 1,5M XP verwacht en waar je niet meer dan 1500 XP per match kan verdienen.

Ik ga dan nog niet zo ver als sommige anderen die een NTSC Xbox halen om de NTSC versies van de games te spelen zodat ze achievements dubbel kunnen verdienen of de mensen die games ontwijken omdat ze niet alle achievements kunnen halen. :')
Oud 17-10-2011, 16:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb liever dat het spel an sich je skills laat tonen, in plaats van gekke uitdagingen die compleet buiten de sfeer vallen.
Je moet het zien als extra gameplay, die je naar eigen gelieven kunt doen. Het verlengt de levensduur van het spel en het verstoort verder niet de originele spelervaring, los van het feit dat je soms pop-ups ziet met 'Achievement x unlocked'.
Oud 17-10-2011, 17:56
Verwijderd
Weet ik, ik heb alleen geen behoefte aan extra gameplay. Ik wil het liefst gewoon een spel vanaf het begin op very hard uitspelen en daarna ben ik er ook meestal (just cause 2 is de enige uitzondering van de afgelopen 10 jaar) klaar mee.

En tsja, die pop up of een lijstje met archievements die je hebt gehaald doet mij ook helemaal niets. Ik kan me er ook echt weinig bij voorstellen dat mensen zoveel behoefte hebben om daar hun tijd in te steken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 03:04
Verwijderd
Achievements hebben me nooit geboeid. In mijn WoW-tijd, toen ik nog endgame deed op vrij hoog niveau, zorgde ik ook alleen maar dat ik m'n raidbags tot in de puntjes verzorgd had met foodbuffs, potions, oils, exilers en that's it. Waar andere guildies meer dan 10K gold hadden (mind you; pre-patch 3.0) zat ik altijd zo'n beetje quitte te spelen met 300G als buffertje.

Game mechanics tacklen met een grote groep mensen (de enige reden waarom ik WoW speelde, naast theorycraften en cycles/builds proberen) heeft geen drol te maken met hersenloos grinden (jammer genoeg wél met farmen). Het enige waar ik specifiek (meestal vlak voor een core raid) voor de deur uit ging was om 40~50 soul shards te farmen.

Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 03:11.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Achievements hebben me nooit geboeid.
Word!
Citaat:
In mijn WoW-tijd, toen ik nog endgame deed op vrij hoog niveau, zorgde ik ook alleen maar dat ik m'n raidbags tot in de puntjes verzorgd had met foodbuffs, potions, oils, exilers en that's it. Waar andere guildies meer dan 10K gold hadden (mind you; pre-patch 3.0) zat ik altijd zo'n beetje quitte te spelen met 300G als buffertje.

Game mechanics tacklen met een grote groep mensen (de enige reden waarom ik WoW speelde, naast theorycraften en cycles/builds proberen) heeft geen drol te maken met hersenloos grinden (jammer genoeg wél met farmen). Het enige waar ik specifiek (meestal vlak voor een core raid) voor de deur uit ging was om 40~50 soul shards te farmen.
Wat heeft dit met archievements te maken?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Word!

Wat heeft dit met archievements te maken?
Oh ik dacht "laat ik eens vertellen waarom ik WoW speelde". In contrast met achievements (die vaak gelieerd zijn aan mindless grinden, net als achievements) (de reden waarom anderen spelen).
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 17:04
Verwijderd
De enige archievement waar ik me druk om heb gemaakt in WoW is rank 1 halen in alle arena's tegelijkertijd en toen me dat is gelukt ben ik kort erna gestopt
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 00:44
Verwijderd
De enige titel in WoW waar ik happy mee was luidde "Hand of A'dal", toen je nog de questchain moest completen door o.a. SSC en TK geheel te clearen voor je naar MH/BT mocht. Maar het duurde niet zo gek lang voordat de boel helemaal kapotgenerft werd (Vashj en Kael'thas) en iedere malloot mocht meedoen in het lootfest dat MH/BT heette.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 01:08
Verwijderd
ePeen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 02:27
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 10:52
Verwijderd
Citaat:
De enige titel in WoW waar ik happy mee was luidde "Hand of A'dal", toen je nog de questchain moest completen door o.a. SSC en TK geheel te clearen voor je naar MH/BT mocht. Maar het duurde niet zo gek lang voordat de boel helemaal kapotgenerft werd (Vashj en Kael'thas) en iedere malloot mocht meedoen in het lootfest dat MH/BT heette.
Hear hear. Ikzelf heb nog flink geraid in vanilla WoW toen er nog geen arena was en ik weet nog dat we daar dan nachten met z'n 40en mee bezig waren om 1 boss server-first te killen. AQ40 en Naxxramas

Gedurende tbc hebben qua pve langzaam alles meer casual gemaakt zodat ook jan met de pet en zijn kwijlende vrienden epics konden halen. Eeuwig zonde. Bij wotlk voerde ze die shit ook door in arena door alle talent trees viable te willen maken voor PvP, maar daarmee de balans onherroepelijk kwijt is geraakt. All for the casual.

Wel nog even snel battlegroup-first rank 1 gehaald met 2v2 op DK, maar dat deed ik met 2 vingers in mijn neus. (ja epeen ja) Kort daarna gestopt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 16:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Achievements hebben me nooit geboeid. In mijn WoW-tijd, toen ik nog endgame deed op vrij hoog niveau, zorgde ik ook alleen maar dat ik m'n raidbags tot in de puntjes verzorgd had met foodbuffs, potions, oils, exilers en that's it. Waar andere guildies meer dan 10K gold hadden (mind you; pre-patch 3.0) zat ik altijd zo'n beetje quitte te spelen met 300G als buffertje.

....wat?
Oud 22-10-2011, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Hear hear. Ikzelf heb nog flink geraid in vanilla WoW toen er nog geen arena was en ik weet nog dat we daar dan nachten met z'n 40en mee bezig waren om 1 boss server-first te killen. AQ40 en Naxxramas

Gedurende tbc hebben qua pve langzaam alles meer casual gemaakt zodat ook jan met de pet en zijn kwijlende vrienden epics konden halen. Eeuwig zonde. Bij wotlk voerde ze die shit ook door in arena door alle talent trees viable te willen maken voor PvP, maar daarmee de balans onherroepelijk kwijt is geraakt. All for the casual.

Wel nog even snel battlegroup-first rank 1 gehaald met 2v2 op DK, maar dat deed ik met 2 vingers in mijn neus. (ja epeen ja) Kort daarna gestopt.
Wat mij het meest stoort is dat ik, in mijn T5-kit (want MH was zo'n buzzkill door de lage moeilijkheidsgraad dat ik geen enkele motivatie meer had om door te spelen, net als BT for that matter, waar alleen Illidan iets van een uitdaging was in de zin van niet oneshotten op één avondje) T6-locks met eenzelfde build outdamagede in offraids. En niet omdat ze slackten, maar omdat ze gewoon niet beter kónden. Obviously heb ik het dan over pugs en geen guildraid, want no way dat ik een T6-guildie bij kon houden qua damage. Iemand die z'n cycles niet beheerst en ook in het overzicht houden-department ernstig tekort schiet hoort niet in T6 rond te lopen, vond ik toen en dat vind ik nu nog. Epics zijn niet langer een leuke souvenir en broodnodig om hogerop te komen maar puur als compensatie voor gebrek aan skills.

@Iedereen die dit "epeen-geneuzel" vindt: Misschien moet je de guild progress van Undergeared eens nalezen (als je het in de juiste tijdsgeest kunt plaatsen that is, want 't is wel van een poosje terug). Clicketyclick.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 14:44
MassiVefeedz
MassiVefeedz is offline
Ik vind het wel leuk achievements halen, maar om echt wekenlang ermee bezig te zijn.... mwaaaa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten