Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2011, 13:29
Oldfag
Oldfag is offline
Hallo! Ik heb een klein probleem, en weet niet wat ik eigenlijk moet doen...

Ik heb een vriend. Ik ken hem niet al te lang (maandje) maar in die korte tijd heeft hij zeer sterke gevoelens voor mij opgebouwd nadat ik een keer zei dat ik hem leuk vond. Nu heeft hij in het verleden maar een relatie gehad die vier jaar duurde.

Zijn waarden zijn dat hij alleen een relatie start als hij het ook echt serieus wilt. Ik weet dat hij smoorverliefd op mij is, en dat ik ook wel iets voor hem voel. Ik wil verder. Misschien wel bij hem wonen als ik over 2 jaar naar de universiteit ga? Maar dat zie ik dan wel.

Ik wil hem ontmoeten. Enige probleem: hij woont iets boven New York. Ik was van plan om hem op te gaan zoeken. Ik heb momenteel geen werk, en als het alsnog niets word (denk het wel tho, hij's zo lief en alles) kan ik altijd dit geld investeren in iets semi nuttigs als een nieuwe PC of telefoon. Ik moet hiervoor 10 uur per week voor 7 maanden werken wil ik een vliegticket kunnen betalen en geen cent extra uitgeven. (1100 euro)

Langeafstandsrelaties werken over het algemeen niet. Maar ik wil mijn best doen om het te laten werken.

tl;dr Maandje naar mijn vriend op bezoek gaan, het is een gok. Doen of niet (pun semi-intended)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2011, 13:46
Isengrim
Isengrim is offline
Je kent deze jongen nog geen maand en je bent nu al van plan weet ik hoeveel geld te investeren om naar hem in NEW YORK?! te gaan?

1. Ik ben zelf sterk van mening dat je geen fatsoenlijke relatie kunt opbouwen zonder iemand minstens één keer gezien te hebben.
2. Je bent 16 (als ik je profiel mag geloven), dus dan lijkt dit me helemaal niet zo goed plan. Zijn er geen leuke jongens in Nederland/België/whatever in de buurt?
3. Sounds fishy.

Niks mis met reisjes naar New York trouwens, maar ik vind dit géén goede reden.
Oud 06-11-2011, 13:50
Verwijderd
Er zijn zo veel redenen dit niet te doen, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Dan maar hiermee: Weet je zeker dat hij is wie hij zegt te zijn en geen vieze man van 60 die graag iets te neuken wil? Ten tweede: Hoe kun je iemand nu al zo goed kennen na een maand en zonder diegene ooit te hebben gezien? Ten derde: je bent zestien, het lijkt me niet dat je ouders het er heel erg mee eens zullen zijn dat je een maand lang bij een vreemde gaat zitten aan de andere kant van de wereld.

En er is nog een hele waslijst, maar dit is wel het belangrijkste, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 13:54
Verwijderd
Eens met syori.

En ALS je dan toch wilt kijken dan zou ik sparen voor een vakantie naar NY en dat combineren.
Dus langer sparen tot je voldoende geld hebt en dan meteen wat langer in NY blijven. Zodat je reis dan niet helemaal voor niets is als het tegen valt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 14:07
Oldfag
Oldfag is offline
Dankje voor de reacties. Mijn ouders vinden het geen probleem: 't is mijn geld die ik uit geef. Tevens heb ik hem op de webcam gezien en kon aan zijn gezicht zien dat hij wat voor mij voelt.

Ik ken die gozer niet al te goed, daarin geef ik je gelijk. Ik ga hier alleen op mijn gevoelens af. Ik kan nog altijd denken van nee: ik was van plan de ticket last-minute te kopen.

Ik denk dat ik hier gelukkig van wordt, gegeven dat ik weet wie hij is. Dat ik hem gelukkig kan maken (hij heeft echt een kutleven gehad). Dit kan iets moois worden. Wordt het dit niet: geen probleem, geld is geen rol.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 14:13
Verwijderd
Je weet niet wie hij is.
Grootmoeders wijsheid: je kijkt ze wel voor de krop, maar niet IN de kop.

Ergo: als je alleen op een smachtende blik afgaat, zul je misschien nog best wel bedrogen uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 14:23
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Dankje voor de reacties. Mijn ouders vinden het geen probleem: 't is mijn geld die ik uit geef. Tevens heb ik hem op de webcam gezien en kon aan zijn gezicht zien dat hij wat voor mij voelt.

Ik ken die gozer niet al te goed, daarin geef ik je gelijk. Ik ga hier alleen op mijn gevoelens af. Ik kan nog altijd denken van nee: ik was van plan de ticket last-minute te kopen.

Ik denk dat ik hier gelukkig van wordt, gegeven dat ik weet wie hij is. Dat ik hem gelukkig kan maken (hij heeft echt een kutleven gehad). Dit kan iets moois worden. Wordt het dit niet: geen probleem, geld is geen rol.
Gelukkig is aan naïviteit iets te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 14:56
Verwijderd
Citaat:

Ik had ook niet verwacht dat je ouders een probleem zouden hebben met de financiële kant, aangezien je het zelf zou betalen. Wel vind ik het vreemd dat jouw ouders het blijkbaar een goed idee vinden om hun 16-jarige zoon naar Amerika te laten gaan, naar een vreemde. Maar ja, wie ben ik?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 15:08
Lente
Lente is offline
Citaat:
Maar ja, wie ben ik?
je hebt iig ervaring met Amerikanen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 16:11
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hoe oud is hij eigenlijk? Heeft hij geen geld om jou eens op te komen zoeken? Waarom moet jij per se zíjn kant op? Het klinkt alsof dit een heel erg impulsief plan is: je leert iemand kennen die binnen een maand erg lief en alles blijkt te zijn, heeft een kutleven gehad waarin jij verbetering zou kunnen brengen en dus wil jij hem op gaan zoeken en een fortuin uitgeven aan een vliegticket voor je uberhaubt weet of het wel een serieuze relatie wordt.
Mijn advies: wacht liever even af. Sowieso heb je nu het geld niet om naar hem toe te gaan. Wacht liever tot je zeker weet dat jullie twee echt een goed stel zijn samen voor je daar naartoe gaat. Je zit dan wel in een grote vreemde stad met iemand die je niet zo goed kent en nog nooit daadwerkelijk ontmoet hebt. Wat nou als hij tegenvalt? Zit je daar een maand en heb je geen andere slaapplek (neem ik aan) dan bij hem thuis. Probeer zelf even op een rijtje te zetten wat de nadelen van dit plan zouden kunnen zijn.
Oud 07-11-2011, 01:09
Verwijderd
Mocht je dit gaan doen, puur qua geld: zoek een beter vliegticket, mijn retour ticket Amsterdam - Boston was rond de 650 euro incl. alle belastingen en zo (overstap in Dublin). Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het over het algemeen is.
Waarom je dit niet moet gaan doen:
1) Je kent hem pas een maand, het is heel makkelijk je via internet anders voor te doen dan in het echt. Zelfs als het geen creep is, kan real-life contact met iemand heel anders zijn dan via skype.
2) Je zit zo'n 4000 kilometer van huis, mocht er iets fout gaan of tegenvallen dan is het thuisfront opeens érg ver weg
Ga anders eerst het geld sparen, en als het je zeven maanden later nog steeds een goed idee lijkt (Eens met Cherry in de zin dat het een beetje een impulsief plan lijkt - je kent hem een maand en denk er nu al over na om bij hem te gaan wonen als je over twee jaar naar de universiteit gaat?) dan kun je alsnog beslissen of je gaat of niet (en als je niet gaat heb je een lekker spaarpotje achter de hand).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Ik had ook niet verwacht dat je ouders een probleem zouden hebben met de financiële kant, aangezien je het zelf zou betalen. Wel vind ik het vreemd dat jouw ouders het blijkbaar een goed idee vinden om hun 16-jarige zoon naar Amerika te laten gaan, naar een vreemde. Maar ja, wie ben ik?
Mijn manager heeft zijn dochter op zijn 15e een jaar in Amerika laten gaan om daar naar school te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 08:02
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Naar school gaan is toch wel iets anders dan naar een wildvreemde in New York.
Oud 07-11-2011, 08:07
Verwijderd
^Inderdaad. Dan heb je in ieder geval een organisatie achter je staan waat je op terug kunt vallen als er iets fout gaat. Daarnaast kom je in een gezin terecht dat door een uitgebreide screening is geweest en dus mag je er van uit gaan dat het een veilige omgeving terecht komt.

Verder ben ik ni deze heel erg met Syori.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 09:49
Verwijderd
Je leeft maar één keer. Ga ervoor. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat het tegenvalt, en dan ga je gewoon terug naar Nederland.

Liever duizend keer heel hard op je gezicht gaan dan één geweldig moment te moeten missen omdat je aarzelde of jezelf tegenhield!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 10:36
Verwijderd
Hoe kansloos is iemand die
a) na een maand INTERNETCONTACT smoorverliefd is op een jongen van 16 aan de andere kant van de wereld
b) een jongen van 16 die nog helemaal geen fatsoenlijk inkomen heeft een ticket wil laten kopen om op bezoek te gaan aan de andere kant van de wereld
c) denkt dat je een relatie kunt hebben via het internet alleen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 12:19
hookee
hookee is offline
Inderdaad Freya, wat je allemaal wel niet met een simpel internetverbindingkje binnen kunt halen, ongelofelijk hè? Zomaar even een maand lang een lekker vers 16-jarig jongetje in je bed, wat wil je nog meer?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten