Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2011, 16:19
EmmaaaK
EmmaaaK is offline
Wat doen jullie als jullie een repetitie hebben en heel weinig hebben geleerd?
En op welke manier leren jullie? Ik doe het via WRTS.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2011, 16:48
Diamera
Diamera is offline
Hm, bij elke vraag tenminste iets, gegevens, delen van berekeningen, formules invullen, krijg je vaak ook al punten voor. En bij meerkeuzevragen gewoon wegstrepen wat het zeker niet is.

Ik leer door op te letten, scheelt heel veel. En doorlezen en onthouden. En waar nodig is, te oefenen. Woorden lees ik even door, als je ze in een context gebruikt, onthoud je ze makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 17:22
Verwijderd
Als ik weinig leer dan schrijf ik overal op wat ik wél weet in de hoop dat er iets goeds tussen zit. Maar het maakt natuurlijk wel uit welk vak, geschiedenis is nogal iets anders dan scheikunde.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 06:15
Silvano08
Silvano08 is offline
Als ik heel weinig heb geleerd zit er eigenlijk niets anders op dan hopen dat je sommige dingen misschien nog uit de les hebt onthouden, misschien zelf wel kan raden of misschien goed gokt.

Hoe ik leer is wat moeilijker te omschrijven, omdat dat afhangt van het vak waarvoor ik leer. Voor de echt exacte vakken als wiskunde B, natuurkunde en scheikunde is het gewoon opletten in de les, huiswerk goed maken en oefenopgaven maken voor de toets. Bij een vak als biologie of KCV is het vooral domweg uit je hoofd leren en een test-jezelf maken en bij talen hangt leer je gewoon de woordjes en zinnen uit je hoofd en oefen je om de grammatica te beheersen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 10:48
Tink*
Tink* is offline
Vooral logisch nadenken, daar kan je bij sommige toetsen nog wel eens punten door halen. Alles opschrijven wat je weet.
Oud 29-10-2011, 20:24
WatchandLearn
WatchandLearn is offline
Probeer overal tenminste iéts te antwoorden, al zijn het alleen kernwoorden.. Schrijf alles op wat je weet, en geef het niet te snel op.. Als je je de les voor de geest haalt, schiet het antwoord je misschien plots te binnen!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 02:02
piraat013
piraat013 is offline
En als je een meerkeuze vraag beantwoordt ga op je eerste gevoel af niet doorkrassen en een andere kiezen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 19:21
imadisaster.
imadisaster. is offline
Heb me al eens ziekgemeld toen ik niet had geleerd, kon ik het 3 dagen later maken. Maar ik heb eigenlijk nooit dat ik niet leer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten