Advertentie | |
|
![]() |
||
Bedankt voor jullie adviezen!
We hebben weer gebeld naar de verzekering en volgens hen moet de orthodontist dit probleem oplossen. Ze hebben bij de verzekering nu wel in het systeem gezet dat mijn zus de rekening niet hoeft te betalen en dus geen aanmaning krijgt. Ze heeft overigens nog geen enkele rekening betaald. De orthodontist heeft gezegd het bedrijf te gaan bellen wat over de rekeningen gaat. Ik vraag me af of ze dit ook echt doen, want vorige keer zouden ze dit volgens mij ook al doen en wij moeten er steeds achteraan, ze bellen ons nooit terug. Maar in principe sta ik dus gewoon in mijn recht als ik er niet verder achter aan ga en mijn zus de rekeningen niet betaald? Of kan ik beter een brief sturen? Citaat:
Ik of mijn zus hebben dus zelf geen kosten geclaimd, maar de verzekering heeft dus wel betaald. Wat moet ik hier dan aan doen? Ik vind fraude een beetje eng klinken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als ik het dus goed begrijp, heeft je zus de rekeningen die door de verzekering al wel betaald zijn niet vooraf "goedgekeurd", maar heeft de verzekering deze zonder verdere controle uitbetaald aan de orthodontist?
In dat geval zou ik, als ik je zus was, de verzekeringsmaatschappij er nog eens schriftelijk op wijzen dat ze geen orthodontie-kosten heeft gemaakt. En dat er dus onjuiste rekeningen door de verzekeringsmaatschappij zijn vergoed, wat van haar 'tegoed' is afgegaan. Met daarbij het verzoek om dit recht te zetten, zodat zij niet met haar zorgkosten in de problemen komt mocht ze het ooit nodig hebben. Wanneer jullie zelf niet de rekeningen naar de verzekering hebben doorgestuurd, is aan jullie in elk geval geen fraude te verwijten, zolang je er zelf tenminste duidelijk in blijft (richting de verzekering) dat de rekeningen onjuist zijn en zelf ook geen enkele onjuiste rekening betaald. Daarmee blijft het een zaak tussen de verzekering en de ortho, immers hebben jullie nergens mee ingestemd en waren jullie niet op de hoogte totdat er door de verzekering een rekening is doorgestuurd naar je zus. Jij (en je zus) was niet op de hoogte van de fout, zover ik uit je verhaal kan opmaken KON je daar ook niet eens van op de hoogte zijn. Dat zal dan ook, tot nu toe, geen ernstige gevolgen hebben. Wel is van belang dat nu jij/jullie WEL op de hoogte bent van de fout, je beide andere partijen vriendelijk doch dringend verzoekt om e.e.a. recht te zetten. Doe dit het liefst zowel schriftelijk, als per e-mail met ontvangstbevestiging. Uiteraard de e-mail en ontvangstbevestiging (als die wordt teruggestuurd door de ontvanger) zorgvuldig bewaren. |
![]() |
||
Citaat:
Je zou er pas op aangekeken kunnen worden als je weet dat de rekeningen verkeerd terecht komen en helemaal niets van je laat horen. Dus totdat zij een correcte rekening aan jou gericht sturen, hoeven jij, en je zus, € 0,00 te betalen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Torenhoge schulden... Jason23 | 7 | 24-04-2010 17:44 |